YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
-
Autor tematuplazgut
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
Chciałem zrobic u siebie zrobic przeglad w Yamaszce, wiec powymienialem co trzeba. Okazalo sie tez, że musze wyregulowac zawory. Sciągnalem wiec oba wałki. Po wszystkim chcialem je zalozyc spowrotem. Początkowo wałek wydechowy po skreceniu ciezko sie ruszał, ale jakos udalo mi sie z tym poradzic. Za to wałek ssący chocby po lekkim docisnieniu ręką panewek przestaje sie poruszac. Za cholere nie da sie nim ruszyc. WYgląda mi na to, że właśnie ta pokrywa wałka jest krzywa
Ktoś napisał na forum o niekręcących sie wałkach. Poradził oddac do kogos kto ładnie zbierze delikatnie troszkę materiału tak, żeby wyrównac panewki. I teraz mam wątpliwości co z tym zrobic. Wałki się kręciły ładnie bez żadnych oporów przed ich ściągnięciem. Gdyby silnik był przegrzany to jeszcze przed sciagnieciem ich by ciezko chodzily. Jaki powinien byc luz miedzy panewką a wałkiem? Nie chcialbym wybrac tam za duzo materiału bo wtedy olej nie nadrobi mi nadmiernego luzu. Może ktoś z was się z tym spotkał?
Ktoś napisał na forum o niekręcących sie wałkach. Poradził oddac do kogos kto ładnie zbierze delikatnie troszkę materiału tak, żeby wyrównac panewki. I teraz mam wątpliwości co z tym zrobic. Wałki się kręciły ładnie bez żadnych oporów przed ich ściągnięciem. Gdyby silnik był przegrzany to jeszcze przed sciagnieciem ich by ciezko chodzily. Jaki powinien byc luz miedzy panewką a wałkiem? Nie chcialbym wybrac tam za duzo materiału bo wtedy olej nie nadrobi mi nadmiernego luzu. Może ktoś z was się z tym spotkał?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z założeniem wałków rozrządu YZ250F
Nic tam nie ruszaj. Sam napisałeś, że przed demontażem wałki kręciły się swobodnie. Dokręć mostki mocniej, a potem je popuść. Przy łożyskach mogą być mocniej dokręcone. Następne dokręcaj parami. Tylko prawidłowo dokręcone mostki pozwalają kręcić się wałkowi swobodnie. Przy dokręcaniu śrub kontroluj swobodne kręcenie się wałka, musi pozwolić się ruszać jednym palcem. Oczywiście, że wszystkie elementy ruchome nawet płytki zaworów muszą być posmarowane olejem chyba nie muszę pisać.
Re: Problem z założeniem wałków rozrządu YZ250F
To ja niedawno zakladalem temat wlasnie o niekrecocych sie wlakach. Tak samo jak u ciebie wydechowy chodzil lekko a ssacy bardzo ciezko, wzialem zlozylem i motor jezdzi normalnie bez problemow. Zrobilem nim juz troche od tego czasu i nic sie nie dzieje. Po odpaleniu motor bedzie chodzil troszke ciezko, ale po chwili jak cale smarowanie wroci do normy to sie to rozrusza.
Pozdro
Pozdro
-
Autor tematuplazgut
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
weteran w tym problem, że już próbowałem różnych kombinacji dokręcania. Olejem oczywiście wszystko smarowałem aż naddto. Z tego co zauważyłem środkowa bieżnia i panewka się dotykają, dlatego wałek się nie kręci. Jeszcze będę próbował i zdam relacje.
konon u mnie jest taki problem, że wałek w ogóle się nie kreci. Gdyby krecil się ciężko to pół biedy, ale u mnie nie idzie go za nic ruszyc.
konon u mnie jest taki problem, że wałek w ogóle się nie kreci. Gdyby krecil się ciężko to pół biedy, ale u mnie nie idzie go za nic ruszyc.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
mostki, z tego co kojarzę jak robiłem suczkę, należy dokręcać właściwym momentem. Może za ciaso skręcasz, ale tu raczej bez klucza dynamometrycznego nie podchodź. Spróbuj znaleźć w manualu jaki tam ma być moment i tak dokręć.
Aha jeszcze jedno, dla pewności - sprawdź, czy krzywka nie opiera się już o płytkę -nie naciska na nią bo wtedy to oczywiste co bliokuje, choć wiem, że to na pewno sprawdziłeś i wiesz o co chodzi. różnie bywa...
Aha jeszcze jedno, dla pewności - sprawdź, czy krzywka nie opiera się już o płytkę -nie naciska na nią bo wtedy to oczywiste co bliokuje, choć wiem, że to na pewno sprawdziłeś i wiesz o co chodzi. różnie bywa...
