yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
listwa88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 1 kwie 2009, 22:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: listwa88 » sob, 18 kwie 2009, 20:17

witam jak rozkreca się wirnik pompy wodnej,żeby dostac się do simeringu i łożyska?bo leci mi płyn do cylindra a głowice mam splanowaną i oringi nowe powiedziano mi że to simeringi i łożyska na pompie do wymiany

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: amator » ndz, 19 kwie 2009, 19:19

:mrgreen: Spuszczasz plyn, odkręcasz dekielek od pompy, wrzucasz 1 bieg w silniku, na środku wirnika jest sześciokąt jakby nakrętka na klucz 10. zakładasz taki klucz oczkowy albo nasadowy i pokrecasz w lewa strone (przeciwnie do wsk.zegara).
Ale ja nie widzę za bardzo związku pomiędzy woda w cylindrze a pompa wody :lol: . jesli jest uszkodzony uszczelniacz powpy wody to woda może polecić jedynie do oleju w skrzyni biegów ale do cylindra to ma tylko jedna drogę poprzez oringi pod głowicą . Piszesz ze "splanowałes" głowicę ok, ale czy może wykręcałeś szpilki z cylindra i sprawdzałeś powierzchnie styku cylindra z głowicą ? i jeszcze oringi to czasem nie w agromie kupiłes ?

Autor tematu
listwa88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 1 kwie 2009, 22:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: listwa88 » ndz, 19 kwie 2009, 20:26

no wykrecałem szpilki,oringi kupywałem z całym zestawem uszczelek,tak na oko styka się dobrze,dokrecałem kluczem dynanometrycznym na 28nm,a ile mają grubosci orginalne oringi,bo te dosyc lużno latają w tych rowkach,jak się niemyle to te moje mają 2,1mm musiałbym dokładnie spr,już mi tak namieszali w głowie ze niewiem co to jest,ja też ciągle mysle nad wyciekiem z pod głowicy,a takie malutkie simeringi co są w komplecie uszczelek od cyl w góre top end,do czego są???

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: spartan » pn, 20 kwie 2009, 00:51

No jak luzno chodza te oringi to oczywiscie zle:/musza byc spasowane.Jesli chodzi o te simeringi co sa na walku to watpie zeby one puszczaly plyn,mogl walnac 1 simering ale mysle ze wtedy ciekloby z tego przelewu-dziurki co jest z boku na dole pompy.Ewentualnie puszcza plyn przez uszczelke pod glowica,lub jw przez te oringi.

pozdro
HUSABERG 4 STROKE FORCE

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: amator » pn, 20 kwie 2009, 08:12

listwa88 pisze:no wykrecałem szpilki,oringi kupywałem z całym zestawem uszczelek,tak na oko styka się dobrze,dokrecałem kluczem dynanometrycznym na 28nm,a ile mają grubosci orginalne oringi,bo te dosyc lużno latają w tych rowkach,jak się niemyle to te moje mają 2,1mm musiałbym dokładnie spr,już mi tak namieszali w głowie ze niewiem co to jest,ja też ciągle mysle nad wyciekiem z pod głowicy,a takie malutkie simeringi co są w komplecie uszczelek od cyl w góre top end,do czego są???
Te oringi mogą latac po rowka co nie znaczy że są nie dobre . włóż oringi w rowki cylindra i polóż na nich nie przyciskając mocno , suwmiarke , kawałek linijki, itp. na sztorc (pionowo). Zobacz czy między przymiarem a powierzchnią cylindra jest odstęp i jak duży? zmierz szczelinomierzem.
No na oko to raczej ciężko sprawdzic prostoliniowość powierzchni . trzeba zaopatrzyc sie w kawałek szkła wielkości A4,A5( szyby) gr co najmniej 6-8 mm. szklo polożyć na najbardziej równej twardej powierzchni (stół,itp.) na szkle rozprowadzić niewielką ilośc pasty "00" do docierania zaworów, nalac parę kropli nafty albo Diesla i powoli ruchami okrężnymi nie kiwając cylindrem pocierac powierzchnię cylindra lub głowicy o szkło. po kilkudziesieciu ruchach można już na powierzchni szlifowanej zauwarzyć plamy świecące i matowe. świecące to górki (prawidłowe) , matowe to dołki. najwiekszym zagrożeniem są dołki w okolicy krawędzi otworu cylindra i oringów (uszczelki metalowej) bo tamtędy może się przedostawać płyn lub spaliny.
Sprawdz jeszcze bardzo dokładnie uszczelkę pod cylindrem czy nie jest przerwana czy pokrywa równo powierzchnie styku podstawy cylindra i karteru szczególnie w miejscu gdzie z przodu silnika sa 2 otwory którymi splywa plyn z cylindra w strone pompy wody.
Te małe simmeringi sa do uszczelnienia osi zaworu wydechowego Powodzenia. :wink:

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: yamaha yz 125 2001,jak rozkrecic wirnik pompy?

Post autor: Mateusz_MX » pn, 20 kwie 2009, 08:37

Wirnika pompy (tej plastikowej zębatki) nie zdejmuje się od strony zewnętrznej. Musisz zrzucić cały karter i wtedy od strony silnika masz zabezpieczające pierścienie. Ściągasz je i cała pompa ci się ładnie rozkłada. Co do tych malutkim oringów, to idą one pod korek wlewu i spustu oleju. Natomiast te większe, tak jak wspominał kolega wyżej, na uszczelnienie dyfuzora w cylindrze.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”