tlok w YZ 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
palmer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: jaworzno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

tlok w YZ 125

Post autor: palmer » wt, 3 mar 2009, 14:18

Kupilem moto i właściciel wymienial tlok razem z korba 12mth temu..Ja zupelny amator i moto raczej na tor nigdy nie wjedzie
Na forum wiele osob radzi zeby zobaczyć w jakim stanie jest tlok i tutaj moje pytanie..czy samo odkręcenie glowicy cos mi powie??
Czy cos bede jeszcze musial zmierzyć??
Jesli cos tam wiem o mechanice samemu poradzę sobie z tym??

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: bulamoto » wt, 3 mar 2009, 18:15

Najlepiej jakbys zdjac caly cylinder, wtedy masz dostep do korby, tloka i gladzi cylindra. Przy zdejmowaniu bedziesz musial dac nowa uszczelke. Dobrze byloby jakby wlasciciel mial jakies paragony, ewentualnie pudelka z tych wymienianych czesci, bo wtedy masz troche wiecej pewnosci ze ma faktycznie 12mth. Na tloku patrzysz czy nie ma jakis glebokich wyczuwalnych rys, rowniez czy pod pierscieniem nie ma czarnego nagaru tak jak na denku tloka, jezeli taki nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony. Korby dokladnie nie sprawdzisz, jezeli jest wyczuwalny luz gora-dol, to niedobrze. POZA TYM SAMO SPRAWDZENIE KOMPRESJI POWINNO WYSTARCZYC, ALE PEWNOSCI 100%owej PRZY TYM NIE MASZ...

Autor tematu
palmer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: jaworzno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: palmer » wt, 3 mar 2009, 19:01

Tak przy kupnie dostalem pudelko z tloka i z kobry(calosc z Proxa)
Na pudelku pisze: 53.96 B to oznacza dobrze czy zle?? :D
Napisales ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami??

piotrek2633
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pn, 26 maja 2008, 23:48
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ryczów/ Wadowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: piotrek2633 » wt, 3 mar 2009, 19:49

a nie można tak :
-zrzucam głowice
-patrze na tłok jaki rozmiar ma
-mierze cylinder
-porównuje wartości

Wtedy patrze czy mieści się to w granicach tolerancji i wiem wszystko...

Ja bym tak zrobił..

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: zielorz » wt, 3 mar 2009, 20:48

Tylko weź poprawkę, że tłok też się zużywa ;)

Pozdrawiam

Autor tematu
palmer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: jaworzno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: palmer » wt, 3 mar 2009, 22:19

a co jesli bedzie taki przypadek o jakim wspomnial kolega bulamoto
"ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami????

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: amator » wt, 3 mar 2009, 22:34

palmer pisze:Tak przy kupnie dostalem pudelko z tloka i z kobry(calosc z Proxa)
Na pudelku pisze: 53.96 B to oznacza dobrze czy zle?? :D
Napisales ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami??
Do pełni szczescia dobrze by było żebys podał rok produkcji tej yamaszki bo w rocznikach 97-01 były 4 selekcje od 53,95 począwszy 02-04 i 05 3 selekcje od 53,95 począwszy.
Nie ma też żadnej pewnosci że poprzednik przed sprzedazą włożył tłok 53,96 B bo tylko taki miał , nie wiadomo, Generalnie na jednej selekcji możesz śmiało jeżdzić po 3 tłoki.
A ten nagar to nie nad pierścieniem tylko pod pierścieniem.
piotrek2633 pisze:a nie można tak :
-zrzucam głowice
-patrze na tłok jaki rozmiar ma
-mierze cylinder
-porównuje wartości

Wtedy patrze czy mieści się to w granicach tolerancji i wiem wszystko...

Ja bym tak zrobił..
Zdjęcie samej dłowicy nic nie daje, co tam zobaczysz? chyba ze rysy na cylindrze.
No i na szczescie w yamaszce pod głowicą są oringi które jeszcze raz możesz założyć a gdyby uszczelka blaszana rozprężna to co? na silikon przecież nie złożysz.
zasada jest taka że zdejmuje sie cylinder razem z glowicą (czasami trzeba wykręcić szpilki cylindra z karteru żeby wyjąć) na tłok nie zwracaj uwagi tylko mierz zużycie cylindra i do niego dopasowuj tłok . Tak powinno być aa jak zrobisz to twój wybór . Powodzonka :drinkers:

Autor tematu
palmer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: jaworzno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: palmer » wt, 3 mar 2009, 22:50

moja jest z 2002roku
rozumiem ze selekcja to oznaczenie A..B..C tak??i na kazdej mozna zrobic ok 3 tloki..czyli wychodzi ze nikasil wytrzymuje badz powinien wytrzymac ok 9 wymian tloka czy ja zle mysle
Czy ma jakies znaczenie jesli w swojej ma zlota glowice VHM??
Kupilem moto od osoby ktora naprawde dbala o ten motocykl wiec mysle ze raczej walka nie bylo z tymi czesciami bo przy kupnie dostalem wszystkie stare czesci

cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: cocoo24 » śr, 4 mar 2009, 09:02

witam, niepowiedziane ile wytrzyma nicasyl, to zależy od użytkowania moto, czy go kręcisz, czy ma duze przeciążenia, a co do vhm, tez taką mam i lepiej idzie od dołu

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: metalbeast » śr, 4 mar 2009, 11:51

zobacz to tematu który założyłem
viewtopic.php?f=3&t=10073&p=92730#p92730
miałem podobną sytuacje co ty, nowe moto, nie wiadomo co siedzi... trzeba sprawdzić!
najwiecej czasu zajmuje dobranie się do cylindra, czyli palstiki, bak, chłodnica...
BANDIT

Autor tematu
palmer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: jaworzno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: palmer » śr, 4 mar 2009, 12:52

Super wielkie dzieki :)
Chyba sie przekonam do tego i zobacze co tam w srodku siedzi :mrgreen:
mam tylko pytanie..czy w przypadku mojego motocykla miedzy glowica a cylkiem mam oringi czy uszczelke??(musze kupic nowe??)

kubas1994
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
Motocykl: KTM SX-F 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tlok w YZ 125

Post autor: kubas1994 » śr, 4 mar 2009, 16:03

A po chcesz ściągać głowicę? Sciągnij głowicę z cylindrem i nie będziesz musiał kupować nowej uszczelki :)
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”