cylinder - na co uważać przy ściąganiu
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Cos Tobie Amator sie pomylilo z tym, ze Wiseco nie robi tlokow nadwymiarowych :rolleyes: A co do jakosci tlokwo, to jezeli sie nie jezdzi zawodowo z pelna pizd*, nie trzeba kupowac tlokow najlepszych marek, bo sie faktycznie przeplaca...wystarczy tlok z przyzwoitych firm: Prox, Vertex, nie wiem jak z Namura, poniewaz nie mialem okazji ich testowac...
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
A przemyślałem sprawę i jednak stwierdzam, że wymienię. Moto stoi i tak rozebrane, jeszcze nie czas na jazdy, wiec można sobie powymieniać, bo pozniej co? za 2 miesiace znów to samo?
A nawet nie wiem ile poprzedni właściciel na tym latał, może i wygląda ok, a mógł cały sezon katowac Szkoda nikasilu, bo pomiary pokazują jasno, że jest w dobrym stanie.
Co do piachu, to nawet nie wiedziałem że tak łatwo by się dostał do cylindra przy wymianie! Też będe zbierał go szmatą zanim wyjmę filtr, to dużo pracy nie kosztuje, a korzyść ogromna.
Tłok już zamówiłem. Taki sam jak mam teraz, czyli vertex za 350zł. Myślę, że dobra cena. Ma być w przyszłym tygodniu, więc zobaczymy.
Korba lata na boki, ale luzu góra dół nie stwierdzam w żadnym położeniu, więc zostaje.
W ogóle wszystko tam takie czyste jak by nowe było. Spodziewałem się różnych rzeczy. W końcu moto ma swoje lata, a tu proszę byle tak dalej
A nawet nie wiem ile poprzedni właściciel na tym latał, może i wygląda ok, a mógł cały sezon katowac Szkoda nikasilu, bo pomiary pokazują jasno, że jest w dobrym stanie.
Co do piachu, to nawet nie wiedziałem że tak łatwo by się dostał do cylindra przy wymianie! Też będe zbierał go szmatą zanim wyjmę filtr, to dużo pracy nie kosztuje, a korzyść ogromna.
Tłok już zamówiłem. Taki sam jak mam teraz, czyli vertex za 350zł. Myślę, że dobra cena. Ma być w przyszłym tygodniu, więc zobaczymy.
Korba lata na boki, ale luzu góra dół nie stwierdzam w żadnym położeniu, więc zostaje.
W ogóle wszystko tam takie czyste jak by nowe było. Spodziewałem się różnych rzeczy. W końcu moto ma swoje lata, a tu proszę byle tak dalej
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Nikt sie nei pomylil - Wiseco robi jeden wymiar.
Dla mnie mozna zmieniac tloki i co 5 godzin, ale ten wyglada na swiezy (zreszta wymiary o tym swiadcza), a jak jeszcze zaczynasz to ja bym na kilkanascie godzinek zostawil . Wymiar trzyma, takze jaja z nikasilu nie zrobisz, a zmeinic tlok w setce to jest moment, wiec czasu duzo nie stracisz. No, ale rob jak uwazasz.
Jaka jest historia motocykla? Kupujacy mowil, ze tlok jest nowy? Ile ty przejechales?
pzdr!
Dla mnie mozna zmieniac tloki i co 5 godzin, ale ten wyglada na swiezy (zreszta wymiary o tym swiadcza), a jak jeszcze zaczynasz to ja bym na kilkanascie godzinek zostawil . Wymiar trzyma, takze jaja z nikasilu nie zrobisz, a zmeinic tlok w setce to jest moment, wiec czasu duzo nie stracisz. No, ale rob jak uwazasz.
Jaka jest historia motocykla? Kupujacy mowil, ze tlok jest nowy? Ile ty przejechales?
pzdr!
