Olej z tłumika nawet jak moto nie odpalam. Co jest?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Olej z tłumika nawet jak moto nie odpalam. Co jest?
1:25. 1.30 , 1.35 ..... 1.50 jeżeli olej jest przeznaczony typowo do cross-a 2T .To bardzo ważne jest, to co podaje producent na opakowaniu ,z tego względu ,że są różne gęstości olejów , każdy olej innej firmy jaki podawany jest w książce serwisowej już będzie trzeba inaczej mieszać.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Olej z tłumika nawet jak moto nie odpalam. Co jest?
też racja. Nie można się kierować zasadą że np. 1:50 jest ok, bo może być tak, że olej będzie rzadki i producent poda, że należy go mieszać w stosunku 1:25 i wtedy :butthead:
choć moim zdaniem lepiej nalać ciut więcej oleju do benzyny niż za mało
choć moim zdaniem lepiej nalać ciut więcej oleju do benzyny niż za mało
BANDIT
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Olej z tłumika nawet jak moto nie odpalam. Co jest?
wardzioch pisze:1:25. 1.30 , 1.35 ..... 1.50 jeżeli olej jest przeznaczony typowo do cross-a 2T .To bardzo ważne jest, to co podaje producent na opakowaniu ,z tego względu ,że są różne gęstości olejów , każdy olej innej firmy jaki podawany jest w książce serwisowej już będzie trzeba inaczej mieszać.
metalbeast pisze:też racja. Nie można się kierować zasadą że np. 1:50 jest ok, bo może być tak, że olej będzie rzadki i producent poda, że należy go mieszać w stosunku 1:25 i wtedy :butthead:
choć moim zdaniem lepiej nalać ciut więcej oleju do benzyny niż za mało
Odpowiadam:
Producent każdego oleju do 2T zabezpiecza sie i podaje na opakowaniu stosowac 2-4% a to oznacza ze :
2%= 2 litry oleju na 100 litrów benzyny to daje stosunek 1:50
4%= 4 litry oleju na 100 litrów benzyny to daje stosunek 1:25
Tak że widzicie że producent zaleca stosowanie od stosunku 1:25 do 1:50
ilośc oleju w mieszance np.1:50 oczywiście w zupełnosci wystarczy do smarowania tłoka w cylindrze ale pamiętajcie że olej tez smaruje i korbowód oraz łożyska wału korbowego a ten jak będzie miał wiecej oleju to jego zywot będzie dłuższy a szczególnie w motorkach juz troche skaczanych. albo jesli nie zauważycie że po "dzwonie" ucieka nam płyn z chłodnicy to przy 1:50 tłoczek zatrze sie bardzo szybko.
Natomiast żadnego znaczenia przy robieniu stosunku mieszanki nie ma gęstość oleju.
Gęstośc oleju ma tylko znaczenie jeśli chodzi o stosowanie przy automatycznych dozownikach( skutery, DT, MTX, itp). gęsciejszy olej (pre-mix) nie pójdzie w dozowniku i dlatego ręcznie robimy mieszanke. Bez oznaczenia Pre-mix jest żadszy i dozownik sam go pociągnie ze zbiorniczka oleju. ale z każdego czy jest żadszy czy gęściejszy robimy mieszankę w takim samym stosunku .
jesli chodzi o sranie z rury to trzeba zdjąc dyfuzor i wyczyścić go z pozostałego w jego wnętrzu starego oleju. Różne metody czyszczenia sa podawane na tym forum.
podczas mycia motorka nie dopuszczać do nalania wody do tłumika bo potem ona wylatuje wlasnie razem z czarna mazią . w okolicy pokrywy mechanizmu zaworu wydechowego w zależności od marki motorka jest przeważnie srubka po odkręceniu której trzeba co jakis czas spuszcac olej właśnie z komory zaworu wydechowego. ale to dla zaawansowanych.Pozdrawiam :drinkers: