WR 400 Remont kapitalny silnika
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego na znakach ma dobrze ustawione a krzywki są inaczej niż powinny(nie są w takiej samej pozycji ) ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Jeśli podczas robienia fotografii napinacz był zwolniony tj. napinał łańcuch, to masz prawdopodobnie przestawione koło zębate względem wałka, jak opisywał Majster.
Kierując się tym co widzę na zdjęciu, wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę. Odległość pomiędzy górnymi znakami na kołach zębatych, zmniejsz z 13 na 12 nitów łańcuszka.
Tak zmontowany rozrząd, należy obrócić kilkukrotnie wałem korbowym i ponownie ustawić na znakach, jeżeli nie było kolizji, pozostaje uruchomić silnik.
Na tych ustawieniach jakie są na zdjęciu, kolizji nie będzie a silnik powinien odpalić, ja bym to sprawdził.
Kierując się tym co widzę na zdjęciu, wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę. Odległość pomiędzy górnymi znakami na kołach zębatych, zmniejsz z 13 na 12 nitów łańcuszka.
Tak zmontowany rozrząd, należy obrócić kilkukrotnie wałem korbowym i ponownie ustawić na znakach, jeżeli nie było kolizji, pozostaje uruchomić silnik.
Na tych ustawieniach jakie są na zdjęciu, kolizji nie będzie a silnik powinien odpalić, ja bym to sprawdził.
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Sugerując się zdjęciem Majstra muszę obrócić ssący o 1 ząb w lewo a wydechowy zostawić.tomasz12 pisze:wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę.
Najpewniej ktoś przy wymianie łożysk na wałkach zamienił koła zębate miejscami stąd złe pokrywanie się znaków, zaczynam dostawać drgawek. :rolleyes:
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Mówiłem, że nie będzie łatwo.
Tak jak pisze tomasz nie może być 13 nitów od pomiędzy zębami zębatek.
Tak jak pisze tomasz nie może być 13 nitów od pomiędzy zębami zębatek.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Wydechowy należy przestawić, ssanie jest w miarę ok. Ustawienia na znaki i fotki przy zwolnionym napinaczu (łańcuszek naciągnięty).
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Mam nadzieję że trafiłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2a7df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 25edd.html
Na 2 zdjęciu Majstra krzywki są nieco niżej, czy mi się tylko wydaję ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2a7df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 25edd.html
Na 2 zdjęciu Majstra krzywki są nieco niżej, czy mi się tylko wydaję ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Ja miałem przestawiony ssący o 3 zęby i motor jeździł więc u ciebie osiągami nie powinno jakoś odczuwalnie odbiegać od oryginału.
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 10:48
- Motocykl: wr426
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: WR 400 Remont kapitalny silnika
Witam i jak tam odpaliła maszyna?Clairvoyant pisze:Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.
Po tym temacie też przestawiłem z 13 na 12 zębów pomiędzy znakami w wr426.
I mam pytanie czy to jest ustawienie wałków wr na yz? Bo na forum sm było po 13 ogniw między znakami(i w takim ustawienia też śmigałem jakiś czas).