tlok w YZ 125
-
Autor tematupalmer
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: jaworzno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
tlok w YZ 125
Kupilem moto i właściciel wymienial tlok razem z korba 12mth temu..Ja zupelny amator i moto raczej na tor nigdy nie wjedzie
Na forum wiele osob radzi zeby zobaczyć w jakim stanie jest tlok i tutaj moje pytanie..czy samo odkręcenie glowicy cos mi powie??
Czy cos bede jeszcze musial zmierzyć??
Jesli cos tam wiem o mechanice samemu poradzę sobie z tym??
Na forum wiele osob radzi zeby zobaczyć w jakim stanie jest tlok i tutaj moje pytanie..czy samo odkręcenie glowicy cos mi powie??
Czy cos bede jeszcze musial zmierzyć??
Jesli cos tam wiem o mechanice samemu poradzę sobie z tym??
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
Najlepiej jakbys zdjac caly cylinder, wtedy masz dostep do korby, tloka i gladzi cylindra. Przy zdejmowaniu bedziesz musial dac nowa uszczelke. Dobrze byloby jakby wlasciciel mial jakies paragony, ewentualnie pudelka z tych wymienianych czesci, bo wtedy masz troche wiecej pewnosci ze ma faktycznie 12mth. Na tloku patrzysz czy nie ma jakis glebokich wyczuwalnych rys, rowniez czy pod pierscieniem nie ma czarnego nagaru tak jak na denku tloka, jezeli taki nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony. Korby dokladnie nie sprawdzisz, jezeli jest wyczuwalny luz gora-dol, to niedobrze. POZA TYM SAMO SPRAWDZENIE KOMPRESJI POWINNO WYSTARCZYC, ALE PEWNOSCI 100%owej PRZY TYM NIE MASZ...
-
Autor tematupalmer
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: jaworzno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
Tak przy kupnie dostalem pudelko z tloka i z kobry(calosc z Proxa)
Na pudelku pisze: 53.96 B to oznacza dobrze czy zle??
Napisales ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami??
Na pudelku pisze: 53.96 B to oznacza dobrze czy zle??
Napisales ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pn, 26 maja 2008, 23:48
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ryczów/ Wadowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
a nie można tak :
-zrzucam głowice
-patrze na tłok jaki rozmiar ma
-mierze cylinder
-porównuje wartości
Wtedy patrze czy mieści się to w granicach tolerancji i wiem wszystko...
Ja bym tak zrobił..
-zrzucam głowice
-patrze na tłok jaki rozmiar ma
-mierze cylinder
-porównuje wartości
Wtedy patrze czy mieści się to w granicach tolerancji i wiem wszystko...
Ja bym tak zrobił..
-
Autor tematupalmer
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: jaworzno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
a co jesli bedzie taki przypadek o jakim wspomnial kolega bulamoto
"ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami????
"ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami????
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
Do pełni szczescia dobrze by było żebys podał rok produkcji tej yamaszki bo w rocznikach 97-01 były 4 selekcje od 53,95 począwszy 02-04 i 05 3 selekcje od 53,95 począwszy.palmer pisze:Tak przy kupnie dostalem pudelko z tloka i z kobry(calosc z Proxa)
Na pudelku pisze: 53.96 B to oznacza dobrze czy zle??
Napisales ze jesli nagar jest pod pierscieniem znaczy sie, ze pierscien nie trzyma kompresji i jest wyrobiony--to znaczy ze bede musial wymienic piercienie czy caly tlok z pierscianiami??
Nie ma też żadnej pewnosci że poprzednik przed sprzedazą włożył tłok 53,96 B bo tylko taki miał , nie wiadomo, Generalnie na jednej selekcji możesz śmiało jeżdzić po 3 tłoki.
A ten nagar to nie nad pierścieniem tylko pod pierścieniem.
Zdjęcie samej dłowicy nic nie daje, co tam zobaczysz? chyba ze rysy na cylindrze.piotrek2633 pisze:a nie można tak :
-zrzucam głowice
-patrze na tłok jaki rozmiar ma
-mierze cylinder
-porównuje wartości
Wtedy patrze czy mieści się to w granicach tolerancji i wiem wszystko...
Ja bym tak zrobił..
No i na szczescie w yamaszce pod głowicą są oringi które jeszcze raz możesz założyć a gdyby uszczelka blaszana rozprężna to co? na silikon przecież nie złożysz.
zasada jest taka że zdejmuje sie cylinder razem z glowicą (czasami trzeba wykręcić szpilki cylindra z karteru żeby wyjąć) na tłok nie zwracaj uwagi tylko mierz zużycie cylindra i do niego dopasowuj tłok . Tak powinno być aa jak zrobisz to twój wybór . Powodzonka :drinkers:
-
Autor tematupalmer
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: jaworzno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
moja jest z 2002roku
rozumiem ze selekcja to oznaczenie A..B..C tak??i na kazdej mozna zrobic ok 3 tloki..czyli wychodzi ze nikasil wytrzymuje badz powinien wytrzymac ok 9 wymian tloka czy ja zle mysle
Czy ma jakies znaczenie jesli w swojej ma zlota glowice VHM??
Kupilem moto od osoby ktora naprawde dbala o ten motocykl wiec mysle ze raczej walka nie bylo z tymi czesciami bo przy kupnie dostalem wszystkie stare czesci
rozumiem ze selekcja to oznaczenie A..B..C tak??i na kazdej mozna zrobic ok 3 tloki..czyli wychodzi ze nikasil wytrzymuje badz powinien wytrzymac ok 9 wymian tloka czy ja zle mysle
Czy ma jakies znaczenie jesli w swojej ma zlota glowice VHM??
Kupilem moto od osoby ktora naprawde dbala o ten motocykl wiec mysle ze raczej walka nie bylo z tymi czesciami bo przy kupnie dostalem wszystkie stare czesci
-
- Mistrz prostej
- Posty: 104
- Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
witam, niepowiedziane ile wytrzyma nicasyl, to zależy od użytkowania moto, czy go kręcisz, czy ma duze przeciążenia, a co do vhm, tez taką mam i lepiej idzie od dołu
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
zobacz to tematu który założyłem
viewtopic.php?f=3&t=10073&p=92730#p92730
miałem podobną sytuacje co ty, nowe moto, nie wiadomo co siedzi... trzeba sprawdzić!
najwiecej czasu zajmuje dobranie się do cylindra, czyli palstiki, bak, chłodnica...
viewtopic.php?f=3&t=10073&p=92730#p92730
miałem podobną sytuacje co ty, nowe moto, nie wiadomo co siedzi... trzeba sprawdzić!
najwiecej czasu zajmuje dobranie się do cylindra, czyli palstiki, bak, chłodnica...
BANDIT
-
Autor tematupalmer
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 14:05
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: jaworzno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
Super wielkie dzieki
Chyba sie przekonam do tego i zobacze co tam w srodku siedzi
mam tylko pytanie..czy w przypadku mojego motocykla miedzy glowica a cylkiem mam oringi czy uszczelke??(musze kupic nowe??)
Chyba sie przekonam do tego i zobacze co tam w srodku siedzi
mam tylko pytanie..czy w przypadku mojego motocykla miedzy glowica a cylkiem mam oringi czy uszczelke??(musze kupic nowe??)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
- Motocykl: KTM SX-F 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tlok w YZ 125
A po chcesz ściągać głowicę? Sciągnij głowicę z cylindrem i nie będziesz musiał kupować nowej uszczelki
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160