rm 125 - nie wkręca się

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: tonku » pn, 9 mar 2009, 17:07

metalbeast pisze: zdejmij jeszcze cylinder i zobacz czy sam zawór jest w srodku :?:
nie ma takiej potrzeby :!:
.a najlepiej to po stronie zapłonu masz taki mały dekielek przykręcony na 2 śrubki(chyba piątki)pod tym dekielkiem jest sprężyna skrętna i za nią jest wyjście ośki zaworu,poruszaj delikatnie śrubokrętem czy się rusza.jak tak to zdejmij dyfuzor i przez otwór wylotowy spalin zobacz czy zawór jest i czy przymyka. zapal "bzyka" i patrz się czy ośka się porusza po dodaniu gazu(powinna się przekręcać o ile dobrze pamiętam,to w lewo).żeby silnik miał max obroty zawór musi być otwarty.

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: GucioMX » pn, 9 mar 2009, 19:08

Niedługo będę składał swoja RM'ke i mam pytanie. Zawór trzeba ustawic tym pokrętłem od strony zapłonu czy po prostu złożyc i nic nie ustawiac??
Albo Suzuki, albo nic...

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: tonku » pn, 9 mar 2009, 21:22

GucioMX pisze:Niedługo będę składał swoja RM'ke i mam pytanie. Zawór trzeba ustawic tym pokrętłem od strony zapłonu czy po prostu złożyc i nic nie ustawiac??
jeżeli nie rozbierałeś mechanizmu zaworu,to zostaw bez regulacji.

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: GucioMX » pn, 9 mar 2009, 22:26

Rozebrałem cały cylinder, ponieważ wysłałem do tulejowania. I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??
Albo Suzuki, albo nic...

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: tonku » wt, 10 mar 2009, 11:36

GucioMX pisze: I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??
nie dam sobie ręki uciąć :lol: ale tak to wygląda :wink:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: jak odblokować zawór wydechowy 2t

Post autor: amator » wt, 10 mar 2009, 21:21

tonku pisze:
GucioMX pisze: I jak na mój rozum obracając tym pokrętłem zmieniamy natężenie sprężyny, a tym samym ustawiamy czy zawór ma otwierac przy wyższych lub niższych obrotach. Dobrze myśle??
Odpowiedzi na twoje pytanie dokladnie udzielił Plazgut :wink:
plazgut pisze:Zawór wydechowy otwiera się dopiero przy okreslonych obrotach silnika. Jak jedziesz swoim 2T od dolnych obrotów to jest muł muł a potem wyrywa kierownice i w tym wlasnie momencie otwiera sie zawor. Jak silnik ma moc i ladnie sie wkreca na obroty to napewno działa ;p Zawór wydechowy powinno się czyscic co jakis czas. W CR 125 np. powinno sie do niego zagladac co 2 wyścigi (wg. instrukcji Hondy)

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: GucioMX » wt, 10 mar 2009, 21:44

To, że otwiera się przy wyższych obrotach i wyrywa kierownice to wiem. Ale poprzedni właściciel moto powiedział, że się go ustawia. Przecież można założyc tak żeby się nie otwierał albo nie zamykał.
Albo Suzuki, albo nic...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: amator » śr, 11 mar 2009, 11:12

