YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Tak jak w temacie zapalam swoja YZ po remoncie i chodzi elegancko, rozgrzala sie zgasilem ostygla, po pozniej jeszcze tak ze dwa razy i wsiadam na moto, zapinam jedynke a tu wali cos po glowicy. Nie wiem czy to zawory czy moze tlok dosiega glowicy
Nizej zalaczam zdjecia jak mam ustawiony rozrzad.
Nizej zalaczam zdjecia jak mam ustawiony rozrzad.
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Łancuszek jest napiety tak jak trzeba.MXrlz pisze:hmm a moze za luzny lancuszek??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Jeżeli na luzie silnik pracuje normalnie a po zapięciu biegu jest hałas to nie podejrzewam aby to w głowicy był powód. A sprzęgło jak działa, czy zmienia się dźwięk po jego wciśnięciu, jak wchodzą biegi i czy obroty się wówczas zmieniają?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 1 lip 2008, 08:41
- Motocykl: yz 450f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
tak jak kolega wyżej napisał może być problem z koszem sprzęgłowym po prostu luz na nim i dlatego wali,jak na postoju chodzi normalnie to głowica nie ponieważ tak samo działa podczas jazdy jak i na postoju.
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Jak naciskam sprzeglo to nic nienormalnego sie nie dzieje obroty nie spadaja tak samo jak wloze bieg tylko jak dam troszke wiecej gazu na biegu to zaczyna mocno sie trzskac cos w silniku, patrzac na krzywki(statnie zdj.) to sa one inaczej niz w serwisowce, w manualu sa one w lini prostej z kocem glowicy, a u mnie widac ze sa inaczej. Czy mozliwe jest zeby walki sie przestawily, tzn zebatka na walku sie przestawica wzgledem krzywek bo tu wyglada, ze tak sie stalo?ROBOS66 pisze:A sprzęgło jak działa, czy zmienia się dźwięk po jego wciśnięciu, jak wchodzą biegi i czy obroty się wówczas zmieniają?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
jeśli są inaczej, to nie jezdzij!!! Koniecznie do przeglądu sprawa, przy obciążeniu może tłok zahaczać o zawory (przy niewielkim przestawieniu, lekko - ale to droga do katastrofy) Rozrząd musi być ustawiony dokładnie tak jak serwiskówka nakazuje, a nie podobnie. Może to też być kwestia rozciągniętego łańcuszka.
Powodem stukania przy obciążeniu może też być nadmierny luz zaworowy.
Temat łańcuszka i luzów zaworowych opanowałem w suzuki gs500 żeby nie było że zmyślam.
Powodem stukania przy obciążeniu może też być nadmierny luz zaworowy.
Temat łańcuszka i luzów zaworowych opanowałem w suzuki gs500 żeby nie było że zmyślam.
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
A przy dodawaniu gazu na luzie też hałasuje? Bo jeśli nie to moim zdaniem trzeba by spojrzec na skrzynie.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
nie koniecznie na skrzynie. Z tego co napisał, silnik wydaje takie dźwięki pod obciążeniem.
BANDIT
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Dokladnie, jak odkrecam dosyc mocno9 nie do konca bo jeszcze jest na dotarciu) to ani stuku w silniku, dopiero jak wsiade i jade albo chodzby na podnosniku zapne bieg to stuka. Lanszek jest nowy.metalbeast pisze: Z tego co napisał, silnik wydaje takie dźwięki pod obciążeniem.
Ustawilem tak jak jest w serwisowce, tzn znakami na kolach walkow i tak sie dzieje. Dzisiaj ustawilem wzgledem krzywek tak jak w manualu tj. oba w lini prostej do konca glowicy( dodam ze znaki z drugiej strony na kolach sie nie pokrywaly tak jak maja byc) i teraz moto zapal bardzo ciezko, niechce wejsc na obroty, stukow raczej nie slycha, ale nawet nie probowalem jezdzic bo to napewno nie to bo jak juz wspomnialem prawie sie go nie da wkrecic na wieksze obroty.metalbeast pisze:Rozrząd musi być ustawiony dokładnie tak jak serwiskówka nakazuje, a nie podobnie.
Co do tego, ze kosz moze miec luz, to watpie bo stuki slychac wlasnie w okolicach glowicy.
Dodam, ze glowica byla lekko spawana i planowana bo rozwalilo zawory i musialem to zrobic bo byl spory ubytek(glowica nie byla peknieta!) i mozliwe, ze jest ona minimalnie za duzo nadspawana i moze lekko dobijac do niej tlok Wyjesciem bylo by dorobienie zamias seryjne uszczelki pod cylinder jakiejs z troche grubszego materialu, to podniosly by cala gore lekko do gory.
Prosze o sugestie i jakies pomysly, bo ja juz sam nie wiem A moze ktos powie co tych zdjec czy te krzywki sa dobrze wzgledem reszty?
Pozdro
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
te objawy + to że mówisz, iż jest problem z ustawieniem wałka w/g znaków świadczy o problemie z synchro. zaworów. Do tego mówisz że nie wchodzi na obroty. Stuk może być spowodowany własnie tym, że zawory są za blisko tłoka. Musiałbyś to rozebrać i zobaczyć czy na zaworach i tłoku nie ma śladów ocierania bo inaczej możesz sobie szkód narobić. Ciężka sprawa trochę. Chyba więcej nie pomogę, ale koniecznie sprawdź co się dzieje w środku.konon312 pisze: Ustawilem tak jak jest w serwisowce, tzn znakami na kolach walkow i tak sie dzieje. Dzisiaj ustawilem wzgledem krzywek tak jak w manualu tj. oba w lini prostej do konca glowicy( dodam ze znaki z drugiej strony na kolach sie nie pokrywaly tak jak maja byc) i teraz moto zapal bardzo ciezko, niechce wejsc na obroty, stukow raczej nie slycha, ale nawet nie probowalem jezdzic bo to napewno nie to bo jak juz wspomnialem prawie sie go nie da wkrecic na wieksze obroty.
Co do tego, ze kosz moze miec luz, to watpie bo stuki slychac wlasnie w okolicach glowicy.
Wierzę że mozna dobrze zlokalizowac hałas i dla tego nie sugeruję skrzyni sprzęgła itd. Ja na słuch potrafie powiedzieć który zawór mi się obluzowuje i po pomiarach okazuje sie przeważnie że miałem rację. Daj znać jak coś wiecej bedzie wiadomo.
BANDIT
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250f- stuka w silniku na biegu, a na luzie nie.
Gościu, ale gdyby była to głowica to trzaskało by cały czas! Rozumiesz ? Wiesz może z której strony głowicy trzaska ? Trzaska tylko przy ruszaniu czy podczas jazdy też ? Ta wsadź sobie grubszą uszczelkę w miejscu gdzie jest w silniku największe ciśnienie :prayer: :prayer:
Pozdrawiam
Pozdrawiam