Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ketrab
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 08:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: ketrab » pn, 25 maja 2009, 18:07

Witam,pytanie jak w tytule,brak luzu zaworowego na zaworach wydechowych,po ustawieniu luzu na zaworach ssących,przekręcam raz silnikiem,i ustawiam zawory wydechowe,odkrecam do końca śruby regulujące,zero luzu
kopie jeszcze raz,na ssacych jest,na wydechowych ciągle ściśnięte,jeszcze raz kopie na ssących nie ma,na wydechowych też. W czym tkwi problem podejrzewam że skończyły się zawory,dodam jeszcze ,że poprzedni właściciel zaniedbał luz zaworowy,śrubki regulujące były odciśnięte,nie chce zapalić na ciepłym,nie ma siły przekręcić rozrusznikiem ,wymieniłem 4 śrubki regulujące a teraz kolejna niespodzianka,w motorze są jeszcze tytanowe zawory,czy może być jakaś inna usterka aniżeli wcześniej wspomniane zawory ? czy w ramach alternatywy można załozyć stalowe zawory ? czy te motory naprawdę są tak awaryjne ?przejechałem 2 km a już muszę włożyć w niego 1700zł :? szok . z góry dziękuję za odp.Bartek von Ketrab .

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: SUCHY95 » pn, 25 maja 2009, 21:20

witam,kolego te motory nie sa awaryjne,awarie powoduja eksperci,ktorzy nie maja pojecia o obsludze tych motocykli i probuja na chlopski rozum cos tam zrobic :finga: ,ustaw tlok w gornym polozeniu i posprawdzaj wtedy luzy,a po czym poznales ze sa tam tytany?z doswiadczenia wiem ze padaja ssace,ale zeby wydech to bardzo rzadko,twoj problem tkwi w tym, ze nie potrafisz ustawic punktu w ktorym ustawia sie luzy,wiec moze nie kombinuj wiecej i odstaw fure do kogos kto z zamknietymi oczami ci to opanuje :D ,pzdr

pawlo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 144
Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok Żywca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: pawlo » pn, 25 maja 2009, 22:38

a próbowałeś ustawic za pomoca śruby w karterze
People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why

Autor tematu
ketrab
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 08:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: ketrab » wt, 26 maja 2009, 14:32

SUCHY95 pisze:witam,kolego te motory nie sa awaryjne,awarie powoduja eksperci,ktorzy nie maja pojecia o obsludze tych motocykli i probuja na chlopski rozum cos tam zrobic :finga: ,ustaw tlok w gornym polozeniu i posprawdzaj wtedy luzy,a po czym poznales ze sa tam tytany?z doswiadczenia wiem ze padaja ssace,ale zeby wydech to bardzo rzadko,twoj problem tkwi w tym, ze nie potrafisz ustawic punktu w ktorym ustawia sie luzy,wiec moze nie kombinuj wiecej i odstaw fure do kogos kto z zamknietymi oczami ci to opanuje :D ,pzdr
tytany poznałem po tym że mam stożkowe sprężyny,własnie owego fachowca sprowadziłem i pisałem w pierwszej osobie by łatwiej było mi to wytlumaczyć, gościu 6 lat zajmuję się serwsiem,lecz chyba takiego KTM nie miał w swoich rękach,wczoraj wziąłem się sam,sciągnąłem pokrywę po czym przekręciłem raz silnikiem połozyłem pokrywę i kręciłem tak by dopasowała się do głowicy i jest tak jak mówicie są luzy na na wdechu i wydechu,sposób trochę dziwaczny,ale prawdopodobnie ucgroni to mój budżet o te 1700zł,prosil bym o podanie namiarów na tą śrubę blokującą. dzięki i pozdrawiam Bartek .
p.s
tak na przyszłość,można załozyć stalówki ?

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: SUCHY95 » wt, 26 maja 2009, 19:32

no to teraz wyreguluj luzy i po temacie,sprawdz po ok 10mth i bedziesz wiedzial juz co sie dzieje z zaworami,exc w tym roczniku powinien miec zawory stalowe,wiec chyba ktos juz wymienial,przy zmianie na stal nalezy wymienic takze sprezyny i prawdopodobnie miseczki,ale to juz temat na inna opowiesc,ta sruba w karterze jest z przodu z gruba podkladka miedziana,odkrecasz ja wyciagasz podkladke ,ustawiasz tlok okolo gmp i powoli wkrecajac srube reka ,obracasz walem prawo-lewo ,az sruba cala sie wkreci,w tym momencie unieruchomi sie wal i wtedy masz 100%pewnosci ze ustawiles rozrzad do regulacji zaworow,pamietaj ta srube wkrecaj palcami,nic na sile i bedzie oki, moze to opisalem troszke chaotycznie,ale chyba zrozumiale,aha przy odkreceniu tej sruby moze leciec olej ,wiec najlepiej regulowac zawory przy spuszczonym do wymiany oleju,z tego co pamietam ,ale moge sie mylic bo 525 jak i 450 exc sprzedalem ok 1,5roku temu,pzdr i trzymam kciuki :drinkers:

Autor tematu
ketrab
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 08:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: ketrab » pt, 29 maja 2009, 15:24