GucioMX pisze:To, że otwiera się przy wyższych obrotach i wyrywa kierownice to wiem. Ale poprzedni właściciel moto powiedział, że się go ustawia. Przecież można założyc tak żeby się nie otwierał albo nie zamykał.
Zawor jest sterowany mechanicznie od regulatora obrotów silnika . Nie ma takiej mozliwości żeby sobie cos tam ustawić . To jest za prosta konstrukcja , poza tym absolutnie nie ma takiej potrzeby :!: .
:arrow: zawór jest niczym innym jak ruchomą częscia kanału wylotowego jakby w górnej częsci tego kanału był "daszek" , który przysłania częsć okna wylotowego przez które wychodza spaliny z cylindra. Jak znasz troche zasadę pracy silnika 2 suwowego to wiesz ze po zapaleniu mieszanki tłok wędruje w dół w suwie pracy pchany przez gazy, kiedy dochodzi już do krawędzi kanału wydechowego praktycznie spaliny moglyby opuscic cylinder ale ten "daszek"- zawór wydechowy kiedy jest zamknięty pozwala nam zeby spaliny pchały ten tłok jeszcze dłuzej przez co efektywniej jest wykorzystywana praca ukladu tłokowo korbowego. :arrow: jest to potrzebne zeby silnik lepiej wkręcał sie w obroty z dolu :!: . Natomiast kiedy osiągnie juz jakieś określone obroty regulator poprzez cięgło otwiera zawór (odsuwa "daszek" nad oknem wylotowym, który teraz znowu przeszkadza spalinom szybko opuścic cylinder ) przez co podwyzsza sie wysokośc kanału wylotowego i spaliny szybciej wychodza na zewnątrz a silnik żwawiej pracuje na wysokich obrotach
:arrow: .otwieranie sie zaworu nastepuje bardzo szybko i zamykanie równiez , to nie jest tak że powolutku mniej czy więcej . albo szybki pełne otwarcie albo szybkie pełne zamkniecie . Nie ma pozycji pośrednich . :idea: Oczywiście żeby tak działalo zawór nie może mieć nagaru , zacinać się , pracować z oporem , musi byc regularnie czyszczony o czym pisali koledzy wcześniej
Jeśli masz wszystkie elementy zaworu i jego sterowania to wszystko tylko trzeba pospinać i musi samoczynnie działać . :idea: A zeby nie otwierał sie bo zamknięty jest zawsze przez te spręzyne o której pisales to wystarczy zdjąc cięgło sterowania , co chyba miało miejsce u ciebie. Jednak nie proponuje ci takiej opcji bo to nie ma najmniejszego sensu.
To tak w uproszczonym opisie . oczywiście każda marka motocykla i każdy model może mieć trochę inne elementy zaworu, sterowania, spręzyn , itp ale idea jest taka jak opisałem wyżej
pozdarwiam :drinkers:

Autor tematu
michalrm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 15:20
Motocykl: yzf
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: michalrm125 » śr, 11 mar 2009, 19:21

Nagrałem dziś filmik z tymi dziwnymi obrotami.
http://www.youtube.com/watch?v=ba7ranOXhuI
W połowie podczas przytrzymania manetki slychac taki dziwne obroty.

Ja juz sam nie wiem czy to zawór czy to tłok pada :( (z odpalaniem nie ma problemow , za 1 strzalem pali zimny i ciepły)
Jak ktoś ma jakis pomysł to piszcie. :shock:

bluX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 30 paź 2008, 20:18
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: bluX » pt, 13 mar 2009, 09:44

Michałrm125 przeczytaj dokładnie cały temat a odpowiedź powinna Ci się sama nasunąć. Tonku napisał Ci co masz zrobić żeby sprawdzić czy działa zawór wydechowy:
a najlepiej to po stronie zapłonu masz taki mały dekielek przykręcony na 2 śrubki(chyba piątki)pod tym dekielkiem jest sprężyna skrętna i za nią jest wyjście ośki zaworu,poruszaj delikatnie śrubokrętem czy się rusza.jak tak to zdejmij dyfuzor i przez otwór wylotowy spalin zobacz czy zawór jest i czy przymyka. zapal "bzyka" i patrz się czy ośka się porusza po dodaniu gazu(powinna się przekręcać o ile dobrze pamiętam,to w lewo).żeby silnik miał max obroty zawór musi być otwarty.
No i do tego Amator napisał w bardzo przejrzysty sposób zasadę działania zaworu wydechowego... Raczej nikt w ciemno Ci nie zdiagnozuje usterki ale wszystko przemawia za tym że zawór wydechowy się nie otwiera i po prostu silnik nie wkręca się na wysokie obroty bo ma ograniczą wielkość kanału wylotowego.

Autor tematu
michalrm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 15:20
Motocykl: yzf
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 - nie wkręca się

Post autor: michalrm125 » pn, 30 mar 2009, 15:28

elo.
Sorki ze odkopuje ale nie chce zakładac nowego tematu.
Czym moze byc spowodawane przerywanie na wysyokich obrotach na 2 biegu?
Czasami mi z 2 wyskoczy na luz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”