KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
jasiek13n
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: jasiek13n » ndz, 29 mar 2009, 20:16

Witam,

Chodzi mi oto aby ktoś kto miał z tym do czynienia lub zna się na tym podał czas wymiany (najlepiej w mth) wszystkich, poszczególnych podzespołów silnika oraz ich orientacyjną cenę. Jeżdże już 70 mth na moim KTM 250 sxf i zapewne szykuje mi się jakiś remoncik. Nie żyłuję motorka chodź nie powiem, że nie przycisnę go czasami. Olej wraz z filtrem wymieniany jest regularnie co 20 mth. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 29 mar 2009, 22:08

jasiek13n pisze:Witam,

Chodzi mi oto aby ktoś kto miał z tym do czynienia lub zna się na tym podał czas wymiany (najlepiej w mth) wszystkich, poszczególnych podzespołów silnika oraz ich orientacyjną cenę. Jeżdże już 70 mth na moim KTM 250 sxf i zapewne szykuje mi się jakiś remoncik. Nie żyłuję motorka chodź nie powiem, że nie przycisnę go czasami. Olej wraz z filtrem wymieniany jest regularnie co 20 mth. Z góry dzięki.
Jeśli twój SXF ma tyle przejechane od nowości, to szykuje się zmiana tłoczka:)

Awatar użytkownika
Autor tematu
jasiek13n
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: jasiek13n » ndz, 29 mar 2009, 23:01

To tylko to czy jeszcze oprócz tego i regulacji zaworów coś jeszcze?

p.s prosiłem o podawanie również orientacyjnej ceny podzespołu.

Awatar użytkownika
Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: Vini21 » pn, 30 mar 2009, 16:31

Tłok zależy od szkoły jedni zmieniają co 50MH inni co 60MH,cena tłoka w zależności od firmy 450-550 zł,do tego zestaw uszczelek cena zależy czy oryginały czy nie od 120 zł za nieoryginalne a za KTMowskie to nie wiem,korbe co dwie wymiany tłoka,trzeba zobaczyć jak sie mają zawory.Poszukaj poczytaj,wszystko znajdziesz na tym forum,wydaje mi sie ze jaśli nie żałujesz moto to troche częściej zmieniaj olej.

Awatar użytkownika
Autor tematu
jasiek13n
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: jasiek13n » pn, 30 mar 2009, 20:26

Pytałem się kogoś kto robi takie motory na co dzień i podobno 50mth na wymianę tłoka to zdecydowanie za szybko. Co prawda w instrukcji tak właśnie pisze ale nie zapomnijmy że jest to seria SX przygotowana do ostrego katowania na torze. Co do oleju w instrukcji również podane jest 20mth i stosuję się do tego chociaż jeżdżę amatorsko.

Awatar użytkownika
robertm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 8 maja 2008, 16:44
Motocykl: sxf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: robertm » pn, 30 mar 2009, 23:34

Przytoczę temat remontu. Na wakacjach remontowałem swojego sxfa. Przybliżone koszty : Tłok Vertex 550zł, Korba Prox 500zł, Łożyska wału oryginalne KTM 160zł za sztukę, idą dwie sztuki, do tego uszczelniacze ale nie pamiętam cen, Uszczelki top end 150 zł KTM, uszczelki na dół KTM 150z. W sumie ok 1700 zł plus uszczelniacze i oczywiście plus robota jeśli samemu nie chcesz robić. Koszt przełożenia Korby w profesjonalnym serwisie to w zależności od zakładu koszt ok.200zł. Wszystkie te ceny mogą się różnić w zależności od tego gdzie kupujesz i czy masz jakieś zniżki itp, oczywiste. Do tego orientacyjne ceny różnych pierdół : Łożysko PDS oryginał KTM ok 150 zł, napęd (2 zębatki plus łańcuch) lepszej firmy ok 400-500 zł, Linka gazu ok 100zł, Łożyska tylnego koła z uszczelniaczami lepszej japońskiej firmy koszt ok.60-70 zł ale to w zależności od jakości. Klamki hamulca, sprzęgła ok 60 zł sztuke kute firmy WRP. Plastiki boczne przy zborniku paliwa Polisport z okleiną wtapianą w plastik 200 zł za komplet, ładnie wyglądają. Kopniak Oryginalny KTM 329 zł wiec warto pilnować śruby. Jak coś przypomnę to napiszę

Awatar użytkownika
Autor tematu
jasiek13n
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 30 cze 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: jasiek13n » wt, 31 mar 2009, 07:31

Noo o to mi chodziło. Dzięki

Awatar użytkownika
Lukasz16
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 maja 2009, 17:40
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KARTUZY
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: Lukasz16 » pn, 1 cze 2009, 19:06

Witam

Mam pytanie związane ze zmianą oleju w KTM . Znajomy mechanik mówił mi ze należy wymieniać go co 10mth. Nie posiadam licznika więc nie moge dokładnie odmierzyć czasu zmiany oleju . Czy jest jakiś przeklicznik na zbiorniki ??????
Nie maszyna a technika czyni cię zawodnikiem ....

Awatar użytkownika
Orlik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 13:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: Orlik » wt, 2 cze 2009, 16:00

Jedni licza tak:
1 zbiornik= 1,5 mth
1 zbiornik= 1 mth
1 godzina zegarowa(pracy silnika)= 1 mth

tyle opcji spotkałem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: wardzioch » wt, 2 cze 2009, 17:22

1mth = Pełna moc silnika wykonywana ciągle przez 60min, jak dobrze pamiętam :roll:
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Awatar użytkownika
r4cz3k
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 28 paź 2008, 13:36
Motocykl: CR 125 2k3
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gryfino
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: r4cz3k » wt, 2 cze 2009, 17:50

Dobrze mówisz, wiekszość nas to amatorzy którzy nie jeżdża cały czas na pełnym gazie, czyli 1mth = 2h zegarowe , tak mniej wiecej ;)
Honda CR 125R 2003r.

Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 250 SXF - UTRZYMANIE

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 2 cze 2009, 18:09

Ale zauważ , że np YZ 125 ma bak ok 7l , tak samo YZF250. YZF pali mniej(bo wiadomo - 4T).
Więc 1bak w YZ nie równa się 1bak w YZF:)

Lepiej pożyczyć od kogoś licznik mth, wyjeździć zbiornik i zobaczyć ile mth wskaże licznik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”