rm 125 - nie wkręca się
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
nie ma takiej potrzebymetalbeast pisze: zdejmij jeszcze cylinder i zobacz czy sam zawór jest w srodku
.a najlepiej to po stronie zapłonu masz taki mały dekielek przykręcony na 2 śrubki(chyba piątki)pod tym dekielkiem jest sprężyna skrętna i za nią jest wyjście ośki zaworu,poruszaj delikatnie śrubokrętem czy się rusza.jak tak to zdejmij dyfuzor i przez otwór wylotowy spalin zobacz czy zawór jest i czy przymyka. zapal "bzyka" i patrz się czy ośka się porusza po dodaniu gazu(powinna się przekręcać o ile dobrze pamiętam,to w lewo).żeby silnik miał max obroty zawór musi być otwarty.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sokółka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
Niedługo będę składał swoja RM'ke i mam pytanie. Zawór trzeba ustawic tym pokrętłem od strony zapłonu czy po prostu złożyc i nic nie ustawiac??
Albo Suzuki, albo nic...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
jeżeli nie rozbierałeś mechanizmu zaworu,to zostaw bez regulacji.GucioMX pisze:Niedługo będę składał swoja RM'ke i mam pytanie. Zawór trzeba ustawic tym pokrętłem od strony zapłonu czy po prostu złożyc i nic nie ustawiac??
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sokółka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
Rozebrałem cały cylinder, ponieważ wysłałem do tulejowania. I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??
Albo Suzuki, albo nic...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
nie dam sobie ręki uciąć ale tak to wyglądaGucioMX pisze: I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: jak odblokować zawór wydechowy 2t
tonku pisze:Odpowiedzi na twoje pytanie dokladnie udzielił PlazgutGucioMX pisze: I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??plazgut pisze:Zawór wydechowy otwiera się dopiero przy okreslonych obrotach silnika. Jak jedziesz swoim 2T od dolnych obrotów to jest muł muł a potem wyrywa kierownice i w tym wlasnie momencie otwiera sie zawor. Jak silnik ma moc i ladnie sie wkreca na obroty to napewno działa ;p Zawór wydechowy powinno się czyscic co jakis czas. W CR 125 np. powinno sie do niego zagladac co 2 wyścigi (wg. instrukcji Hondy)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sokółka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
To, że otwiera się przy wyższych obrotach i wyrywa kierownice to wiem. Ale poprzedni właściciel moto powiedział, że się go ustawia. Przecież można założyc tak żeby się nie otwierał albo nie zamykał.
Albo Suzuki, albo nic...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
Zawor jest sterowany mechanicznie od regulatora obrotów silnika . Nie ma takiej mozliwości żeby sobie cos tam ustawić . To jest za prosta konstrukcja , poza tym absolutnie nie ma takiej potrzeby .GucioMX pisze:To, że otwiera się przy wyższych obrotach i wyrywa kierownice to wiem. Ale poprzedni właściciel moto powiedział, że się go ustawia. Przecież można założyc tak żeby się nie otwierał albo nie zamykał.
