Rm 85 padł tłok?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » śr, 18 mar 2009, 21:04

Witam
Mam problem z rm 85 a mianowicie taki ze gdy jechalem motorem to mi zgasł i niechce zapalic i jak kopałem to 2 razy mi z wydechu jak by nadmiar powietrza wystrzelił czyli mi strzeliło z wydechu. Co to moze byc? zasyfiony gaznik? , tlok padł?
Prosze o pomoc Dzieki i pozdrawiam

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 18 mar 2009, 21:34

dominikos pisze:Witam
Mam problem z rm 85 a mianowicie taki ze gdy jechalem motorem to mi zgasł i niechce zapalic i jak kopałem to 2 razy mi z wydechu jak by nadmiar powietrza wystrzelił czyli mi strzeliło z wydechu. Co to moze byc? zasyfiony gaznik? , tlok padł?
Prosze o pomoc Dzieki i pozdrawiam
Co do strzału z wydechu to normalne przy dłuższym kopaniu.

Przyczyn może być wieeeele, wiec lepiej wszystko dokładnie posprawdzać.

kamyl88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 18 lip 2008, 11:34
Motocykl: TS 80, RM 125, XTZ 660
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: kamyl88 » śr, 18 mar 2009, 21:38

Prawdopodobnie zapłon sie przestawilł

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: szczuku » śr, 18 mar 2009, 22:46

Zacznij od świecy, potem możesz wyczyścić gaźnik, następnie sprawdź filtr powietrza i ewentualnie wyczyść. Jednak ja bym obstawiał na kończący się tłok. Pozdrawiam

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: Vini21 » śr, 18 mar 2009, 22:52

kamyl19 pisze:Prawdopodobnie zapłon sie przestawilł
To nie motorynka że ma platynki ani nie 4T że sie rozrząd przestawił :D Ta możliwość racej odpada, w tych motocyklach jest elektroniczny zapłon,jedynie co do zapłonu to mógłby się ściąć klin na magnecie,ale to nie to :P

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » czw, 19 mar 2009, 20:40

Słuchajcie zrobiłem tak: zmieniłem świece,wyczyściłem gaznik i filtr sprawdzalem zapłon i nic dalej niechce odpalic

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: amator » czw, 19 mar 2009, 22:51

dominikos pisze:Słuchajcie zrobiłem tak: zmieniłem świece,wyczyściłem gaznik i filtr sprawdzalem zapłon i nic dalej niechce odpalic
a iskra to w ogóle jest? skończył sie tłok. jak pchasz reką za kopke to czuc jakiś opór? a kiedy mieniałeś tłok?

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » pt, 20 mar 2009, 14:24

iskra jest i to bardzo ładna jakis tam opor jest jak pcham ręką ale nie zaduzy

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: Vini21 » pt, 20 mar 2009, 14:52

Jeśli masz możliwość to zmierz ciśnienie manometrem, tylko nie wiem jakie powinno być prawidłowe,przy dobrym tłoku,i bez rozbierania cylindra będziesz wiedział czy to tłok,ale jak koledzy wyżej piszą też mi sie wydaje że to będzie to.Takie same objawy miałem przy KMXie 125,iskra była,gaźnik ok,jakaś tam kompresja była ale okazało się że za mała by pracował silnik :)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: amator » pt, 20 mar 2009, 22:58

Vini21 pisze:Jeśli masz możliwość to zmierz ciśnienie manometrem, tylko nie wiem jakie powinno być prawidłowe,przy dobrym tłoku,i bez rozbierania cylindra będziesz wiedział czy to tłok,ale jak koledzy wyżej piszą też mi sie wydaje że to będzie to.Takie same objawy miałem przy KMXie 125,iskra była,gaźnik ok,jakaś tam kompresja była ale okazało się że za mała by pracował silnik :)
:idea: . w cylindrze jest za dużo kanałów i dopiero ostatnie 2,5 cm jest bez kanałow.Manometrem jak będziesz mierzył w dwusuwie to wynik nie będzie prawidłowy.Zdejmij cylinder razem z głowica zrób jakieś foto tłoka i cylindra wklej i coś poradzimy .

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: Vini21 » sob, 21 mar 2009, 08:47

Hmm to nic że ostatnie 2,5 cm jest bez kanałów,przecież musi być ciśnienie więc da rade,ja przy 2T jakoś dałem rade,przecież to nic nie kosztuje i pracy przy tym mało,można zobaczyć co i jak.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: Mateusz_MX » sob, 21 mar 2009, 09:37

Prawdopodobnie brak kompresji. I więcej nie kop, bo możliwe, że rozpadły się pierścienie (pierścień) i Ci narobi jeszcze szkód. Zrzuć cylinder razem z głowicą i zobacz co jest grane. Oby tylko się nie przytarł cylinder lub porysował, bo będzie problem. U mnie też kiedyś walnęły pierścienie, motocykl nie chciał zapalić, ale nie kopałem go tylko zdjąłem od razu cylinder. W moim przypadku nie narobiło szkód. Pokruszone pierścienie wyleciały do wydechu. O dziwo. Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”