Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
benek2
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 24 lis 2008, 16:34
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: benek2 » sob, 11 kwie 2009, 18:24

Moj problem polega na tym że wypluło mi już 3 uszczelki pod głowica w czasie 9mth. W motocyklu (crf 450) zamontowany jest cylinder Vertex big bore 490 o średnicy 100mm ( poprzedni wlasciciel na to wpadł jak by było to do czegoś potrzebne) zaraz gdy kupiłem motocykl podczas przyspieszania wypluwał ciecz chlodzącą przez przelew z chłodnicy, po rozebraniu okazalo się że uszczelka składająca sie z 3 warstw puszczała kompresje pomiędzy warstwami w kanał wodny głowicy po przeplanowaniu głowicy i wymianie uszczelki problem był ten sam, wtedy rozebrałem kolejny raz motocykl okazało się ze głowica była pęknięta. Po założeniu nowej glowicy i zestawu uszczelek firmy athena na srednice cylindra 100mm wszystko było dobrze "było" przez 3 mth spokojnej amatorskiej jazdy po czym znowu zaczął przerzucać ciecz przez przelew. Rozłożyłem motocykl okazało się ze uszczelka pod głowice skladajaca sie z 2 warstw znowu puszcza kompresje pomiędzy warstwami. Tutaj moje pytanie zdesperowanego czlowieka jaka firme uszczelek polecacie i gdzie moge kupic uszczelke pod glowice pasująca do cylindra o średnicy 100mm? czy ktoś mial z was doczynienia z takim problemem? prosze o pomoc

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: Jony » sob, 11 kwie 2009, 20:34

Glupia odpowiedz to by byla zeby dac teraz jedno warstwowa to problem bedzie rozwiazany.

Ale tak na prawde to Ci wspolczuje. Moze spróbuj do Olka on powien Ci pomoc. A z motorem robisz sam czy mechanik w jakims zakladzie?

POWODZENIA
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: spartan » ndz, 12 kwie 2009, 02:01

Pare dni temu przytrafilo mi sie to samo...:/Pare moich podpowiedzi moze akurat cos sie przyda:sprawdz czy nie masz zabrudzonej przydkanej itd chlodnicy przeczysc ja,zwroc uwage na pompe wodna(moja sie obrobila na bolczykach i stala w miejscu,nie bylo obiegu:/,simeringi i oringi na pompie i w sumie tyle bo moze masz problem z chlodzeniem i dla tego siada uszczelka pod glowica.Mozliwe ze za slabo dokrecasz glowice ale mysle ze raczej nie:)Tez moze byc ze np. uszczelka jest np o 1 mm mniejsza niz te 100mm i z czasem ja wygnie podegnie i wywieje:/sam zywy ogien przeciez tam na nia dziala.

Zycze powodzenia:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 12 kwie 2009, 10:53

Witajcie,

Miałem identyczny problem w DT 80. Zmarnowałem 3 uszczelki. Próbowałem na różne sposoby. Splanowałem nawet głowicę z cylindrem. Ciekło i ciekło. W końcu odkręciłem głowicę, wysuszyłem uszczelkę i założyłem jeszcze raz. Tym razem dokręciłem szpilki ile miałem sił w rękach. Wziąłem rurkę i jeszcze mocniej dokręciłem, ale z czuciem. Problem zniknął. Cylinder suchy. W DT'ce głowica była kwadratowa, mocowana na 4 śruby. Często się to pieprzyło (krzywiła się głowica). Na szczęście teraz mam YZ z okrągłą głowicą, uszczelnianą 2 oringami i jest ok. Mam nadzieje, że poradzisz sobie z tym problemem. Pozdrawiam!

PS. Należy dodać, że produkowane na dzień dzisiejszy uszczelki pod głowicę są marnej jakości. Między materiałem uszczelniającym jest blaszka. Ta głowica nie poddaje się tak na ucisk głowicy i często się to psuje.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
benek2
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 24 lis 2008, 16:34
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: benek2 » ndz, 12 kwie 2009, 20:04

drożność i szczelność chlodnic sprawdzałem no a pompa wody raczej nie bo motorek otrzymał nowy wałek pompy uszczelniacze ułożyskowanie wirnik dla pewności pompe tez sprawdzalem co do uszczelki była dedykowana na srednice 100mm nawet po zmierzeniu wychodzilo ze ma troche ponad 100 tylko materiał którym była powlekana nie wyglądał za dobrze a jakie uszczelki polecacie? jaka firma się najlepiej sprawdza

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: Jony » ndz, 12 kwie 2009, 22:11

Mateusz_MX pisze:Witajcie,

... Tym razem dokręciłem szpilki ile miałem sił w rękach. Wziąłem rurkę i jeszcze mocniej dokręciłem, ale z czuciem.....

No tego to ja na pewno nie polecam.
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

retmiwrd
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 15 gru 2008, 20:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450/490 padająca uszczelka pod głowicą

Post autor: retmiwrd » ndz, 19 kwie 2009, 21:10

czym dokręcasz głowicę? potrzebny klucz dynamometryczny i jedziemy w dwóch etapach 1 to 27nm powiedzmy 30nm chwila przerwy i jedziemy na 59nm to w sumie 60nm (oczywiście dokręcamy na krzyż) jeżeli wszystko inne jest ok to takie dokręcenie powinno pomóc.
Pozdrawiam!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”