Strona 3 z 5

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 07:26
autor: danzel
w wersji dla ubogich ja bym go zostawil a jak chcesz miec spokojna głowe i kase masz to nowy, niewiem jak jezdzisz bo to tez ma wpyw, moze skrec a nowy zamow juz na półke, pozdro

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 11:21
autor: metalbeast
na razie moje jeżdżenie wygląda tak : prprprr yyyynnn prprpr :) czyli jak sie domyślasz bez fajerwerków. Ale okaże się wszystko jak mi pomierzą cylinder, może i tłok też.
Jaki jest dopuszczalny luz na nikasilu? wiem że pasowanie robimy na 0,05 ale wiadomo, że przy lekkim zużyciu ten luz się zwieksza

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 17:23
autor: enduroguy
A ile ty zrobiles na tym motocyklu? Dla mnie tlok wyglada na prawde dobrze.
pzdr

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 17:54
autor: metalbeast
jest już diagnoza.
Gość mierzył na jakis specjalnych przyrządach, zapłaciłem 10zł :) i wszystko wiem.

luz tłok<>cylinder na całej długości wynosi od 00,45 do 00,55.
Największy jest na wysokości kanałów wylotowych - ponoć standatd i mieści się w normie.

Zużycie tłoka wynosi 00,05 (czyli tyle co nic)
Pytanie ZAKŁADAĆ ?



jeszcze jedno, uszczelka pod cylinder wygląda bardzo dobrze. Gość w sklepie motocrossowym gdzie chciałem zamówic, mówi że jak jest dobra to nei warto zmieniać. Różne rzeczy czytałem na forum i sam nie wiem.

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 18:00
autor: ecik
Tam ci się chyba przecinki pomyliły :P 0,045- 0,055 więc zakładaj tłok spowrotem bo jest dobry :).

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 18:12
autor: metalbeast
no oczywiście że nie ma 55mm luzu ;) ma 0,045 do 0,055 na całej długości.

cylinder ma 54,00 (-0,005) tak mi napisał a tłok ma prawie idelanie ten wymiar ktory ma wybity czyli 53,95 (-0,005)

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 19:55
autor: enduroguy
No to mysle, ze nie masz sie co zastanawiac. Wrzucaj i ciesz sie jazda ;)
pzdr

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 20:28
autor: amator
metalbeast pisze:no to fakt! :] jeszcze za tą cene...
ogólnie stan moto jest dobry, drobne poprawki (jestem pedantyczny co do moto) i będzie bardzo dobry. Ale co do tłoka, zmieniać czy nie zmieniać - oto pytanie ;|
Oczywiscie że zmieniac przecież połowę roboty masz już za soba . Spójz dobrze na tłok, u góry denko ok, ale dół wyklepany i tłoczek będzie kołysał sie dolem przód tył a to nie słuzy mu dobrze.
poza tym czyszczenie , lub zmiana filtra powietrza nie była za fachowo robiona bo na tłoku sa wyrażne rysy od piasku po stronie ssącej. no i jeszcze jako tłok vertexa w wersji pro (zreszta wszystkie vertexy tak maja) kolek ( zamek pierścieni) lączy sie na środku tłoka wprost w oknie ssacym Niby tak ma byc ale prox np. robi kołek przesuniety za kanał i wtedy jest pewnośc ze nawet jak troche zużyty to nie uszkodzi cylindra. moja propozycja jest taka zeby jednak kupic nowy tłoczek 53,95 prox lub inny założyc i ze spokojnym sumieniem wtedy pyrkac. to że narazie pyrkasz niczego nie oznacza . będziesz poprostu bardziej te biegi niższe uzywał 1,2,3 ale obroty i tak bedą normale czytaj wyzsze i dlatego tłoczek musi byc szczególnie dla początkujacego ok.pozdrawiam :drinkers:

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: śr, 4 mar 2009, 21:39
autor: metalbeast
oo amator, to mi rozeznanie fachowe zrobiłeś. Też się zastanawiałem nad tą rysą, bo na nikasilu jest czysto. Filtr niby często zmieniany, a jednak cos sie dostało.
Jest watek o tłokach na forum, wiec nei bede pytał po raz kolejny jaki tłok, bo tam polecają vertexa. Do tego szukam i szukam w internecie tego proxa i nic nie ma. A jak już to cena na telefon i żadnych danych :|
Jedynie na stronei proxa fajne dane z numerami katalogowymi :) i to wszystko. Owszem, jestem za włożeniem nowego tłoka, bo to zawsze pewność ale i spore pieniądze... Do tego trudności w zamówieniu.
Chyba że ktoś ma namiar na dobą strone gdzie to sprawnie zamówię.

No i ponowię pytanie, czy musze zmieniać uszczelkę pod cylinder (głowicy nie ruszałem). W sklepie gość mi mówi że jak jest ok, to nie trzeba.Moja wygląda jak nowa.

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: czw, 5 mar 2009, 00:18
autor: szczuku
Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, zapewne jak bym nie sprzedał motocykla do dalej bym na nich jeździł. Jeżeli chcesz to pisz PW podam namiar do gościa, u którego zamawiałem tłoki (cena jakoś 320-330 zł więc w miarę OK), zresztą poszukaj na forum kiedyś się ogłaszał i pisał o tłokach Wiseco.

Co do uszczelki pod cylindrem, to jeżeli nie naruszyłeś jej przy demontażu to możesz z powrotem założyć cylinder bez potrzeby zakładania nowej. Pod cylindrem nie ma aż tak dużego ciśnienia. Pozdrawiam.

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: czw, 5 mar 2009, 01:17
autor: amator
To że często filter mieniany to ok. Ale przed montażem nie była wyczyszczona dokładnie z piachu komora między filtrem a gaźnikiem do której wpadły odrobiny piasku podczas demontazu filtra z motora. ja zawsze przed montażem filtra specjalnie wygiętym drutem ze szmatka naolejona lekko olejem do filtrów dokładnie czyszcze i sprawdzam tę komore . Gwarantuje , to sie sprawdza.
w twoim przypadku moze byc tez tłok wiseco
szczuku pisze:Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, .

U ciebie rozmiar 53,95 to rozmiar nominalny ( fabryczny), a wiseco robi tylko i wyłącznie tłoki nominalne (żadnych nadwymiarowych ) dlatego nie wiem jak "szczuku" w motorku z 98 roku jezdził jeszcze na oryginalnym fabrycznym(nominalnym) wymiarze az 4 tłoki ?. szkoda kasy na te z górnej półki , przeciez tłok żyje tylko 20 - 30 godzin i chocby był ze złota to trzeba go po tym czasie wymienic .
jeśli chcesz to mam dostęp do każdego proxa w dobrej cenie . pisz na pw i załatwimy.
Uszczelke zostaw w spokoju . Dla pewności wymieniłbym tez łożysko igiełkowe sworznia tłoka kosztok. 38zl pozdarwiam :drinkers:

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

: czw, 5 mar 2009, 03:19
autor: szczuku
Dlatego, że miałem robiony nowy nicasil. Co do dalszej eksploatacji tłoków Wiseco to prawda amator pomyliłem się, Wiseco robi tylko tłoki nominalne. Przepraszam za błąd, kolejny tłok u mnie miał być Vertex. Pozdrawiam.