Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
falkone
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 5 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: falkone » sob, 2 maja 2009, 20:37

Witam!
Mam pytanie. Wydaje mi się, że w cylindrze mam tuleje w moim kmx z 2001, ale nie mam pewności, bo nie jestem specem w tych sprawach. Tłok nie był wymieniany od nowości, jest pierwszej selekcji. W poniedziałek ide z tym do mechanika. Pierścień pękł i naraobił troche bałaganu. Na zdjęciu wida taki wżer na około 1 mm może troszeczke głębszy. Moje pytanie, czy wystarczy tutaj szlif i większy tłok, czy trzeba nową tuleje wstawiac? Do ilu można zeszlifowac?


http://img136.imageshack.us/img136/7492/zdjcie027y.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2643/zdjcie035f.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/7686/zdjcie031h.jpg

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: MXrlz » sob, 2 maja 2009, 21:01

moim zdaniem lepszy by byl nicasil hm trudno pow na odleglosc czy szlif da rade

Autor tematu
falkone
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 5 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: falkone » sob, 2 maja 2009, 21:55

Nie mam takich funduszy, żeby zrobi nicasil, ale zastanawiam się nad tuleją. A czy ktoś mógłby mi powiedzie na 100% czy w kmx'ie jest seryjnie nicasil czy tuleja? Bo nie mam pewności.
Hmm... nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że chyba mam seryjnie nicasil w tym kmx'ie. Nie jestem ekspertem, nie wiem dokłądnie jak to wygląda, ale ze zdjęc wnioskuje że wygląda to u mnie podobnie. Może ktoś mógłby potwierdzic moje przypuszczenia? To chyba zostaje mi tylko tuleja...

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: wardzioch » sob, 2 maja 2009, 22:09

Przeczytaj co piszą koledzy i będziesz wiedział co robić :)
viewtopic.php?f=20&t=125
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: kfuck » śr, 6 maja 2009, 23:16

marne zdjecia ale wyglada na tuleje, najlepiej sprawdz magnesem, rób szlif nowy tłok i heja,
w motocombo maja dobre ceny wossnera
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Autor tematu
falkone
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 5 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: falkone » ndz, 10 maja 2009, 19:24

Dzięki koledzy za rady. Oddalem już cylinder do tulejowania i dopasują mi tam tłok.
Mam jednak nastepny problem. Jak widac przy tym uszkodzeniu powstało kilka opiłków, z których te wieksze znalazłem od razu po otworzeniu cylindra. Reszte małych znalazłem obracając kołem zamachowym, "przyklejały" się do oleju na nim. Potem przeczyściłem tą komore benzyna i wlałem troche oleju i znowu kilka małych znalazłem przyklejonych do koła. Teraz w prześwicie między kołem nie widze już żadnych i nic nie "przykleja się na olej". Czy to wystarczy czy trzeba rozpoławiac silnik i dokładnie wyczyścic? Z tym będę miał problem, bo sam wole się nie podejmowac rozbierania skrzyni i potem regulacji tego zaworu wydechowego.

Łukasz-Z
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 22:59
Motocykl: yamaha
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: Łukasz-Z » pn, 11 maja 2009, 13:53

falkone pisze:Dzięki koledzy za rady. Oddalem już cylinder do tulejowania i dopasują mi tam tłok.
Mam jednak nastepny problem. Jak widac przy tym uszkodzeniu powstało kilka opiłków, z których te wieksze znalazłem od razu po otworzeniu cylindra. Reszte małych znalazłem obracając kołem zamachowym, "przyklejały" się do oleju na nim. Potem przeczyściłem tą komore benzyna i wlałem troche oleju i znowu kilka małych znalazłem przyklejonych do koła. Teraz w prześwicie między kołem nie widze już żadnych i nic nie "przykleja się na olej". Czy to wystarczy czy trzeba rozpoławiac silnik i dokładnie wyczyścic? Z tym będę miał problem, bo sam wole się nie podejmowac rozbierania skrzyni i potem regulacji tego zaworu wydechowego.

zawór wydechowy jak dobrze porozkrecasz to bedzie potem w takiej samej pozycji jak przed rozebraniem
2T

Autor tematu
falkone
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 5 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: falkone » pn, 11 maja 2009, 21:18

Ostatecznie mógłbym się podjąc rozkręcenia tego wszystkiego, tylko pytam się czy jest to konieczne, skoro wyszyściłem ta komore korbowodową benzyna i wyciągałem opiłki mniejsze od ziarenka piasku, a teraz już nic nie widac w środku i na wierzch też nie "wypływa na kole zamachowy"?

pepi1977
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 2 kwie 2009, 23:45
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: pepi1977 » wt, 12 maja 2009, 11:21

kolego mialem to samo i wlewalem benzyne ekstrakcyjna bo onaszybko paruje i wylewalem taka czynnosc wykonalem okolo 5 razy zlozylem wszystko i przejechalem juz okolo 8 godz i jest ok choc stwierdzilem ze i tak kilka opilkow musialo sie dostac do lozyska na wale bo obkrecajac go w jednym z miejsc chodzil troszke ciasno ale zdecydowalem na zlozenie i odpalenie ze wzgledu na brak kasy dla dalszego remontu
posmigam w tym sezonie na tym co mam a na zime uzbieram troszke gotowki i zrobie te lozyska , chyba ze wczesnie sie rozwala choc nie slysze ich zeby chuczaly .

PS. a i jeszcze jedno ile dales za wstawienie i za tulei bo mnie wynislo 260 pln wraz z przesylka

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: lukasz_eu » śr, 13 maja 2009, 00:49

radził bym ci rozebrać możesz mieć opiłki w łożyskach w korbie itp. jak mi je...ną tłok to miałem części nawet w membranie jak składałem od nowa i wszystko myłem to się cieszyłem że zechciało mi się rozbierać bo była by bieda.

Autor tematu
falkone
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 5 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowa tuleja czy szlif? Kmx '01

Post autor: falkone » śr, 13 maja 2009, 12:59

Za tulejowanie dałem 350 zł w kran moto w Lasocicach koło Leszna. Jutro odbieram cylek, to zobacze jak zrobili. Chyba jednak dam sobie spokój z rozbieraniem, przeczyszcze jeszcze raz. Wydaje mi się że u mnie nie dostały się do łożyska, bo wał przy obracaniu nie stawia dodatkowego oporu. Te większe były na wierzchu i od razu je wyciągnąłęm, a te które wypłynęły na kole były mniejsze od ziarenka piachu, więc nie powinny zrobic bałganu w razie czego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”