EXC 250 98r cylinder+tuleja i inne problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

EXC 250 98r cylinder+tuleja i inne problemy

Post autor: kfuck » sob, 18 kwie 2009, 22:56

Jest to mój pierwszy post na forum więc Witam wszystkich serdecznie.
a więc krótka historia: ponad miesiąc temu kupiłem kupiłem swoją "ćwiare"
moto ściągnięty z UK KTM EXC 250 1998r. Pali bardzo ładnie zimny i ciepły, sprzęgło jak w każdym ktm-ie hałasuje. po miesiącu któraś z kolei gleba zwichnięty palec, więc postanowiłem zobaczyć co w środku siedzi.

Sprawa dotyczy cylindra!? tłok (Prox sel. B) wytarty i porysowany w kilku miejscach, w cylindrze wyłazi alu. i jest kilka duzych rys, a luz u góry cylindra jest duży i widoczny gołym okiem, początkowo chciałem wsadzić nowy tłok i jeździć dalej aż padnie kompresja, ale ta opcja chyba się nie opłaca (szkoda nowego tłoka), teraz zastanawiam się nad tuleją bo nikasil raczej odpada ze względu na cenę i zły stan cylindra - moto ma swoje lata, a ja jeżdżę amatorsko więc tuleja powinna sprostać moim wymaganiom.
stąd mam pytanie co zrobić?
1 opcja: wsadzić tłok z powrotem i jeździć aż padnie kompresja bo na chwilę obecną jest bardzo dobra (aż się dziwiłem że silnik tak dobrze pali), a potem wstawić tuleje , jakie mogą być tego konsekwencje?
2 opcja: wstawić tuleje nowy tłok sel. A - szukam kogoś w pomorskim żeby zrobić szybko i w miarę tanio ale narazie nikogo nie znalazłem/nieznam
na forum w wątku "Nikasil czy tuleja ..." dużo ludzi poleca firmę motor-tech, ale cena trochę wysoka 450zl za tuleje przy 650zł za nikasil z allegro (niewiadomego pochodzenia)
3 opcja: szukać 2-giego cylindra co może być trudne, lub stary oddać do regeneracji nikasil+spawanie=ok.1000zł na co mnie obecnie nie stać :<
tu jest link do zdjeć cylinda i tłoka http://kwak.x.pl/ktm/cylinder/ sami oceńcie co byście zrobili na moim miejscu zaznaczam ze w tym stanie moto pali i chodzi bardzo dobrze

jeżeli znacie ludzi którzy robią dobre tuleje w przystępnych cenach to będe wdzięczny za info
pozr.
Ostatnio zmieniony pt, 24 kwie 2009, 11:36 przez kfuck, łącznie zmieniany 1 raz.
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: EXC 250 98r cylinder, zawór wyd. prbolem z obrotami

Post autor: Grzechu_MX » ndz, 19 kwie 2009, 23:53

Tak to jest z motorami z UK.

Motor trzyma kompresje bo tłok ma podwójne pierścienie.
Jak nie masz kasy to wstaw tuleje tłok sek. A i ciesz się jazdą.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: EXC 250 98r cylinder, zawór wyd. prbolem z obrotami

Post autor: lukasz_eu » pn, 20 kwie 2009, 14:29

Miałem niedawno podobny dylemat i robił bym nicasil (ok 1000zł bo zwykle dochodzi jeszcze spawanie wysyłki itp) ale termin ciężki ok 6 tyg realny. Robię teraz tuleje w motor techu ale też minimum 2 tygodnie wyjęte (mam nadzieję że warto tyle czekać). Na twoim miejscu obdzwonił bym firmy z twojej okolicy i popytał czy i za ile robią tuleje do dwusówa i dał na miejscu ze względu na terminy albo postaw na doświadczenie i motor tech. Nie zostawiaj tak jak jest co może ci pęknąc tłok i przy okazji rozwalic wał i połówki silnika.

Autor tematu
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: EXC 250 98r cylinder+tuleja i inne problemy

Post autor: kfuck » sob, 25 kwie 2009, 18:54

mam pytanie w szczególnosci do posiadaczy tuleji w 2T
czy używacie zwykłych tłoków jakie są stosowane w do cylindrów z nikasilem czy tych dedykowanych do tuleji?
z tego co się zorientowałem to Wossner robi tłoki do tuleji, które różnią się tylko samymi piercieniami, ale gosć ze szlifierni powiedział ze dużej różnicy nie ma, a ludzie którym robił tuleje smigaja dalej na tych samych tłokach co mieli.
mi również zasugerowł że moge zostawić stary tłok, który lekko wyrówna, tylko że musiał bym kupić nowe pierscienie (zdjecia tłoka w linku w pierwszym poscie), lecz ja odrazu zrezygnowałem z tej opcji i zamowiłem tłok Wossnera sel. A, nstomiast w sklepie zasugrowali mi ze do tuleji nadaje się nadwymiarowy 67.94 mm- (+0.50) który posiada inne pierscienie dostosowane do tuleji,
z tego co wim w tuleji powinny byc uzyte zeliwne pierscionki, natomiast dla nikasuilu są jakie inne twardsze.
co sądzicie o moim wyborze zrobiłem dobrze? jeżeli nie to w pon moge jeszcze zmienić zamówienie.
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”