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Zapomniałem jeszcze wcześniej dodać że stan tłoka i jego czas i efektywność pracy najlepiej ocenić oglądając tłok od wewnątrz na ile juz przepalił denko i jak ciemna jest barwa tego denka w tym miejscu . lekka barwa brązowa w samym środku świadczy o krótkim okresie używania tłoka,ciemniejsze przebarwienie i obejmujące az wysokośc pierścieni świadczy o dość długim i intensywnym użytkowaniu , ciemny brąz w czarny ze śladami oderwanych kawałków i czystego aluminium o bardzo mocno i za długo uzytkowanym toku . podoba mi sie twoje podejście do tematu i wyciągnięcie skutecznych wniosków. :drinkers:
Ja tez nie testowałem "namury" czy innych wynalazków , jest tyle sprawdzonych firm że nie warto eksperymentować . Piszesz że jak ktos pyrka to nie trzeba lepszych firm a jak jeździ na całą p... to tak?. Może jeszcze nigdy nie miałeś możliwości zdjęcia cylindra i wymiany fabrycznego tłoka ? bo fabryki do nowych motorków wkładaja właśnie te zwykle odlewane tłoki prox, żadne namura czy inne, żadne kute z "Ą i Ę'. gdyby było coś z nimi nie tak to chyba nie robili by tego ?Przeciez jak rozpakujesz nowy motor ze skrzynki to po 15 minutowym docieraniu możesz nim kręcic pełnym gazem. nawet jak zamówisz tłok w fabrycznym sewisie to w pudełku z napisem Suzuki albo Honda w środku będzie siedział tłok prox. pozdrawiam
bulamoto pisze:Cos Tobie Amator sie pomylilo z tym, ze Wiseco nie robi tlokow nadwymiarowych :rolleyes: A co do jakosci tlokwo, to jezeli sie nie jezdzi zawodowo z pelna pizd*, nie trzeba kupowac tlokow najlepszych marek, bo sie faktycznie przeplaca...wystarczy tlok z przyzwoitych firm: Prox, Vertex, nie wiem jak z Namura, poniewaz nie mialem okazji ich testowac...
Ja tez nie testowałem "namury" czy innych wynalazków , jest tyle sprawdzonych firm że nie warto eksperymentować . Piszesz że jak ktos pyrka to nie trzeba lepszych firm a jak jeździ na całą p... to tak?. Może jeszcze nigdy nie miałeś możliwości zdjęcia cylindra i wymiany fabrycznego tłoka ? bo fabryki do nowych motorków wkładaja właśnie te zwykle odlewane tłoki prox, żadne namura czy inne, żadne kute z "Ą i Ę'. gdyby było coś z nimi nie tak to chyba nie robili by tego ?Przeciez jak rozpakujesz nowy motor ze skrzynki to po 15 minutowym docieraniu możesz nim kręcic pełnym gazem. nawet jak zamówisz tłok w fabrycznym sewisie to w pudełku z napisem Suzuki albo Honda w środku będzie siedział tłok prox. pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
No ciekawe, ale osobiscie mialem tloki z wiseco i byly to tloki nadwymiarowe, wiec mnie to ciekawi dlaczego sadzicie, ze robia tylko o wymiarze nominalnymenduroguy pisze:Nikt sie nei pomylil - Wiseco robi jeden wymiar.
Dla mnie mozna zmieniac tloki i co 5 godzin, ale ten wyglada na swiezy (zreszta wymiary o tym swiadcza), a jak jeszcze zaczynasz to ja bym na kilkanascie godzinek zostawil . Wymiar trzyma, takze jaja z nikasilu nie zrobisz, a zmeinic tlok w setce to jest moment, wiec czasu duzo nie stracisz. No, ale rob jak uwazasz.
Jaka jest historia motocykla? Kupujacy mowil, ze tlok jest nowy? Ile ty przejechales?
pzdr!
Jezeli kto jezdzi wyczynowo i wyciska z maszyny naprawde duzo, to moze sobie pozwolic na tloki lepszej jakosci. Naprawde rzadko trafi sie wtedy jakis zle wykonany tlok... I zauwaz, ze ok. do motorow zdjetych z tasmy wstawiane sa orginalne/normalne czesci, bez zadnych modifikacji i nie wstawiaja zadnych super glowic, kutych tlokow, membran itd. bo nie beda sie niepotrzebnie pakowac w koszta...Natomiast jezeli ktos chce moze pokusic sie o tloki tak jak i czesci z wyzszej polki niz standardoweamator pisze:Zapomniałem jeszcze wcześniej dodać że stan tłoka i jego czas i efektywność pracy najlepiej ocenić oglądając tłok od wewnątrz na ile juz przepalił denko i jak ciemna jest barwa tego denka w tym miejscu . lekka barwa brązowa w samym środku świadczy o krótkim okresie używania tłoka,ciemniejsze przebarwienie i obejmujące az wysokośc pierścieni świadczy o dość długim i intensywnym użytkowaniu , ciemny brąz w czarny ze śladami oderwanych kawałków i czystego aluminium o bardzo mocno i za długo uzytkowanym toku . podoba mi sie twoje podejście do tematu i wyciągnięcie skutecznych wniosków. :drinkers:bulamoto pisze:Cos Tobie Amator sie pomylilo z tym, ze Wiseco nie robi tlokow nadwymiarowych :rolleyes: A co do jakosci tlokwo, to jezeli sie nie jezdzi zawodowo z pelna pizd*, nie trzeba kupowac tlokow najlepszych marek, bo sie faktycznie przeplaca...wystarczy tlok z przyzwoitych firm: Prox, Vertex, nie wiem jak z Namura, poniewaz nie mialem okazji ich testowac...
