SUZUKI RM 125 - problem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: mati2608 » śr, 13 maja 2009, 17:52

Witam! Mam taki spory problem. Mianowicie w moim Suzuki Rm 125 - (1985 rocznik) zaczęły znikać wysokie obroty, tzn. jest wyczuwalna bariera, po przekręceniu manetki na więcej niż połowę motor zaczyna buczeć, nieraz pojawią się wysokie obroty, ale to rzadko. Jak motor zaczyna buczeć popuszczę gaz, spróbuję przekręcić, jak zrobi to jeszcze raz - znowu popuszczę, potem dodam, obroty na moment się pojawią. Dodam że gaźnik regulowałem na wszystkie możliwe sposoby więc nie wiem. Proszę o pomoc. Co to może być?
Obrazek
I <3 KADETT

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: ecik » śr, 13 maja 2009, 18:59

A tłok kiedy zmieniałeś??
Jak wygląda świeca?

Awatar użytkownika
Autor tematu
mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: mati2608 » śr, 13 maja 2009, 20:59

Też myślałem że to świeca, ale wczoraj wstawiłem nową i dalej nic. Tłok jest nowy - dobrze dotarty i po dotarciu przejechane z 30 godzin. Dzwoniłem do mojego mechanika dzisiaj, powiedział mi że to coś z paliwem, że na wysokich obrotach paliwa mu brakuje, mówił że być może odpowietrzacz zbiornika, ale z nim wszystko jest OK, myślałem że może filtr paliwa jest zapchany, ale połączyłem bezpośrednio jednym wężykiem i dalej to samo, myślałem że kranik - wyczyściłem go, dalej to samo, jutro od razu po szkole zwiększę stan paliwa w gaźniku, być może to ma przyczynę. A jak będzie tak dalej chodził, to muszę zobaczyć w jakim stanie jest tłok, cylinder, ale tam raczej jest wszystko dobrze bo kompresje ma dobrą... Sam już nie wiem. Jutro zwiększę stan paliwa i zobaczę. Pozdro :)
Obrazek
I <3 KADETT

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: ecik » śr, 13 maja 2009, 22:59

Najlepiej sprawdź świecę. Jeżeli będzie biała to za mało paliwa dostaje, jeżeli czarna to za dużo i dlatego może nie wkręcać się jak powinna.

Awatar użytkownika
michallyz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: michallyz » czw, 14 maja 2009, 08:06

ja na twoim miejscu zajrzałbym do gara, powiedziałeś ze tłok nowy ( po 30h ) heh po tylu to sie juz powinno wymianiac. no ale
z drugiej strony po tych 30h nic sie dziać jeszcze nie powinno.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mati2608
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 19:06
Motocykl: YZ250/RM125/KDX125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 125 - problem

Post autor: mati2608 » czw, 14 maja 2009, 18:55

Nie no, kompresje ma dobrą. W cylku się nic nie dzieje, bo nieraz motor wkręci się na pożądane obroty :)
Wygląda na to że Suzuki dostaje za mało paliwa, jutro po szkole zwiększę stan w gaźniku, bo wydaje mi się że do komory nie zdąży nalecieć odpowiednia dawka paliwa i motor buczy, jak chwilkę trzymam moto na małych obrotach i dodam gazu to aż na koło wyrywa...
Obrazek
I <3 KADETT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”