cylinder - na co uważać przy ściąganiu
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
w wersji dla ubogich ja bym go zostawil a jak chcesz miec spokojna głowe i kase masz to nowy, niewiem jak jezdzisz bo to tez ma wpyw, moze skrec a nowy zamow juz na półke, pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
na razie moje jeżdżenie wygląda tak : prprprr yyyynnn prprpr czyli jak sie domyślasz bez fajerwerków. Ale okaże się wszystko jak mi pomierzą cylinder, może i tłok też.
Jaki jest dopuszczalny luz na nikasilu? wiem że pasowanie robimy na 0,05 ale wiadomo, że przy lekkim zużyciu ten luz się zwieksza
Jaki jest dopuszczalny luz na nikasilu? wiem że pasowanie robimy na 0,05 ale wiadomo, że przy lekkim zużyciu ten luz się zwieksza
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
A ile ty zrobiles na tym motocyklu? Dla mnie tlok wyglada na prawde dobrze.
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
jest już diagnoza.
Gość mierzył na jakis specjalnych przyrządach, zapłaciłem 10zł i wszystko wiem.
luz tłok<>cylinder na całej długości wynosi od 00,45 do 00,55.
Największy jest na wysokości kanałów wylotowych - ponoć standatd i mieści się w normie.
Zużycie tłoka wynosi 00,05 (czyli tyle co nic)
Pytanie ZAKŁADAĆ ?
jeszcze jedno, uszczelka pod cylinder wygląda bardzo dobrze. Gość w sklepie motocrossowym gdzie chciałem zamówic, mówi że jak jest dobra to nei warto zmieniać. Różne rzeczy czytałem na forum i sam nie wiem.
Gość mierzył na jakis specjalnych przyrządach, zapłaciłem 10zł i wszystko wiem.
luz tłok<>cylinder na całej długości wynosi od 00,45 do 00,55.
Największy jest na wysokości kanałów wylotowych - ponoć standatd i mieści się w normie.
Zużycie tłoka wynosi 00,05 (czyli tyle co nic)
Pytanie ZAKŁADAĆ ?
jeszcze jedno, uszczelka pod cylinder wygląda bardzo dobrze. Gość w sklepie motocrossowym gdzie chciałem zamówic, mówi że jak jest dobra to nei warto zmieniać. Różne rzeczy czytałem na forum i sam nie wiem.
BANDIT
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
no oczywiście że nie ma 55mm luzu ma 0,045 do 0,055 na całej długości.
cylinder ma 54,00 (-0,005) tak mi napisał a tłok ma prawie idelanie ten wymiar ktory ma wybity czyli 53,95 (-0,005)
cylinder ma 54,00 (-0,005) tak mi napisał a tłok ma prawie idelanie ten wymiar ktory ma wybity czyli 53,95 (-0,005)
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
No to mysle, ze nie masz sie co zastanawiac. Wrzucaj i ciesz sie jazda
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Oczywiscie że zmieniac przecież połowę roboty masz już za soba . Spójz dobrze na tłok, u góry denko ok, ale dół wyklepany i tłoczek będzie kołysał sie dolem przód tył a to nie słuzy mu dobrze.metalbeast pisze:no to fakt! :] jeszcze za tą cene...
ogólnie stan moto jest dobry, drobne poprawki (jestem pedantyczny co do moto) i będzie bardzo dobry. Ale co do tłoka, zmieniać czy nie zmieniać - oto pytanie ;|
poza tym czyszczenie , lub zmiana filtra powietrza nie była za fachowo robiona bo na tłoku sa wyrażne rysy od piasku po stronie ssącej. no i jeszcze jako tłok vertexa w wersji pro (zreszta wszystkie vertexy tak maja) kolek ( zamek pierścieni) lączy sie na środku tłoka wprost w oknie ssacym Niby tak ma byc ale prox np. robi kołek przesuniety za kanał i wtedy jest pewnośc ze nawet jak troche zużyty to nie uszkodzi cylindra. moja propozycja jest taka zeby jednak kupic nowy tłoczek 53,95 prox lub inny założyc i ze spokojnym sumieniem wtedy pyrkac. to że narazie pyrkasz niczego nie oznacza . będziesz poprostu bardziej te biegi niższe uzywał 1,2,3 ale obroty i tak bedą normale czytaj wyzsze i dlatego tłoczek musi byc szczególnie dla początkujacego ok.pozdrawiam :drinkers:
-
Autor tematumetalbeast
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
oo amator, to mi rozeznanie fachowe zrobiłeś. Też się zastanawiałem nad tą rysą, bo na nikasilu jest czysto. Filtr niby często zmieniany, a jednak cos sie dostało.
Jest watek o tłokach na forum, wiec nei bede pytał po raz kolejny jaki tłok, bo tam polecają vertexa. Do tego szukam i szukam w internecie tego proxa i nic nie ma. A jak już to cena na telefon i żadnych danych
Jedynie na stronei proxa fajne dane z numerami katalogowymi i to wszystko. Owszem, jestem za włożeniem nowego tłoka, bo to zawsze pewność ale i spore pieniądze... Do tego trudności w zamówieniu.
