YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: konon312 » czw, 12 mar 2009, 19:35

Tak jak w temacie zapalam swoja YZ po remoncie i chodzi elegancko, rozgrzala sie zgasilem ostygla, po pozniej jeszcze tak ze dwa razy i wsiadam na moto, zapinam jedynke a tu wali cos po glowicy. Nie wiem czy to zawory czy moze tlok dosiega glowicy :?:
Nizej zalaczam zdjecia jak mam ustawiony rozrzad.






MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: MXrlz » czw, 12 mar 2009, 22:37

hmm a moze za luzny lancuszek??

Autor tematu
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.  [ROZWIĄZANY]

Post autor: konon312 » pt, 13 mar 2009, 10:27

MXrlz pisze:hmm a moze za luzny lancuszek??
Łancuszek jest napiety tak jak trzeba.

ROBOS66
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: ROBOS66 » pt, 13 mar 2009, 11:02

Jeżeli na luzie silnik pracuje normalnie a po zapięciu biegu jest hałas to nie podejrzewam aby to w głowicy był powód. A sprzęgło jak działa, czy zmienia się dźwięk po jego wciśnięciu, jak wchodzą biegi i czy obroty się wówczas zmieniają?

Mata
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 1 lip 2008, 08:41
Motocykl: yz 450f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: Mata » pt, 13 mar 2009, 14:00

tak jak kolega wyżej napisał może być problem z koszem sprzęgłowym po prostu luz na nim i dlatego wali,jak na postoju chodzi normalnie to głowica nie ponieważ tak samo działa podczas jazdy jak i na postoju.

Autor tematu
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: konon312 » pt, 13 mar 2009, 14:05

ROBOS66 pisze:A sprzęgło jak działa, czy zmienia się dźwięk po jego wciśnięciu, jak wchodzą biegi i czy obroty się wówczas zmieniają?
Jak naciskam sprzeglo to nic nienormalnego sie nie dzieje obroty nie spadaja tak samo jak wloze bieg tylko jak dam troszke wiecej gazu na biegu to zaczyna mocno sie trzskac cos w silniku, patrzac na krzywki(statnie zdj.) to sa one inaczej niz w serwisowce, w manualu sa one w lini prostej z kocem glowicy, a u mnie widac ze sa inaczej. Czy mozliwe jest zeby walki sie przestawily, tzn zebatka na walku sie przestawica wzgledem krzywek :?: bo tu wyglada, ze tak sie stalo?

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: metalbeast » pt, 13 mar 2009, 14:39

jeśli są inaczej, to nie jezdzij!!! Koniecznie do przeglądu sprawa, przy obciążeniu może tłok zahaczać o zawory (przy niewielkim przestawieniu, lekko - ale to droga do katastrofy) Rozrząd musi być ustawiony dokładnie tak jak serwiskówka nakazuje, a nie podobnie. Może to też być kwestia rozciągniętego łańcuszka.
Powodem stukania przy obciążeniu może też być nadmierny luz zaworowy.
Temat łańcuszka i luzów zaworowych opanowałem w suzuki gs500 ;) żeby nie było że zmyślam.
BANDIT

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: plazgut » pt, 13 mar 2009, 14:46

A przy dodawaniu gazu na luzie też hałasuje? Bo jeśli nie to moim zdaniem trzeba by spojrzec na skrzynie.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: metalbeast » pt, 13 mar 2009, 15:08

nie koniecznie na skrzynie. Z tego co napisał, silnik wydaje takie dźwięki pod obciążeniem.
BANDIT

Autor tematu
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: konon312 » pt, 13 mar 2009, 16:54

metalbeast pisze: Z tego co napisał, silnik wydaje takie dźwięki pod obciążeniem.
Dokladnie, jak odkrecam dosyc mocno9 nie do konca bo jeszcze jest na dotarciu) to ani stuku w silniku, dopiero jak wsiade i jade albo chodzby na podnosniku zapne bieg to stuka. Lanszek jest nowy.
metalbeast pisze:Rozrząd musi być ustawiony dokładnie tak jak serwiskówka nakazuje, a nie podobnie.
Ustawilem tak jak jest w serwisowce, tzn znakami na kolach walkow i tak sie dzieje. Dzisiaj ustawilem wzgledem krzywek tak jak w manualu tj. oba w lini prostej do konca glowicy( dodam ze znaki z drugiej strony na kolach sie nie pokrywaly tak jak maja byc) i teraz moto zapal bardzo ciezko, niechce wejsc na obroty, stukow raczej nie slycha, ale nawet nie probowalem jezdzic bo to napewno nie to bo jak juz wspomnialem prawie sie go nie da wkrecic na wieksze obroty.

Co do tego, ze kosz moze miec luz, to watpie bo stuki slychac wlasnie w okolicach glowicy.

Dodam, ze glowica byla lekko spawana i planowana bo rozwalilo zawory i musialem to zrobic bo byl spory ubytek(glowica nie byla peknieta!) i mozliwe, ze jest ona minimalnie za duzo nadspawana i moze lekko dobijac do niej tlok :?: Wyjesciem bylo by dorobienie zamias seryjne uszczelki pod cylinder jakiejs z troche grubszego materialu, to podniosly by cala gore lekko do gory.

Prosze o sugestie i jakies pomysly, bo ja juz sam nie wiem :( A moze ktos powie co tych zdjec czy te krzywki sa dobrze wzgledem reszty?
Pozdro

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: metalbeast » pt, 13 mar 2009, 17:06

konon312 pisze: Ustawilem tak jak jest w serwisowce, tzn znakami na kolach walkow i tak sie dzieje. Dzisiaj ustawilem wzgledem krzywek tak jak w manualu tj. oba w lini prostej do konca glowicy( dodam ze znaki z drugiej strony na kolach sie nie pokrywaly tak jak maja byc) i teraz moto zapal bardzo ciezko, niechce wejsc na obroty, stukow raczej nie slycha, ale nawet nie probowalem jezdzic bo to napewno nie to bo jak juz wspomnialem prawie sie go nie da wkrecic na wieksze obroty.
Co do tego, ze kosz moze miec luz, to watpie bo stuki slychac wlasnie w okolicach glowicy.
te objawy + to że mówisz, iż jest problem z ustawieniem wałka w/g znaków świadczy o problemie z synchro. zaworów. Do tego mówisz że nie wchodzi na obroty. Stuk może być spowodowany własnie tym, że zawory są za blisko tłoka. Musiałbyś to rozebrać i zobaczyć czy na zaworach i tłoku nie ma śladów ocierania bo inaczej możesz sobie szkód narobić. Ciężka sprawa trochę. Chyba więcej nie pomogę, ale koniecznie sprawdź co się dzieje w środku.
Wierzę że mozna dobrze zlokalizowac hałas i dla tego nie sugeruję skrzyni sprzęgła itd. Ja na słuch potrafie powiedzieć który zawór mi się obluzowuje ;) i po pomiarach okazuje sie przeważnie że miałem rację. Daj znać jak coś wiecej bedzie wiadomo.
BANDIT

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.

Post autor: zielorz » pt, 13 mar 2009, 17:37

Gościu, ale gdyby była to głowica to trzaskało by cały czas! Rozumiesz ? Wiesz może z której strony głowicy trzaska ? Trzaska tylko przy ruszaniu czy podczas jazdy też ? Ta wsadź sobie grubszą uszczelkę w miejscu gdzie jest w silniku największe ciśnienie :prayer: :prayer:

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”