NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » pt, 22 cze 2007, 22:25

mam takie dosc amatorskie pytanie...
jak odrozniacie tuleje od nikasilu?po czym to poznac?
jade ogladac moto i wole sie upewnic co i jak

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pt, 22 cze 2007, 22:49

Zeliwo łątwo odróznić od aluminium wiec nie powinieneś mieć problemu.
W cylindrze będzie ćemniejsz aobwódka to wtedy jest tuleja. Wsztko zależy co i jak wygląda!
pozdr.
RS SERWIS

raadex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 14:25
Motocykl: Yz 85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: raadex » pt, 22 cze 2007, 23:12

ja osobiście odradzam tuleje, miałem tuleje w kawasaki i przy docierania (po połowie baku) tuleja się oberwała i rozwaliła mi cały dół :( :( :( :( :( :(
#15

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 27 cze 2007, 22:25

Nicasil ma lekko żółtawe odcień, a żeliwo jest ciemniejsze.
Można tez pootrzeć kartką papieru po odtłuszczonym materiale cylindra-żeliwo ze względu na dużą zawartość węgla zabarwi papier na czarnawy kolor, po nicasilu powinno być czystawo.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

rauri
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
Motocykl: zielone 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rauri » wt, 14 sie 2007, 13:34

siemka,jestem ciekaw czy slyszeliscie o tulejach ktore są wbijane do cylindra w angli(nie chodzi mi tu o tuleje zeliwne lecz jakies inne,zapomnialem nazwy) albo jesli ktos posiada namiary na taka firme to bym bardzo prosil.

pozdro.
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)

moro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 15 sie 2006, 15:55
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: moro » pt, 21 wrz 2007, 11:36

Ja osobiście polecam tuleje. Kumpel ma w YZ 125 i dobrze się to spisuje. Robił mu to Piotr Woryna. Zna się na tym dobrze od razu dobrał mu tłok Vertex'a. Już podaje link do jego "sajta" http://www.motor-tech.katowice.pl/
Wysyłasz cylinder i za tydzień idzie z powrotem do Ciebie odnowiony. Motor nie stracił na mocy. a zapłacił 350zł jak dobrze pamiętam za tuleje(nicasil 800-900zł i długi okres oczekiwania.) i jeździ na tym od kilku miesięcy z powodzeniem. Tłok dostajesz bez problemu, a szlif kosztuje 30zł więc dużo taniej niż obsługa nicasil'u.

kawasakikx80
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kawasakikx80 » pt, 19 paź 2007, 10:25

ja też mam tuleje i jestem bardzo zadowolony :P co do trwałoćsi tyleja się szybciej zużywa (różnica ok jednego tłoka):) i tuleja jest duuuużo tańsza
JEST - BMX
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999

SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW

CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!

Manhatan
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
Motocykl: stoczterdzieścicztery
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

  [ROZWIĄZANY]

Post autor: Manhatan » pt, 19 paź 2007, 14:04

Kumpel ostatnio też dał cylinder od NSR 125 do tulejowania właśnie Piotrowi Worynie i musze przyznać, że bardzo dobrze to wygląda, pozatym właśnie tydzień i cylinder masz praktycznie spowrotem w domu.
KTM SX 144 2008r.

Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Szuwar » pt, 19 paź 2007, 22:23

JA w swoim rm 250 1995 rok dałem cylinder to tulejowania koles potrzymał go 2 tygodnie , zapłaciłem 120 zł , widac że zrobione solidnie .Dwa dni temu skończyłem docieranie ,wszystko w najlepszym porządku ,nie widze spadku mocy .Na początku jak sie dowiedziałem ,że tylko 120 zł to sobie pomyślałem, że to jakaś lipa ale po dłuższej rozmowie szlifierz Pan Stasiu powiedział , że wali już takie tuleje od paru lat i ludzie są zadowoleni.Jest to oczywiście tuleja żeliwna.Gdybym miał kase to zrobiłbym nicasil ale dla mojej "amatorskiej" jazdy tuleja z pewnością wystarczy.
KTM EXC 520 2001 rok.

Manhatan
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
Motocykl: stoczterdzieścicztery
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Manhatan » pt, 19 paź 2007, 22:39

Wiem, że ide na łatwiznę, ale czy mógłby mi ktoś z was streścić jak to jest dokładnie z tym nikasilowaniem cylindra?

Powiedzmy, że na początek sezonu będę musiał zrobić nikasil, wymiana tłoka przypadnie mi 2 razy na sezon, bo zamierzam czasami wybrać się na tor i może na jakieś amatorskie zawody. Na ile według powyższych danych wystarczy mi takie jedno nikasilowanie? Jestem amatorem więc raczej kręcenie jej przez cały czas do granic możliwości nie wchodzi w grę :wink:

Z góry dzięki.
KTM SX 144 2008r.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » sob, 20 paź 2007, 10:02

To ile ci wytrzyma nikasil zależy od wielu czynników. Od tego jak często wymieniasz tłok, jak jeździsz, jak dbasz o filtr powietrza, od jakości nikasilu, od warunków w jakich jeździsz, od oleju jaki lejesz itd.... I nie mów, że jesteś amatorem to nie będziesz kręcił. Cross to taka zabawa gdzie właśnie kręcenie daje największą frajde, nie będziesz chciał się rozwijać bo nie chcesz zajechać silnika ?! Po drugie nikasil zrób sobie zimą, a nie na początku sezonu. Ogólnie w dwusuwowej secie nie ma co oszczędzać na podzespołach bo są one wysilone i żeby jechać, trzeba kręcić. Miałem kiedyś setke z patentami i uwierz mi to nic fajnego - więcej naprawiasz niż jeździsz.

Pozdro

kawasakikx80
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kawasakikx80 » sob, 20 paź 2007, 17:45

jeden nikasil starcza na 5-6 tłoków. Jeżeli się myle poprawcie mnie
:)
JEST - BMX
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999

SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW

CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”