YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » sob, 11 kwie 2009, 21:23

Wiec tak dzisiaj zdjąłem cylinder i okazało sie ze pierścień sie zapiekł z jednej strony i jest w ogóle przytarty trochę zresztą zobaczycie na poniższych fotach. W cylindrze jest tuleja(mam racje?) I teraz nie wiem co mam zrobić dalej tzn muszę zrobi szlifa i potem pomierzyć cylinder i spasować tłoka czy jak to wygląda? Przytarł sie chyba dlatego ze nie był dotarty :oops: a już sie odkręcało troszkę(na prostych najbardziej) a stało sie tak dlatego ze nie wiedziałem ze tam jest tuleja i w sumie sprzedawca nie mówił nic ze trzeba dotrzeć go jeszcze(ja tez nie zapytałem - mój błąd :cry: )

Zdjęcia:










PS
A myślę ze przyczyna wstawienia tulei był "bałagan" w silniku po prostu coś pękło i zniszczyło cylinder(wnioskuje po wyglądzie głowicy) wiec koleś wstawił tuleje bo tanio i spylił moto;/


pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: amator » sob, 11 kwie 2009, 22:56

To co było przedtem w cylindrze teraz to ma mniejsze znaczenie. po tych zdjęciach trudno odkreślić w powiększeniu stan tulei . wstępnie moge powiedzieć że groźnie nie wygląda . Raczej nie możesz już zrobić szlifu bo cięzko ci będzie dobrać tłok . jeden szlif to 0,25 mm materiału . tylko wiseco produkuje tloki na szlif. Ja jednak na twoim miejscu założyłbym nowy tłok nominalny(A 53,95 97-08r.). Sadzę jednak że to że przytarł sie nie bylo przyczyną przez to że nie wiedziałeś że tuleja i ze trzeba docierac , nie. Po tłoku widać ze filterek powietrza brudny, gaznik skręcony na małej dyszy głownej (zeby lepiej jechał z dolu i mniej palił :lol: ) no i jazda po prostych na asfalcie . Kazdy silnik zatrze sie jak nie będzie miał obciązenia . :rolleyes:

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » sob, 11 kwie 2009, 23:29

Czyli tak filtr wypłukać czy kupić nowy? Dysze zostawić taka jak jest czy lepiej większą wsadzić? A tłok to nie będzie żadnych problemów jak założę selekcje A ? to ma być wiseco czy może być inny? Skoro wiseco produkuje tłoki na szlif to dlaczego ma być problem z dobranie odpowiedniego?



EDIT:
Gdzie w Małopolsce mogę dostaw tłoka do yz i gdzie jest dobry serwis Yamahy?

PS
A może wbić nowa tuleje?

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 12 kwie 2009, 11:15

Witajcie,

Motor ostro dostał po piź..ie ;P Najgorsza niespodzianka po zdjęciu cylindra - tuleja. Współczuję. Podstawą w crossówce to dobry olej do mieszanki, dobra świeca oraz czyściutki filterek. Widać, że o tym zapomniałeś (nie wiedziałeś). Ciężko powiedzieć co teraz z silnikiem. Jeżeli posiadasz kasę to kup nowy cylinder. Jeżeli nie to wstaw nową tuleję. Nie zapomnij również o zmianie tłoka. Strach pomyśleć, co by to było gdybyś miał 4T :shock:

Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » ndz, 12 kwie 2009, 12:30

Olej do mieszanki to Castrol 2t mieszanka 1:30. Gdy zobaczyłem tuleje tez sie zdziwiłem;/ O filtrze to fakt zapomniałem i nie sprawdziłem przed awarią. Kasy na nowy cylinder nie mam bo to kosza w granicach 1.5k-2k? Chyba oczywiste ze włożę nowy tłok skoro ten jest przytarty i pierscien sie zapiekł z jednej strony... Teraz pytanie gdzie wbijają dobrze tuleje i gdzie mogę dostać tłoka ?

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 12 kwie 2009, 17:11

Wiedz, że za tuleję trzeba wyłożyć z 500zł. A zrobią Ci to gdzieś wysyłkowo, albo w porządnym zakładzie regenerującym tłoki, korbowody czy cylindry. Oczywiście po wcześniejszym kupieniu tulei. Cylinder z Jueseja dorwiesz za tysiaka. Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » czw, 16 kwie 2009, 16:42

Założyłem nowego tłoka i moto śmiga jak trzeba teraz tylko dysze wymienić i wio:D Dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie Amator'owi.


pozdrawiam

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » czw, 2 lip 2009, 18:31

Z cylindrem nic nie robiłem a tłoka wstawiłem prox'a pooglądaj cylinder dokładnie ponieważ ja(aż wstyd przyznać :oops: ) nie zauważyłem małej nierówności na "przegrodzie" kanału wydechowego(tuleja pęknięta) i 2 tłoka szlag trafił a teraz cylinder leży w Motor-techu w pn powinienem mieć cylinder w domu i będę składał i teraz tłok będzie woosnera kuty.


EDIT
A tak z ciekawości zapytam jeśli mam grubą tuleje wbitą to można by ja rozwiercić i zrobić 144?


pozdrawiam

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » czw, 2 lip 2009, 22:27

Tak lecz tuleja wyglądała ok dlatego nie robiłem szlifa tylko to pęknięcie którego nie zauważyłem;/ tłok nie pękną tylko jak w przypadku 1 zrobiła się szeroka rysa i pierścień się zapiekł a teraz wbijam nowa tuleje bo skoro ta jest pęknięta to po szlifie będzie się działo to samo a nie będę co chwile 350zł wydawał na tłok który się znowu zwali po paru wyjazdach.

pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: amator » czw, 2 lip 2009, 23:00

FreaK pisze:Z cylindrem nic nie robiłem a tłoka wstawiłem prox'a pooglądaj cylinder dokładnie ponieważ ja(aż wstyd przyznać :oops: ) nie zauważyłem małej nierówności na "przegrodzie" kanału wydechowego(tuleja pęknięta) i 2 tłoka szlag trafił a teraz cylinder leży w Motor-techu w pn powinienem mieć cylinder w domu i będę składał i teraz tłok będzie woosnera kuty.


EDIT
A tak z ciekawości zapytam jeśli mam grubą tuleje wbitą to można by ja rozwiercić i zrobić 144?


pozdrawiam
teoretycznie można ale to nigdy nie będzie chodziło jk 144. a ponadto gdzie i za ile ty bedziesz tłoki do tego kupował ? :drinkers:

Autor tematu
FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 nie chce odpalić - co mogło sie stac?

Post autor: FreaK » czw, 2 lip 2009, 23:39

Tak pytałem z ciekawości ;] a tłoka to pewnie trzeba by było z zagranicy ściągać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”