Ja tez nie testowałem "namury" czy innych wynalazków , jest tyle sprawdzonych firm że nie warto eksperymentować . Piszesz że jak ktos pyrka to nie trzeba lepszych firm a jak jeździ na całą p... to tak?. Może jeszcze nigdy nie miałeś możliwości zdjęcia cylindra i wymiany fabrycznego tłoka ? bo fabryki do nowych motorków wkładaja właśnie te zwykle odlewane tłoki prox, żadne namura czy inne, żadne kute z "Ą i Ę'. gdyby było coś z nimi nie tak to chyba nie robili by tego ?Przeciez jak rozpakujesz nowy motor ze skrzynki to po 15 minutowym docieraniu możesz nim kręcic pełnym gazem. nawet jak zamówisz tłok w fabrycznym sewisie to w pudełku z napisem Suzuki albo Honda w środku będzie siedział tłok prox. pozdrawiam
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Bardzo mi przykro, ale to musial byc sen . Ewentualnie pomyliles wiseco z wossnerem.bulamoto pisze:No ciekawe, ale osobiscie mialem tloki z wiseco i byly to tloki nadwymiarowe, wiec mnie to ciekawi dlaczego sadzicie, ze robia tylko o wymiarze nominalnymenduroguy pisze:Nikt sie nei pomylil - Wiseco robi jeden wymiar.
Dla mnie mozna zmieniac tloki i co 5 godzin, ale ten wyglada na swiezy (zreszta wymiary o tym swiadcza), a jak jeszcze zaczynasz to ja bym na kilkanascie godzinek zostawil . Wymiar trzyma, takze jaja z nikasilu nie zrobisz, a zmeinic tlok w setce to jest moment, wiec czasu duzo nie stracisz. No, ale rob jak uwazasz.
Jaka jest historia motocykla? Kupujacy mowil, ze tlok jest nowy? Ile ty przejechales?
pzdr!
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Sorry, ale od dawna nie niewam takich snow Moze Tobie chodzi o rynek europejski, bo ja sie na nim nie zaopatruje;] Wiem, ze wiseco w sto pro ma tloki nadwymiarowe i mi nie wmowisz, ze nieenduroguy pisze:Bardzo mi przykro, ale to musial byc sen . Ewentualnie pomyliles wiseco z wossnerem.bulamoto pisze:No ciekawe, ale osobiscie mialem tloki z wiseco i byly to tloki nadwymiarowe, wiec mnie to ciekawi dlaczego sadzicie, ze robia tylko o wymiarze nominalnymenduroguy pisze:Nikt sie nei pomylil - Wiseco robi jeden wymiar.
Dla mnie mozna zmieniac tloki i co 5 godzin, ale ten wyglada na swiezy (zreszta wymiary o tym swiadcza), a jak jeszcze zaczynasz to ja bym na kilkanascie godzinek zostawil . Wymiar trzyma, takze jaja z nikasilu nie zrobisz, a zmeinic tlok w setce to jest moment, wiec czasu duzo nie stracisz. No, ale rob jak uwazasz.
Jaka jest historia motocykla? Kupujacy mowil, ze tlok jest nowy? Ile ty przejechales?
pzdr!
pzdr
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
Yamaha jako przyklad (jak chcesz to sprawdz w innych markach). Masz tu swoje selekcje... co 0,5mm
pzdr
Aa trzymaj od razu inne zebys nie musial szukac:
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
Yamaha jako przyklad (jak chcesz to sprawdz w innych markach). Masz tu swoje selekcje... co 0,5mm
pzdr
Aa trzymaj od razu inne zebys nie musial szukac:
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
panowie, nie kucie się bo się tu bałagan robi!
Natomiast powyżej pierścienia, jak widać - przy kanale wylotowym lekko brązowawe i tyle.
Z tego co się oriętuje moto z tym tłokiem było przez ponad jeden sezon, przy czym przez pół roku gość nim nie jezdził, bo miał drugie moto.
Ja tam może się nie znam, ale jak założę nowy, to będzie wiedział od kiedy mniej wiecej liczyć zużycie. A włożę ten stary i będzie się zastanawiał kiedy straci kompresję ?? nie to nie dla mnie.