zawór jest niczym innym jak ruchomą częscia kanału wylotowego jakby w górnej częsci tego kanału był "daszek" , który przysłania częsć okna wylotowego przez które wychodza spaliny z cylindra. Jak znasz troche zasadę pracy silnika 2 suwowego to wiesz ze po zapaleniu mieszanki tłok wędruje w dół w suwie pracy pchany przez gazy, kiedy dochodzi już do krawędzi kanału wydechowego praktycznie spaliny moglyby opuscic cylinder ale ten "daszek"- zawór wydechowy kiedy jest zamknięty pozwala nam zeby spaliny pchały ten tłok jeszcze dłuzej przez co efektywniej jest wykorzystywana praca ukladu tłokowo korbowego. jest to potrzebne zeby silnik lepiej wkręcał sie w obroty z dolu . Natomiast kiedy osiągnie juz jakieś określone obroty regulator poprzez cięgło otwiera zawór (odsuwa "daszek" nad oknem wylotowym, który teraz znowu przeszkadza spalinom szybko opuścic cylinder ) przez co podwyzsza sie wysokośc kanału wylotowego i spaliny szybciej wychodza na zewnątrz a silnik żwawiej pracuje na wysokich obrotach
.otwieranie sie zaworu nastepuje bardzo szybko i zamykanie równiez , to nie jest tak że powolutku mniej czy więcej . albo szybki pełne otwarcie albo szybkie pełne zamkniecie . Nie ma pozycji pośrednich . Oczywiście żeby tak działalo zawór nie może mieć nagaru , zacinać się , pracować z oporem , musi byc regularnie czyszczony o czym pisali koledzy wcześniej
Jeśli masz wszystkie elementy zaworu i jego sterowania to wszystko tylko trzeba pospinać i musi samoczynnie działać . A zeby nie otwierał sie bo zamknięty jest zawsze przez te spręzyne o której pisales to wystarczy zdjąc cięgło sterowania , co chyba miało miejsce u ciebie. Jednak nie proponuje ci takiej opcji bo to nie ma najmniejszego sensu.
To tak w uproszczonym opisie . oczywiście każda marka motocykla i każdy model może mieć trochę inne elementy zaworu, sterowania, spręzyn , itp ale idea jest taka jak opisałem wyżej
pozdarwiam :drinkers:
-
Autor tematumichalrm125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 15:20
- Motocykl: yzf
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
Nagrałem dziś filmik z tymi dziwnymi obrotami.
http://www.youtube.com/watch?v=ba7ranOXhuI
W połowie podczas przytrzymania manetki slychac taki dziwne obroty.
Ja juz sam nie wiem czy to zawór czy to tłok pada (z odpalaniem nie ma problemow , za 1 strzalem pali zimny i ciepły)
Jak ktoś ma jakis pomysł to piszcie.
http://www.youtube.com/watch?v=ba7ranOXhuI
W połowie podczas przytrzymania manetki slychac taki dziwne obroty.
Ja juz sam nie wiem czy to zawór czy to tłok pada (z odpalaniem nie ma problemow , za 1 strzalem pali zimny i ciepły)
Jak ktoś ma jakis pomysł to piszcie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: czw, 30 paź 2008, 20:18
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
Michałrm125 przeczytaj dokładnie cały temat a odpowiedź powinna Ci się sama nasunąć. Tonku napisał Ci co masz zrobić żeby sprawdzić czy działa zawór wydechowy:
No i do tego Amator napisał w bardzo przejrzysty sposób zasadę działania zaworu wydechowego... Raczej nikt w ciemno Ci nie zdiagnozuje usterki ale wszystko przemawia za tym że zawór wydechowy się nie otwiera i po prostu silnik nie wkręca się na wysokie obroty bo ma ograniczą wielkość kanału wylotowego.a najlepiej to po stronie zapłonu masz taki mały dekielek przykręcony na 2 śrubki(chyba piątki)pod tym dekielkiem jest sprężyna skrętna i za nią jest wyjście ośki zaworu,poruszaj delikatnie śrubokrętem czy się rusza.jak tak to zdejmij dyfuzor i przez otwór wylotowy spalin zobacz czy zawór jest i czy przymyka. zapal "bzyka" i patrz się czy ośka się porusza po dodaniu gazu(powinna się przekręcać o ile dobrze pamiętam,to w lewo).żeby silnik miał max obroty zawór musi być otwarty.
-
Autor tematumichalrm125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 15:20
- Motocykl: yzf
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 - nie wkręca się
elo.
Sorki ze odkopuje ale nie chce zakładac nowego tematu.
Czym moze byc spowodawane przerywanie na wysyokich obrotach na 2 biegu?
Czasami mi z 2 wyskoczy na luz.
Sorki ze odkopuje ale nie chce zakładac nowego tematu.
Czym moze byc spowodawane przerywanie na wysyokich obrotach na 2 biegu?
Czasami mi z 2 wyskoczy na luz.