YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
-
Autor tematufleshtronic
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 00:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Witam
Od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem, zrobiło się takie gwałtowne tzn jak puszczam sprzęgło to jest długo długo nic i nagle takie szarpnięcie i koniec, nie ma opcji żeby na pół-sprzęgle ruszyć. Regulacje nic nie pomogły i zastanawiam się czy kupować nowe tarcze... czy może to coś innego? Z góry dzięki za sugestie pozdro
Od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem, zrobiło się takie gwałtowne tzn jak puszczam sprzęgło to jest długo długo nic i nagle takie szarpnięcie i koniec, nie ma opcji żeby na pół-sprzęgle ruszyć. Regulacje nic nie pomogły i zastanawiam się czy kupować nowe tarcze... czy może to coś innego? Z góry dzięki za sugestie pozdro
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
podejrzewam że to nie tarcze tylko kosz sie kończy, 2 ewentualność to naderwana linka sprzęgła.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Przyłączam się do kolegi - prawdopodobnie masz wybite "ząbki" na koszu sprzęgłowym dlatego sprzęgło działa "wszystko albo nic".
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
ta, u mnie też niektorzy sugerowali wybite dziury w koszu, a się okazało że coś było z likną pogmerane nie tak jak powinno. Trochę kręcenia załatwiło problem. Właściwie to zasługa kolegi.
BANDIT
-
Autor tematufleshtronic
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 00:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Ale co konkretnie było pogmerane z tą linką? Bo jakoś ja nic nie widze dziwnego u mnie... Jak będę wymieniał olej to odkręcę dekiel i zobaczę co tam się dzieje, bo nie uśmiecha mi sie wymieniać kosza za 500-600zl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
a coś za mocno naciągnięta była, kumpel pokręcił i jest lepiej. Nie idealnie, ale wiem już za co się zabrać jak będe miał chwilę w garaŻU
BANDIT
-
Autor tematufleshtronic
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 00:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Odkręciłem dekiel i faktycznie są małe rowki, teraz mam pytanie czy są na tyle duże żeby wymieniać cały kosz czy po prostu można je zeszlifować delikatnie pilnikiem? I pytanie nr 2, skąd mam wiedzieć że tarcze już się zużyły? widać na nich trochę tej okładziny ale jest naprawdę cienka, ile jej powinno być?
P.S w załączniku fotki kosza
P.S w załączniku fotki kosza
- Załączniki
-
- 111111.jpg (140.83 KiB) Przejrzano 7836 razy
- 111111.jpg (140.83 KiB) Przejrzano 7836 razy
-
- 222.jpg (87.85 KiB) Przejrzano 7833 razy
- 222.jpg (87.85 KiB) Przejrzano 7833 razy
-
- 333.jpg (122.31 KiB) Przejrzano 7835 razy
- 333.jpg (122.31 KiB) Przejrzano 7835 razy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Radził bym ci minimalnie podpiłowac ale nie jest mocno wypracowane.
Sprawdź jaką gęstośc oleju lejesz u mnie 10w40 silnikowy robi elegancko.
A z tarczami zobacz czy dużo im brakuje to tarcia o przekładki blachą (jak są na blaszce)
są jakieś grubości przy których się zmienia ale nie mam danych żeby ci podac
jak się kończą tarcze to zaczyna się sprzęgło ślizgac (kręci obroty a nie miele kołem jak się należy )
zapomniałem sprawdź przy okazji czy linka dobrze chodzi sama jak nie ma osłony teflonowej w środku to nasmaruj
olejem do mieszanki (wlewaj z jednej strony aż wyleci z drugiej) - strzykawka + 15minut = super efekt
pozdrawiam
Sprawdź jaką gęstośc oleju lejesz u mnie 10w40 silnikowy robi elegancko.
A z tarczami zobacz czy dużo im brakuje to tarcia o przekładki blachą (jak są na blaszce)
są jakieś grubości przy których się zmienia ale nie mam danych żeby ci podac
jak się kończą tarcze to zaczyna się sprzęgło ślizgac (kręci obroty a nie miele kołem jak się należy )
zapomniałem sprawdź przy okazji czy linka dobrze chodzi sama jak nie ma osłony teflonowej w środku to nasmaruj
olejem do mieszanki (wlewaj z jednej strony aż wyleci z drugiej) - strzykawka + 15minut = super efekt
pozdrawiam
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Grubość tarcz sprzęgła sprawdź w serwisówce - bierzesz suwmiarke i patrzysz czy tarcza mieści się w granicy.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Przyjacielu, to nie jest małe zużycie to jest b.duze zużycie . ty oglądasz rowki od tylnej strony i tam są rzeczywiście małe wyżłobienia, po tej stronie rowki powstały od hamowania silnikiem ale spójrz od strony od której napęd przenosi całą siłe na kosz czyli z przodu czyli po prawej stronie każdego zabieraka(wypustu) tarczy tam już są większe . ponadto nawet od tyłu to masz jakieś1,5 mm luzu wypust-kosz a to powoduje że tarcze wala w kosz wycinając jeszcze wieksze wyżłobienia za każdym dodaniem gazu. Na razie możesz podpiłować, a w międzyczasie rozglądać sie za koszem. Jeżeli chodzi o zużycie tarcz to trochę są podjeżdżone ale wysarczy dołożyć jedna przekladkę do pierwszej od dolu i będzie ok. jak rozbierzesz kosz całkowicie to zobaczysz jeszcze jakie wyżłobienia porobiły przekładki na wewnętrznym koszu.
-
Autor tematufleshtronic
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 00:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
Tak właśnie planowałem na razie podpiłowanie ale już szukam kosza, nie mam dostępu do serwisówki jak ktoś by mógł to proszę o podanie przedziału grubości tarczy... Zastanawiam się jeszcze czy w moto z 06 roku możliwe są już takie wyżłobienia w koszu, tym bardziej że jest to "podobno" model z 2007, czyli kupiony 2007. Dzięki za pomocne i trafne rady. POZDR
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ125, 2006 Problem ze sprzęglem
A ja się pocieszałem że u mnie jest małe
U siebie mam dwa razy większe wcięcia i działa przyzwoicie
chociaż mam dużo mniejszy luz na całym koszu (między tarczkami a brzegiem kosza sprzęgł.) więc jest pole do popisu (piłowania) ale myślę że nie do końca w tym problem..
Jak podpiłujesz to nie będzie biedy ale mniej więcej co wymianę oleju znów się będzie wybijać podobnie (większy luz - szybsze zużycie).
Sprawdź jeszcze linki (czy idą w porządku i dobrze chodzą) i olej bo czasem naprawdę dużo zmienia.
U siebie mam dwa razy większe wcięcia i działa przyzwoicie
chociaż mam dużo mniejszy luz na całym koszu (między tarczkami a brzegiem kosza sprzęgł.) więc jest pole do popisu (piłowania) ale myślę że nie do końca w tym problem..
Jak podpiłujesz to nie będzie biedy ale mniej więcej co wymianę oleju znów się będzie wybijać podobnie (większy luz - szybsze zużycie).
Sprawdź jeszcze linki (czy idą w porządku i dobrze chodzą) i olej bo czasem naprawdę dużo zmienia.