Brak iskry Honda CR 250 94r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
woj1a
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: woj1a » ndz, 10 maja 2009, 23:15

Wiem, ze juz byly podobne tematy ale moj przypadek jest nieco inny.
Jechalem spokojnie az nagle mi zgasl. Zatrzymalem sie, kopnalem i zapalil ale po chwili zgasl, nawet biegu nie zdarzylem wrzucuc. Zaciagnalem moto do domu, wyczyscilem swiece. I znowu zapalil i za sekunde zgasl. Zdjalem bak i zaczalem przegladac wszystkie kable. Sa ok. Patrze czy jest iskra i o dziwo jest. Wiec znowu go odpalam i pochodzil jakies 10sekund i mi zgasl. Nie ma iskry. Sprawdzilem mase cewki, przeczyscilem ja i iskra sie pojawila lecz tak samo tylko go zapalilem i zaraz mi zgasl. Pozniej wyjalem impulsator i wsadzilem spowrotem, znowu byla iskra i ta sama sytuacja. Podlaczylem cewke do akumulatora na chwile i iskra byla lecz nie zawsze jak pulsacyjnie dotykalem kablem od akumulatora. W chwili obecnej wcale nie ma iskry. Sprawdzalem juz kazdy uklad elektryczny (wylacznik tez) w motorze i nie wiem w czym tkwi problem. Czy to mozliwe aby zepsul sie modul, cewka lub magneto skoro iskra raz byla a raz nie? Na zimnym silniku jak i na cieplym bo zaraz po 1 razie jak mi zgasl to zapalil.
Doradzcie mi cos plz :)

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: piotrgurski » pn, 11 maja 2009, 01:51

Awaryjność układu zapłonowego to dość częsta usterka tego modelu z swojej strony mogę Ci tylko podpowiedzieć jak sprawdzić czujnik położenia wału mianowicie ustaw miernik elektroniczny z tego co pamiętam na oporność i wepni się do kabli wychodzących z niego do modułu. Następnie kopiąc miernik powinien szaleć jeżeli tak jest to czujnik jest ok. Moduł możesz sprawdzić pod adresem który tu podałem viewtopic.php?f=3&t=6148&p=64833&hilit=ostro%C5%82%C4%99ka#p64833 jednak i tak dość częstą usterką bywa awaria cewki prądotwórczej pod magnetem. Możesz jeszcze sprawdzić czy kabel wysokiego napięcia nie jest powypalany na końcach i wymienić samą fajke. Upewni się jeszcze czy nie przetały Ci się kable przy ramie pod chłodnicą. pzdr Fifi
ADV/Adventure

Autor tematu
woj1a
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: woj1a » pn, 11 maja 2009, 10:29

Kabel WN sprawdzalem, fajke tez, zadne kable sie nie poprzecieraly. A zeby cewke pradotworcza wymienic to wystarczy kupic sama cewke czy razem z magnetem? Jaki jest gwint od magneta zeby go wyjac lewy czy normalny ?

Gany
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
Motocykl: Zx6r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: Gany » pn, 11 maja 2009, 13:36

moze swieca nie wytrzymuje? tez tak mialem ze wsadzilem swiece,3 minuty jazdy i iskry nie ma...przy tym dusil sie czasem i nie chcial sie wkrecic
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: piotrgurski » wt, 12 maja 2009, 00:08

woj1a pisze: Jaki jest gwint od magneta zeby go wyjac lewy czy normalny ?
Odkręca się normalnie czyli odwrotnie do wskazówek zegara ale upewni się na 100% zanim wydasz nie małe pieniądze na część która może okazać się sprawna.
No panowie jak ktoś wie jak prawidłowo to sprawdzić to pomóżcie chłopakowi :!: zieloni spekulanci (może to może tamto ale nie wiem) nie wprowadzac ludzi w błąd :axe:
ADV/Adventure

Autor tematu
woj1a
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: woj1a » wt, 12 maja 2009, 12:43

fifi pisze: jak sprawdzić czujnik położenia wału
Gdyby to byl czujnik polozenia walu to iskra bylaby ale w zlym momencie. Dobrze mowie ?

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: tonku » wt, 12 maja 2009, 15:34

woj1a pisze: A zeby cewke pradotworcza wymienic to wystarczy kupic sama cewke czy razem z magnetem? Jaki jest gwint od magneta zeby go wyjac lewy czy normalny ?
cewke kupujesz bez magneta,gwint na wale na magnecie jest zwykły(prawy),ale do ścągacza już lewy.miałem podobny przypadek i padła właśnie cewka prądotwórcza(ta na zapłonie).oczywiście,nie sugeruj się moją odpowiedzią,bo to takie gdybanie.najlepiej jak byś podmienił zapłon od jakiegoś kumpla,lub zdemontuj i zanieś do jakiegoś zakładu elektrycznego niech to sprawdzą.nie wiem jak jest w hondzie,ale w husce miałem tą cewke bardzo drobnozwojową(na ohmomierzu nie pokazywało nic,nawet po przewinięciu).ciężko było znaleść osobe która by to przewineła.
a!jak byś chciał sprawdzić cewke lub impulsator,to miernik ustaw na ohmy i dotykaj jeden koniec kabla z drugim(lub z masą).powinno pokazać kilka lub kilkadziesiąt ohmów.

Autor tematu
woj1a
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Brak iskry Honda CR 250 94r

Post autor: woj1a » pn, 25 maja 2009, 14:24

Problem rozwiązany :)
Winą był moduł zapłonowy, drugi uzywany dostalem za 200zl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”