Dzięki za pomocne rady,ustawiłem za pomocą tej śruby blokującej ssące i wydechowe na 0,10 i pali od kopa nawet reką o rozruszniku nie wspomnę,jeszcze raz wielkie dzięki.Mam jeszcze jeden problem,przy jeździe bez gazu na pierwszym biegu nawet na drugim,gdy silnik ciągnie motocykl własnymi obrotami,przy gwałtownym dodaniu gazu,potrafi się zadławić nawet zgasnąć,nie jest uciążliwe ale,przy wchodzeniu bokiem w zakręty można się nieźle zdziwić gdy nieposdziewanie zgaśnie.Tak jak w poprzedniej usterce tak przy tej mam podobne podejrzenie a mianowicie co do pompki przyspieszającej,(trochę poczytałem :) ) lecz proszę o rady bardziej doświadczonych .Jeszcze jedno,wstyd się przyznać ale przy kupnie nie pytałem o skrzynie,wczoraj trochę zbladłem gdy wbijając 4 bieg góra mi się skończyła,czy 4 biegowa skrzynia to jakiś defekt czy po prostu standart ? Z góry dziękuję za odpowiedź ,pozdrawiam Bartek

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: SUCHY95 » pt, 29 maja 2009, 18:31

no to jestem juz w domu,jezeli chodzi o tytany,ty masz silnik od sx 525!,exc ma skrzynie 6 bieg i zawory stal,a sx ma 4biegi i tytany,ktos wczesniej zalozyl do sx rozrusznik i probowal zrobic exc, ale to nie jest jego wada,przy jezdzie po lesie moze troche brakowac tobie predkosci,ale na torze bedzie super,odnosnie pompki przyspieszenia to rozbierz gaznik i sprawdz iglice popychajaca membrane od pompki-nieraz sie zacina i nie daje odpowiedniej dawki,a najprosciej to sciagnij filtr powietrza i spogladajac w gaznik dodaj gazu maneta,powinno byc widac czy paliwo jest wtryskiwane do gardzieli czy nie,jezeli nie to przejrzyj gaznik,jezeli poradziles sobie z zaworami to z tym tez dasz rade :drinkers:

Autor tematu
ketrab
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 08:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 525 EXC 2004 brak luzu zaworowego .

Post autor: ketrab » ndz, 31 maja 2009, 10:14

SUCHY95 pisze:no to jestem juz w domu,jezeli chodzi o tytany,ty masz silnik od sx 525!,exc ma skrzynie 6 bieg i zawory stal,a sx ma 4biegi i tytany,ktos wczesniej zalozyl do sx rozrusznik i probowal zrobic exc, ale to nie jest jego wada,przy jezdzie po lesie moze troche brakowac tobie predkosci,ale na torze bedzie super,odnosnie pompki przyspieszenia to rozbierz gaznik i sprawdz iglice popychajaca membrane od pompki-nieraz sie zacina i nie daje odpowiedniej dawki,a najprosciej to sciagnij filtr powietrza i spogladajac w gaznik dodaj gazu maneta,powinno byc widac czy paliwo jest wtryskiwane do gardzieli czy nie,jezeli nie to przejrzyj gaznik,jezeli poradziles sobie z zaworami to z tym tez dasz rade :drinkers:
Lepiej dowiedzieć się później niż wcale,tak to jest, jak się kupuję motocykl bez znajomości tematu,dzięki za wyjaśnienie.
Wczoraj trochę pojeździłem i reasumując to z jazdą z poprzednich dni łącznie jeździłem może około 4 h,przy czym pojawiły się kolejne dolegliwości chorobowe kateema,a mianowice,znów nie chce palić,zgasł mi w polu,jak na złość,wylałem wiadro potu by krowę odpalić,nic to nie dało,kolega wrócił się do domu po line i wzieliśmy go na zaciąg, odpalił bez problemu
po pierwszym obrocie walu,na pierwszym biegu.potem znów ta sama sytuacja,jechałem po górę,i klops ,zgasł bo za szybko puściłem sprzęgło,znów to samo,akumulator się naładował,więc rozrusznikem prubuję go ożywić,kręci dziwnie,raz zrobi 4 oboroty wałem,raz tylko jeden, tak jak by znów nie miał siły,wiele nie myśląc wykorzystałem dobrocie natury w tym grawitacje, i zjeżdżając z góry odpaliłem na pierwszym biegu,bez problemu.pojeździliśmy jeszcze z 20 minut,po czym koledze
zabrakło paliwa,nie chcąc go gascić (niesprzyjające warunki do jego odpalenia :) ) staliśmy w skupieniu myśląc
jak wyczarować szklankę paliwa,wtedy zauważyłem,że strasznie śmierdzi benzyną,tak jak by nie przepalał,od oparów aż piekły oczy,opary ewidentnie szły z wydechu. Czy ciężkie odpalanie ma coś z tym wspólnego ? Czy może po zmianie nowych śrubek regulujących,rozregulował mi się? Może wina świecy ,z wyglądu nie wygląda na pierwszą jej młodość. To chyba wszystkie niewiadome na które nie potrafię znaleźć sam rozwiązania,dzięki za powyższą pomoc i proszę o wyrozumiałość.

p.s
czy mogę lać do niego olej texaco 20w/50 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”