BANDIT
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
Moment ma byc 10Nm. Ale pewnie jest tak ze nawet jak lekko w palcach dokrecasz to sie juz nie ktreca, u mnie tak bylo ze nawet jak nie dalem mostka to juz szlo z oporem, ale jak dokrecilem to srubokretem dalem rade krecic. Mozesz zawiesc do jakies warsztatu slusarskiego i jakby minimalnie podebrali materialu pod walkiem (w glowicy). Mozesz tez lekko sprobowac podjechac to papierem wodnym jakims 1500, ale to juz bardzo garazowe rozwiazanie i nim tak zrobisz przemysl to z 10 razy bo pozniej nie ma zabardzo odwrotu bo jakbys chcial to nadspawac to pic na wode, a nie robota. Najlepiej zawies do dobrego slusarza i powie ci co i jak. Koszt nie powinien byc duzy. Najlepiej jakby podszlifowal walek i glowice, a nie sama glowice, bo wiadomo ze to jest okragle i zeszlifowanie jednego moze nie pomoc
Pozdro
Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz, 18 cze 2006, 22:30
- Motocykl: CRF 250 R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
oooo ludzie o czym wy mowicie? skoro motor chodził przed rozłorzeniem to dziwne było było zeby sie walki pozacierały na sucho... kombinuj bo napewno jest wszytko ok
SERWIS MOTOCYKLI - POZNAŃ 660 433 555
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
no własnie też mi się to dziwne wydaje, że jeśli nie było z nim problemu przed rozłożeniem, to dla czego teraz coś nie gra ?
Sam czekam na rozwiązanie tej zagadki, ale już więcej pomysłów na to czemu tak jest to nie mam..
Sam czekam na rozwiązanie tej zagadki, ale już więcej pomysłów na to czemu tak jest to nie mam..
BANDIT
-
Autor tematuplazgut
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
Więc sprawa wygląda tak. Kombinowałem na różne sposoby dokrecając i odkrecajac sruby, ale nic to nie dało. Oczywiscie wszystko robilem takze przy uzyciu klucza dynamometrycznego. Wydaje mi się, że mam krzywą pokrywkę wałka. Zastanawiałem się czy to nie jest spowodowane złym sposobem odkrecania, ale przeciez odkrecalem na krzyz. A poza tym dlaczego pokrywka miała by się odkształcic skoro tam nie ma tak wysokiej temp. ?
W samej głowicy wałek kreci sie dobrze, ale w pokrywke się dosłownie wciska. Na moim amatorskim rysunku wałek w tej pozycji kreci się ok, ale wciskajac go już głębiej staje. Tak jakby ścianki panewki się pochylały do środka. Po wcisnieciu pokrywki na wałek ciężko jest ją nawet ściągnąc.
Pytanie głównie do doświadczonych mechaników: co byście zrobili na moim miejscu?
Ktoś może zna koszt takiej pokrywki i wie gdzie można dostac? Skoro jest krzywa to może jednak delikatnie zebrac troszkę materiału? I nie wspomniałem jeszcze, że bieżnie tej pokrywki mają widoczne ślady - wałek kiedyś musiał po nich drzec.
W samej głowicy wałek kreci sie dobrze, ale w pokrywke się dosłownie wciska. Na moim amatorskim rysunku wałek w tej pozycji kreci się ok, ale wciskajac go już głębiej staje. Tak jakby ścianki panewki się pochylały do środka. Po wcisnieciu pokrywki na wałek ciężko jest ją nawet ściągnąc.
Pytanie głównie do doświadczonych mechaników: co byście zrobili na moim miejscu?
Ktoś może zna koszt takiej pokrywki i wie gdzie można dostac? Skoro jest krzywa to może jednak delikatnie zebrac troszkę materiału? I nie wspomniałem jeszcze, że bieżnie tej pokrywki mają widoczne ślady - wałek kiedyś musiał po nich drzec.
- Załączniki
-
- bez tytułu.GIF (3.57 KiB) Przejrzano 8146 razy
- bez tytułu.GIF (3.57 KiB) Przejrzano 8146 razy
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
Nie powinno wymieniać się jednego elementu w tym przypadku czyli jeżeli masz już zamiar wymienić tą pokrywke jak piszesz to i wałek i bieżnia w głowicy ( głowica ) powinny być wymienione na nowe lub z tego samego kompletu z którym współpracowały wcześniej. Nie wiem jak to wygląda w yz , może odwrotnie zakładasz tą pokrywkę ( jest taka możliwość? )
-
Autor tematuplazgut
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
Nie ma możliwosci zeby inaczej założyc pokrywkę. Albo poprawię bieżnie w tym co mam albo kupie nową bądź używaną w dobrym stanie pokrywkę o ile innej możliwości nie będzie. A jeśli to nie zda egzaminu to pozostanie mi chyba szukac czesci w USA lub gdzie indziej.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F - Problem z założeniem wałków rozrządu
ale wciąż zastanawiające jest to, że przed rozebraniem chodził, a teraz nie chodzi
Wcześniej jakoś to musiało pasować, skoro nie było żadnej katastrofy w silniku, to jak się mogło odkształcić po zdjęciu??? :rolleyes:
Wcześniej jakoś to musiało pasować, skoro nie było żadnej katastrofy w silniku, to jak się mogło odkształcić po zdjęciu??? :rolleyes:
BANDIT