Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
-
Autor tematukeny150
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
- Motocykl: KTM 520 EXC 01'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
Witam! Mam problem dotyczący "brania" oleju ze skrzyni (dość mocno kopci z tłumnika pomimo odpowiedniej proporcji oleju/etyliny). W/g wstępnych wskazówek przyczyna to uszkodzony uszczelniacz na wale od strony sprzęgła (mam nadzieję,że nie uszczelka pomiędzy karterami). Pytanie dotyczy czy po zdemontowaniu całego kosza uszczelniacz ten będzie dostępny tzn. czy da radę go wyjąć i założyć nowy bez rozpoławiania silnika. Pozatym może ktoś zna rozmiar tego uszczelniacza? Jakiej marki kupić ten uszczelniacz abym mógł o nim zapomnieć na dłużej . Honda CR 250 z 1992r. Walczę teraz z demontażem kosza , nie mogę odkręcić tej cholernej nakrętki (27') , nie mogę zablokować dobrze kosza abym mógł swobodnie odkręcić tą nakrętkę (chyba dobrze próbuję odkręcić?! - gwint normalny czyli prawy).
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Uszczelniacz na wale Honda CR 250
Da sie wyjąć ten uszczelniacz bez rozpoławiania silnika:) Polecam odkręcenie kosza za pomocą klucza pneumatycznego,nie będziesz musiał sie męczyć z blokowaniem,a co do uszczelniacza to w manualu masz OIL SEAL (38X58X11)
91201-KA4-004 a co do firmy to kup coś lepszego żeby dłużej wytrzymał
91201-KA4-004 a co do firmy to kup coś lepszego żeby dłużej wytrzymał
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: pn, 8 wrz 2008, 10:50
- Motocykl: YZ 125 T1
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: spytkowice k. rabki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Uszczelniacz na wale Honda CR 250
Hej, przerabiałem u siebie to, jak mówi kolega pneumat to rozwiązanie, ja właśnie tak odkręciłem, gwint masz normalny więc w lewo odkręcasz, później przy ściąganiu kosza masz chyba dwie podkładki i łożysko, nie zgub, ściągasz zębatkę z wału, delikatnie koło regulatora odśrodkowego, tulejkę dystansową też ściągasz, wyrywasz stary uszczelniacz i wbijasz nowy. Jaki? Ja kupiłem proxa, tyle że w komplecie z drugim, tym od strony zapłonu, może dostaniesz jeden co potrzebujesz. Powodzenia
Prostowanie dyfuzorów, toczenie, frezowanie...
-
Autor tematukeny150
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
- Motocykl: KTM 520 EXC 01'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
, zrobiłem przyrząd do blokowania na wszystkie śruby i jak odkręcałem to ........ zerwało mi wszystkie słupki z kosza !!!!!!!!!! Ale jestem .... teraz jeszcze czeka mnie kupno kosza..... ale nadal nie odkręciłem tej piep...rzonej nakrętki!!! Chyba boschem ją potraktuję bo już nie mam sposobu na jej odkręcenie.....
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
Tylko klucz pneumatyczny Podjedź z silnikiem do wulkanizacji to ci to zrobią. Ewentualnie można wrzucić bieg i blokować koło.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
jest tez patent ze wkładasz podkładke między koła zębate, tylko teraz nie pamiętam co i jak. Moze ktos wie o co chodzi i napisze.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: pn, 8 wrz 2008, 10:50
- Motocykl: YZ 125 T1
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: spytkowice k. rabki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
jest taki patent tylko że to trochę nie działa jak nie masz tarczek sprzęgłowych i całej reszty,
keny150 nie traktuj niczego boschem, zrób jak Ci radzimy
keny150 nie traktuj niczego boschem, zrób jak Ci radzimy
Prostowanie dyfuzorów, toczenie, frezowanie...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
keny wystarczyło pomyśleć i posłuchać rad,przeszedłem kiedyś to samo jak miałem aprilie Ale szkoła kosztuje
-
Autor tematukeny150
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
- Motocykl: KTM 520 EXC 01'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
No tak tylko zaczym przeczytałem posty o pneumacie to już było po fakcie..... , ale nauka kosztuje....naciąłem boschem nakrętkę i jest ok. nie uszkadzając gwintu. Nadzwoniłem się w sprawie kupna kosza (wiekszość miała uszkodzone czyt. ułamane te słupki,czyli nie pierwszy jestem ) ale po 15 telefonie wkońcu mam... za stówkę. Mam nadzieję,że wymiana uszczelniacz, która mnie kosztowała sporo nerwów i pieniędzy przyniesie efekt . Uszczelniacz , który wyjąłem był trochę twardy. Następnym razem bez pneumata nie podejdę "nauka".
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
Ja napisze tak że swojego doświadczenia, klucz pneumatyczny NIE zawsze odkręci nakrętkę
mój sposób zakładam zębatkę (najlepiej starą na silnik) i przykręcam właśnie tą zębatkę w imadło i dalej kluczem pneumatycznym (nie ma mocy żeby się nie odkręciła , aha i jeszcze jedna ważna sprawa klucz pneumatyczny 100% mocy i sprężarka 120% MOCY !!!
Kosz sprzęgłowy (a raczej jego środek) jest bardzo delikatny i nawet specjalne blokady na kosz potrafią go uszkodzić.
mój sposób zakładam zębatkę (najlepiej starą na silnik) i przykręcam właśnie tą zębatkę w imadło i dalej kluczem pneumatycznym (nie ma mocy żeby się nie odkręciła , aha i jeszcze jedna ważna sprawa klucz pneumatyczny 100% mocy i sprężarka 120% MOCY !!!
Kosz sprzęgłowy (a raczej jego środek) jest bardzo delikatny i nawet specjalne blokady na kosz potrafią go uszkodzić.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
- Motocykl: CR 250r 03r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
Jeśli masz silnik w ramie to możesz zapiać 5 bieg i nacisnąć tylni hamulec do oporu wtedy odkręcasz sprawdzone . A jeżeli masz wyciągnięty to zawiń na zębatkę łańcuch tak żeby się zablokował i wtedy tez odkręcisz kosz.
Kiedyś będzie zielony
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Honda CR 250 - Uszczelniacz na wale
Podpowiem jeszcze od siebie że żeby by łatwo odkręcić/ zakręcić koło zamachowe i kosz sprzęgłowy trzeba wykrecić świecę , tłok ustawic w górnym punkcie i cofnąc troche , przez otwór świecy wprowadzić do cylindra ok 50 cm grubego szmurka , może być linka do bielizny, i pokrecić tłokiem w strone odkręcania/zakręcania. oczywiście przy koszu trzeba włączyć jakis bieg. Patent oryginalny z firmy Stihl (piły motorowe) do odkręcania sprzęgła odśrodkowego i koła zamachowego. pozdarwiam