Chyba że ktoś ma namiar na dobą strone gdzie to sprawnie zamówię.
No i ponowię pytanie, czy musze zmieniać uszczelkę pod cylinder (głowicy nie ruszałem). W sklepie gość mi mówi że jak jest ok, to nie trzeba.Moja wygląda jak nowa.
Jest watek o tłokach na forum, wiec nei bede pytał po raz kolejny jaki tłok, bo tam polecają vertexa. Do tego szukam i szukam w internecie tego proxa i nic nie ma. A jak już to cena na telefon i żadnych danych
Jedynie na stronei proxa fajne dane z numerami katalogowymi i to wszystko. Owszem, jestem za włożeniem nowego tłoka, bo to zawsze pewność ale i spore pieniądze... Do tego trudności w zamówieniu.
Chyba że ktoś ma namiar na dobą strone gdzie to sprawnie zamówię.
No i ponowię pytanie, czy musze zmieniać uszczelkę pod cylinder (głowicy nie ruszałem). W sklepie gość mi mówi że jak jest ok, to nie trzeba.Moja wygląda jak nowa.
BANDIT
-
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, zapewne jak bym nie sprzedał motocykla do dalej bym na nich jeździł. Jeżeli chcesz to pisz PW podam namiar do gościa, u którego zamawiałem tłoki (cena jakoś 320-330 zł więc w miarę OK), zresztą poszukaj na forum kiedyś się ogłaszał i pisał o tłokach Wiseco.
Co do uszczelki pod cylindrem, to jeżeli nie naruszyłeś jej przy demontażu to możesz z powrotem założyć cylinder bez potrzeby zakładania nowej. Pod cylindrem nie ma aż tak dużego ciśnienia. Pozdrawiam.
Co do uszczelki pod cylindrem, to jeżeli nie naruszyłeś jej przy demontażu to możesz z powrotem założyć cylinder bez potrzeby zakładania nowej. Pod cylindrem nie ma aż tak dużego ciśnienia. Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
To że często filter mieniany to ok. Ale przed montażem nie była wyczyszczona dokładnie z piachu komora między filtrem a gaźnikiem do której wpadły odrobiny piasku podczas demontazu filtra z motora. ja zawsze przed montażem filtra specjalnie wygiętym drutem ze szmatka naolejona lekko olejem do filtrów dokładnie czyszcze i sprawdzam tę komore . Gwarantuje , to sie sprawdza.
w twoim przypadku moze byc tez tłok wiseco
U ciebie rozmiar 53,95 to rozmiar nominalny ( fabryczny), a wiseco robi tylko i wyłącznie tłoki nominalne (żadnych nadwymiarowych ) dlatego nie wiem jak "szczuku" w motorku z 98 roku jezdził jeszcze na oryginalnym fabrycznym(nominalnym) wymiarze az 4 tłoki ?. szkoda kasy na te z górnej półki , przeciez tłok żyje tylko 20 - 30 godzin i chocby był ze złota to trzeba go po tym czasie wymienic .
jeśli chcesz to mam dostęp do każdego proxa w dobrej cenie . pisz na pw i załatwimy.
Uszczelke zostaw w spokoju . Dla pewności wymieniłbym tez łożysko igiełkowe sworznia tłoka kosztok. 38zl pozdarwiam :drinkers:
w twoim przypadku moze byc tez tłok wiseco
szczuku pisze:Co do tłoków to również polecam Wiseco - przetestowałem "na własnej skórze". Wyjeździłem 4 tłoki w KX'ie 125 98rok i jak najbardziej byłem zadowolony, .
U ciebie rozmiar 53,95 to rozmiar nominalny ( fabryczny), a wiseco robi tylko i wyłącznie tłoki nominalne (żadnych nadwymiarowych ) dlatego nie wiem jak "szczuku" w motorku z 98 roku jezdził jeszcze na oryginalnym fabrycznym(nominalnym) wymiarze az 4 tłoki ?. szkoda kasy na te z górnej półki , przeciez tłok żyje tylko 20 - 30 godzin i chocby był ze złota to trzeba go po tym czasie wymienic .
jeśli chcesz to mam dostęp do każdego proxa w dobrej cenie . pisz na pw i załatwimy.
Uszczelke zostaw w spokoju . Dla pewności wymieniłbym tez łożysko igiełkowe sworznia tłoka kosztok. 38zl pozdarwiam :drinkers:
-
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu
Dlatego, że miałem robiony nowy nicasil. Co do dalszej eksploatacji tłoków Wiseco to prawda amator pomyliłem się, Wiseco robi tylko tłoki nominalne. Przepraszam za błąd, kolejny tłok u mnie miał być Vertex. Pozdrawiam.