cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: danzel » śr, 4 mar 2009, 07:26

w wersji dla ubogich ja bym go zostawil a jak chcesz miec spokojna głowe i kase masz to nowy, niewiem jak jezdzisz bo to tez ma wpyw, moze skrec a nowy zamow juz na półke, pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Awatar użytkownika
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » śr, 4 mar 2009, 11:21

na razie moje jeżdżenie wygląda tak : prprprr yyyynnn prprpr :) czyli jak sie domyślasz bez fajerwerków. Ale okaże się wszystko jak mi pomierzą cylinder, może i tłok też.
Jaki jest dopuszczalny luz na nikasilu? wiem że pasowanie robimy na 0,05 ale wiadomo, że przy lekkim zużyciu ten luz się zwieksza
BANDIT

Awatar użytkownika
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: enduroguy » śr, 4 mar 2009, 17:23

A ile ty zrobiles na tym motocyklu? Dla mnie tlok wyglada na prawde dobrze.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Awatar użytkownika
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » śr, 4 mar 2009, 17:54

jest już diagnoza.
Gość mierzył na jakis specjalnych przyrządach, zapłaciłem 10zł :) i wszystko wiem.

luz tłok<>cylinder na całej długości wynosi od 00,45 do 00,55.
Największy jest na wysokości kanałów wylotowych - ponoć standatd i mieści się w normie.

Zużycie tłoka wynosi 00,05 (czyli tyle co nic)
Pytanie ZAKŁADAĆ ?



jeszcze jedno, uszczelka pod cylinder wygląda bardzo dobrze. Gość w sklepie motocrossowym gdzie chciałem zamówic, mówi że jak jest dobra to nei warto zmieniać. Różne rzeczy czytałem na forum i sam nie wiem.
BANDIT

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: ecik » śr, 4 mar 2009, 18:00

Tam ci się chyba przecinki pomyliły :P 0,045- 0,055 więc zakładaj tłok spowrotem bo jest dobry :).

Awatar użytkownika
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » śr, 4 mar 2009, 18:12

no oczywiście że nie ma 55mm luzu ;) ma 0,045 do 0,055 na całej długości.

cylinder ma 54,00 (-0,005) tak mi napisał a tłok ma prawie idelanie ten wymiar ktory ma wybity czyli 53,95 (-0,005)
BANDIT

Awatar użytkownika
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: enduroguy » śr, 4 mar 2009, 19:55

No to mysle, ze nie masz sie co zastanawiac. Wrzucaj i ciesz sie jazda ;)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: amator » śr, 4 mar 2009, 20:28

metalbeast pisze:no to fakt! :] jeszcze za tą cene...
ogólnie stan moto jest dobry, drobne poprawki (jestem pedantyczny co do moto) i będzie bardzo dobry. Ale co do tłoka, zmieniać czy nie zmieniać - oto pytanie ;|
Oczywiscie że zmieniac przecież połowę roboty masz już za soba . Spójz dobrze na tłok, u góry denko ok, ale dół wyklepany i tłoczek będzie kołysał sie dolem przód tył a to nie słuzy mu dobrze.
poza tym czyszczenie , lub zmiana filtra powietrza nie była za fachowo robiona bo na tłoku sa wyrażne rysy od piasku po stronie ssącej. no i jeszcze jako tłok vertexa w wersji pro (zreszta wszystkie vertexy tak maja) kolek ( zamek pierścieni) lączy sie na środku tłoka wprost w oknie ssacym Niby tak ma byc ale prox np. robi kołek przesuniety za kanał i wtedy jest pewnośc ze nawet jak troche zużyty to nie uszkodzi cylindra. moja propozycja jest taka zeby jednak kupic nowy tłoczek 53,95 prox lub inny założyc i ze spokojnym sumieniem wtedy pyrkac. to że narazie pyrkasz niczego nie oznacza . będziesz poprostu bardziej te biegi niższe uzywał 1,2,3 ale obroty i tak bedą normale czytaj wyzsze i dlatego tłoczek musi byc szczególnie dla początkujacego ok.pozdrawiam :drinkers:

Awatar użytkownika
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » śr, 4 mar 2009, 21:39

oo amator, to mi rozeznanie fachowe zrobiłeś. Też się zastanawiałem nad tą rysą, bo na nikasilu jest czysto. Filtr niby często zmieniany, a jednak cos sie dostało.
Jest watek o tłokach na forum, wiec nei bede pytał po raz kolejny jaki tłok, bo tam polecają vertexa. Do tego szukam i szukam w internecie tego proxa i nic nie ma. A jak już to cena na telefon i żadnych danych :|
Jedynie na stronei proxa fajne dane z numerami katalogowymi :) i to wszystko. Owszem, jestem za włożeniem nowego tłoka, bo to zawsze pewność ale i spore pieniądze... Do tego trudności w zamówieniu.
Chyba że ktoś ma namiar na dobą strone gdzie to sprawnie zamówię.

No i ponowię pytanie, czy musze zmieniać uszczelkę pod cylinder (głowicy nie ruszałem). W sklepie gość mi mówi że jak jest ok, to nie trzeba.Moja wygląda jak nowa.
BANDIT

Awatar użytkownika
szczuku
VIP
VIP
Posty: 260
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: szczuku » czw, 5 mar 2009, 00:18

Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, zapewne jak bym nie sprzedał motocykla do dalej bym na nich jeździł. Jeżeli chcesz to pisz PW podam namiar do gościa, u którego zamawiałem tłoki (cena jakoś 320-330 zł więc w miarę OK), zresztą poszukaj na forum kiedyś się ogłaszał i pisał o tłokach Wiseco.

Co do uszczelki pod cylindrem, to jeżeli nie naruszyłeś jej przy demontażu to możesz z powrotem założyć cylinder bez potrzeby zakładania nowej. Pod cylindrem nie ma aż tak dużego ciśnienia. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: amator » czw, 5 mar 2009, 01:17

To że często filter mieniany to ok. Ale przed montażem nie była wyczyszczona dokładnie z piachu komora między filtrem a gaźnikiem do której wpadły odrobiny piasku podczas demontazu filtra z motora. ja zawsze przed montażem filtra specjalnie wygiętym drutem ze szmatka naolejona lekko olejem do filtrów dokładnie czyszcze i sprawdzam tę komore . Gwarantuje , to sie sprawdza.
w twoim przypadku moze byc tez tłok wiseco
szczuku pisze:Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, .

U ciebie rozmiar 53,95 to rozmiar nominalny ( fabryczny), a wiseco robi tylko i wyłącznie tłoki nominalne (żadnych nadwymiarowych ) dlatego nie wiem jak "szczuku" w motorku z 98 roku jezdził jeszcze na oryginalnym fabrycznym(nominalnym) wymiarze az 4 tłoki ?. szkoda kasy na te z górnej półki , przeciez tłok żyje tylko 20 - 30 godzin i chocby był ze złota to trzeba go po tym czasie wymienic .
jeśli chcesz to mam dostęp do każdego proxa w dobrej cenie . pisz na pw i załatwimy.
Uszczelke zostaw w spokoju . Dla pewności wymieniłbym tez łożysko igiełkowe sworznia tłoka kosztok. 38zl pozdarwiam :drinkers:

Awatar użytkownika
szczuku
VIP
VIP
Posty: 260
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: szczuku » czw, 5 mar 2009, 03:19

Dlatego, że miałem robiony nowy nicasil. Co do dalszej eksploatacji tłoków Wiseco to prawda amator pomyliłem się, Wiseco robi tylko tłoki nominalne. Przepraszam za błąd, kolejny tłok u mnie miał być Vertex. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”