KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
-
Autor tematujasiek13n
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Witam,
Chodzi mi oto aby ktoś kto miał z tym do czynienia lub zna się na tym podał czas wymiany (najlepiej w mth) wszystkich, poszczególnych podzespołów silnika oraz ich orientacyjną cenę. Jeżdże już 70 mth na moim KTM 250 sxf i zapewne szykuje mi się jakiś remoncik. Nie żyłuję motorka chodź nie powiem, że nie przycisnę go czasami. Olej wraz z filtrem wymieniany jest regularnie co 20 mth. Z góry dzięki.
Chodzi mi oto aby ktoś kto miał z tym do czynienia lub zna się na tym podał czas wymiany (najlepiej w mth) wszystkich, poszczególnych podzespołów silnika oraz ich orientacyjną cenę. Jeżdże już 70 mth na moim KTM 250 sxf i zapewne szykuje mi się jakiś remoncik. Nie żyłuję motorka chodź nie powiem, że nie przycisnę go czasami. Olej wraz z filtrem wymieniany jest regularnie co 20 mth. Z góry dzięki.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Jeśli twój SXF ma tyle przejechane od nowości, to szykuje się zmiana tłoczka:)jasiek13n pisze:Witam,
Chodzi mi oto aby ktoś kto miał z tym do czynienia lub zna się na tym podał czas wymiany (najlepiej w mth) wszystkich, poszczególnych podzespołów silnika oraz ich orientacyjną cenę. Jeżdże już 70 mth na moim KTM 250 sxf i zapewne szykuje mi się jakiś remoncik. Nie żyłuję motorka chodź nie powiem, że nie przycisnę go czasami. Olej wraz z filtrem wymieniany jest regularnie co 20 mth. Z góry dzięki.
-
Autor tematujasiek13n
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
To tylko to czy jeszcze oprócz tego i regulacji zaworów coś jeszcze?
p.s prosiłem o podawanie również orientacyjnej ceny podzespołu.
p.s prosiłem o podawanie również orientacyjnej ceny podzespołu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Tłok zależy od szkoły jedni zmieniają co 50MH inni co 60MH,cena tłoka w zależności od firmy 450-550 zł,do tego zestaw uszczelek cena zależy czy oryginały czy nie od 120 zł za nieoryginalne a za KTMowskie to nie wiem,korbe co dwie wymiany tłoka,trzeba zobaczyć jak sie mają zawory.Poszukaj poczytaj,wszystko znajdziesz na tym forum,wydaje mi sie ze jaśli nie żałujesz moto to troche częściej zmieniaj olej.
-
Autor tematujasiek13n
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Pytałem się kogoś kto robi takie motory na co dzień i podobno 50mth na wymianę tłoka to zdecydowanie za szybko. Co prawda w instrukcji tak właśnie pisze ale nie zapomnijmy że jest to seria SX przygotowana do ostrego katowania na torze. Co do oleju w instrukcji również podane jest 20mth i stosuję się do tego chociaż jeżdżę amatorsko.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: czw, 8 maja 2008, 16:44
- Motocykl: sxf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Przytoczę temat remontu. Na wakacjach remontowałem swojego sxfa. Przybliżone koszty : Tłok Vertex 550zł, Korba Prox 500zł, Łożyska wału oryginalne KTM 160zł za sztukę, idą dwie sztuki, do tego uszczelniacze ale nie pamiętam cen, Uszczelki top end 150 zł KTM, uszczelki na dół KTM 150z. W sumie ok 1700 zł plus uszczelniacze i oczywiście plus robota jeśli samemu nie chcesz robić. Koszt przełożenia Korby w profesjonalnym serwisie to w zależności od zakładu koszt ok.200zł. Wszystkie te ceny mogą się różnić w zależności od tego gdzie kupujesz i czy masz jakieś zniżki itp, oczywiste. Do tego orientacyjne ceny różnych pierdół : Łożysko PDS oryginał KTM ok 150 zł, napęd (2 zębatki plus łańcuch) lepszej firmy ok 400-500 zł, Linka gazu ok 100zł, Łożyska tylnego koła z uszczelniaczami lepszej japońskiej firmy koszt ok.60-70 zł ale to w zależności od jakości. Klamki hamulca, sprzęgła ok 60 zł sztuke kute firmy WRP. Plastiki boczne przy zborniku paliwa Polisport z okleiną wtapianą w plastik 200 zł za komplet, ładnie wyglądają. Kopniak Oryginalny KTM 329 zł wiec warto pilnować śruby. Jak coś przypomnę to napiszę
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 17:40
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: KARTUZY
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Witam
Mam pytanie związane ze zmianą oleju w KTM . Znajomy mechanik mówił mi ze należy wymieniać go co 10mth. Nie posiadam licznika więc nie moge dokładnie odmierzyć czasu zmiany oleju . Czy jest jakiś przeklicznik na zbiorniki ??????
Mam pytanie związane ze zmianą oleju w KTM . Znajomy mechanik mówił mi ze należy wymieniać go co 10mth. Nie posiadam licznika więc nie moge dokładnie odmierzyć czasu zmiany oleju . Czy jest jakiś przeklicznik na zbiorniki ??????
Nie maszyna a technika czyni cię zawodnikiem ....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 60
- Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 13:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Jedni licza tak:
1 zbiornik= 1,5 mth
1 zbiornik= 1 mth
1 godzina zegarowa(pracy silnika)= 1 mth
tyle opcji spotkałem. Pozdrawiam
1 zbiornik= 1,5 mth
1 zbiornik= 1 mth
1 godzina zegarowa(pracy silnika)= 1 mth
tyle opcji spotkałem. Pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
1mth = Pełna moc silnika wykonywana ciągle przez 60min, jak dobrze pamiętam
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 28 paź 2008, 13:36
- Motocykl: CR 125 2k3
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gryfino
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Dobrze mówisz, wiekszość nas to amatorzy którzy nie jeżdża cały czas na pełnym gazie, czyli 1mth = 2h zegarowe , tak mniej wiecej
Honda CR 125R 2003r.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE
Ale zauważ , że np YZ 125 ma bak ok 7l , tak samo YZF250. YZF pali mniej(bo wiadomo - 4T).
Więc 1bak w YZ nie równa się 1bak w YZF:)
Lepiej pożyczyć od kogoś licznik mth, wyjeździć zbiornik i zobaczyć ile mth wskaże licznik.
Więc 1bak w YZ nie równa się 1bak w YZF:)
Lepiej pożyczyć od kogoś licznik mth, wyjeździć zbiornik i zobaczyć ile mth wskaże licznik.