Rm 85 padł tłok?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: amator » sob, 21 mar 2009, 21:42

Mateusz_MX pisze:Prawdopodobnie brak kompresji. I więcej nie kop, bo możliwe, że rozpadły się pierścienie (pierścień) i Ci narobi jeszcze szkód. Zrzuć cylinder razem z głowicą i zobacz co jest grane. Oby tylko się nie przytarł cylinder lub porysował, bo będzie problem. U mnie też kiedyś walnęły pierścienie, motocykl nie chciał zapalić, ale nie kopałem go tylko zdjąłem od razu cylinder. W moim przypadku nie narobiło szkód. Pokruszone pierścienie wyleciały do wydechu. O dziwo. Pozdrawiam!
:arrow: w tych motorach nie stosuje sie pierścieni żeliwnych :lol: jak to było w wsk'ach, mz'kach czy jawach. tu jest pierścien stalowy hartowany, nie możliwe zeby pękl . Ale cylinder trzeba ściągać to racja . :wink:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: amator » sob, 21 mar 2009, 21:51

Vini21 pisze:Hmm to nic że ostatnie 2,5 cm jest bez kanałów,przecież musi być ciśnienie więc da rade,ja przy 2T jakoś dałem rade,przecież to nic nie kosztuje i pracy przy tym mało,można zobaczyć co i jak.
A pompowałeś kiedyś koło pompka ręczna lub nożna :?: . spróbuj ale tłoka pompki nie cofaj do końca za każdym ruchem tylko o 2,5 cm wstecz i znowu pompuj. A teraz to doświadzenie przenieś na cylinder 2 suwa . powodzenia, :lol:

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: Vini21 » ndz, 22 mar 2009, 10:56

Możliwe żeby pękł pierścień,nie jeden na tym forum spotkał się z takim czymś

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » ndz, 22 mar 2009, 20:12


amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: amator » ndz, 22 mar 2009, 21:41

mam dla ciebie 2 wiadomości . dobrą i zła :D . Ta dobra to że bardzo ładnie zrobileś zdjęcia i ująłeś te konkrety o które chodzilo i na podstwie których mozna coś zdiagnozować . żeby wszyscy tak to robili jak ty. :wink: :prayer:
ta druga juz nie jest taka dobra . Tak jak przypuszczała większośc tłok sie skończyl .
ponadto cylinder wykazuje rysy które moga nie pozwolić na dalsze uzytkowanie go w tym stanie. na pierwszej fotografii trochę słabo widać ale wydaje mi sie ze na cylindrze odznaczyly się pierscienie poniżej wysokości kanałow i jakas skośna rysa jakby ktoś wykręcał zaciśnięty tłok z cylindra . Jednak w tym wszystkim podejrzewam jeszcze że uszkodzeniu uległ korbowód i jego elementy dolne(byc może kawałeczki koszyczka, podkładek, igiełek) wyleciały nad tłok i odbiły sie na głowicy i denku tłoka co doprowadziło do zaklepania pierscienia w rowku i utrate kompresji. lub łożysko sworznia tłoka mogło sie rozlecieć .Tłok juz wcześniej nosił ślady zatarcia , zaciągniecia piasku.
Sprawdz jeszcze dokładnie korbowód . Ustaw go w dolnym polożeniu ( tam zawsze jest największy luz) i mocno poszarp nim góra dół. żaden luz nie jest dopuszczalny w tych płaszczyznach . powodzenia :drinkers:

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » ndz, 22 mar 2009, 21:45

sprawdzalem korbowód nie ma zadnych luzów.

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: metalbeast » pn, 23 mar 2009, 20:59

kurcze, ja tam widzę same wgnioty na głowicy i tłoku, jak by ktoś kulek od łożyska tam nasypał. Ale skąd tam kulki? przecież łożyska są igiełkowe, poza tym jak by miały wlecieć ponad tłok?
Do autora: łożyska masz całe, prawda? Jak dla mnie cylinder wygląda nienajgorzej, sam robiłem foto swojego i w rzeczywistości wygląda lepiej niż na foto, które łapie jakieś odblaski od lampy i połowa rys to zwykłe odbicia światła (efekt lustra).
Ale dziwie się skąd te małe wgnioty jak od kulek :shock:
BANDIT

PO!NT
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
Motocykl: CR 250r 03r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: PO!NT » pn, 23 mar 2009, 23:17

metalbeast pisze:kurcze, ja tam widzę same wgnioty na głowicy i tłoku, jak by ktoś kulek od łożyska tam nasypał. Ale skąd tam kulki? przecież łożyska są igiełkowe, poza tym jak by miały wlecieć ponad tłok?
Do autora: łożyska masz całe, prawda? Jak dla mnie cylinder wygląda nienajgorzej, sam robiłem foto swojego i w rzeczywistości wygląda lepiej niż na foto, które łapie jakieś odblaski od lampy i połowa rys to zwykłe odbicia światła (efekt lustra).
Ale dziwie się skąd te małe wgnioty jak od kulek :shock:

mogą wlecieć ponad tłok kanałami :wink:

mi tez w cr 250 świeżo po założeniu nowego tłoka(wossner) oraz nałożeniu nowego nicassilu pękły pierścienie po tyg.... :cry: i do teraz czekam na cylek z tulejowania :|
Kiedyś będzie zielony :P

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » wt, 24 mar 2009, 17:23

łozyska mam całe czy jest mozliwe ze jakis syf wleciał z paliwem bo to tez mozliwe i uszkodził tłok?? z taki cylinderm mozna chyba jeszcze motorem posmigac? i czy wystarczy zmienic tłok i dalej smigac? bo nic więcej sie nie popsuło.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: ecik » wt, 24 mar 2009, 18:41

Jeżeli będzie za duży luz między tłokiem, a cylindrem to tłok dostanie wibracji i prawdopodobnie uderzy w kanały wydechowe i się wyłupie także sam sobie odpowiedz na to pytanie.

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: metalbeast » wt, 24 mar 2009, 21:16

a tam... zmierz cylinder w jakimś zakładzie gdzie szlify robią. Niech pomierzy w najważniejszych punktach i się okaże czy jest ok czy nie nie. Nikt tu jasnowidzem nie jest i nie powie "zakładaj i ognia".
BANDIT

Autor tematu
dominikos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: pt, 4 lip 2008, 12:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 85 padł tłok?

Post autor: dominikos » wt, 24 mar 2009, 23:08

jak sam mierzyłem cylinder to ma on 48mm szerokosci to tłok powinien ile miec?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”