Z resztą, powoli przychodzą do mnie częśći (opony, oringi, tarcze, sprzężynki, uszczelniacze, tulejki więc moto wyjedzie jak sztuka nakazuje. A to że nie pojeżdzę dziś, ani za tydzień bo będę składał moto, wcale mi nie zaszkodzi. Najpierw sprzęt później jazda. Już tyle czekałem na tą crossówke wymarzoną, że nic się nie stanie jak poczekam jeszcze chwilkę i ją dopieszcze.
nie rozumie, jak od wewnątrz? od środka całkiem? denko wygląda jak nowe - czyste i srebrne, bez odbarwień.amator pisze:Zapomniałem jeszcze wcześniej dodać że stan tłoka i jego czas i efektywność pracy najlepiej ocenić oglądając tłok od wewnątrz na ile juz przepalił denko i jak ciemna jest barwa tego denka w tym miejscu . lekka barwa brązowa w samym środku świadczy o krótkim okresie używania tłoka,ciemniejsze przebarwienie i obejmujące az wysokośc pierścieni świadczy o dość długim i intensywnym użytkowaniu , ciemny brąz w czarny ze śladami oderwanych kawałków i czystego aluminium o bardzo mocno i za długo uzytkowanym toku . podoba mi sie twoje podejście do tematu i wyciągnięcie skutecznych wniosków. :drinkers:
Natomiast powyżej pierścienia, jak widać - przy kanale wylotowym lekko brązowawe i tyle.
Z tego co się oriętuje moto z tym tłokiem było przez ponad jeden sezon, przy czym przez pół roku gość nim nie jezdził, bo miał drugie moto.
Ja tam może się nie znam, ale jak założę nowy, to będzie wiedział od kiedy mniej wiecej liczyć zużycie. A włożę ten stary i będzie się zastanawiał kiedy straci kompresję ?? nie to nie dla mnie.
Z resztą, powoli przychodzą do mnie częśći (opony, oringi, tarcze, sprzężynki, uszczelniacze, tulejki więc moto wyjedzie jak sztuka nakazuje. A to że nie pojeżdzę dziś, ani za tydzień bo będę składał moto, wcale mi nie zaszkodzi. Najpierw sprzęt później jazda. Już tyle czekałem na tą crossówke wymarzoną, że nic się nie stanie jak poczekam jeszcze chwilkę i ją dopieszcze.
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Watpie, zeby przez pol sezonu tloka nie ubylo, ale skoro tak to faktycznie warto zmienic .
Podejscie zdrowe, obys sie szybko uwinal.
pzdr
Podejscie zdrowe, obys sie szybko uwinal.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 16 lut 2009, 17:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Mam pytanie mianowicie chodzi i o zdjęcia z 2 strony tego tematu- zdjecia kx 125 tłoczka i cylindra:) Dokładnie chodzi o te "ślepe"kanały jakby "nawiercone"w tłoku czemu one maja służyc?? Z tego co wyczytałem jest to tłoczek proxa czy to jakiś specjalny tłok??Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
zrozumiałes dokładnie od środka. z twojego opisu wynika ze wszystko ok pozostało tylko te wcześniejsze wytarcie mechaniczne drobinami piachu. ale decyzję uważam że podjąłeś słuszna co powinno ci zaprocentować długa i bezawaryjna eksploatacja . powodzonka pozdrawam.metalbeast pisze:panowie, nie kucie się bo się tu bałagan robi!
nie rozumie, jak od wewnątrz? od środka całkiem? denko wygląda jak nowe - czyste i srebrne, bez odbarwień.amator pisze:Zapomniałem jeszcze wcześniej dodać że stan tłoka i jego czas i efektywność pracy najlepiej ocenić oglądając tłok od wewnątrz na ile juz przepalił denko i jak ciemna jest barwa tego denka w tym miejscu . lekka barwa brązowa w samym środku świadczy o krótkim okresie używania tłoka,ciemniejsze przebarwienie i obejmujące az wysokośc pierścieni świadczy o dość długim i intensywnym użytkowaniu , ciemny brąz w czarny ze śladami oderwanych kawałków i czystego aluminium o bardzo mocno i za długo uzytkowanym toku . podoba mi sie twoje podejście do tematu i wyciągnięcie skutecznych wniosków. :drinkers:
Natomiast powyżej pierścienia, jak widać - przy kanale wylotowym lekko brązowawe i tyle.
Z tego co się oriętuje moto z tym tłokiem było przez ponad jeden sezon, przy czym przez pół roku gość nim nie jezdził, bo miał drugie moto.
Ja tam może się nie znam, ale jak założę nowy, to będzie wiedział od kiedy mniej wiecej liczyć zużycie. A włożę ten stary i będzie się zastanawiał kiedy straci kompresję ?? nie to nie dla mnie.
.