NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać? [ROZWIĄZANY]
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Joker z całym szacunkiem do Ciebie ale prosiłem o konkretne uzasadnienie różnic między tłokiem na tuleję a na nikasil oprócz średnicy. To że ktoś tu na forum napisał jakąś opinie w tym temacie i niczym jej nie poparlł nie jest przekonywujące.Joker pisze:szczerze Wlodi to tak wyczytałem w tym temacie i ten ktoś też nie uzasadnił odpowiedzi, ja osobiście widziałem tłok Vertex na tulei który chodził 2 lata potem kolega sprzedał moto. :ANAL:WLD_Wlodi pisze:Podaj jakieś uzasadnienie tego, bo na słowo to nikt ci nie uwierzy.Joker pisze:tłok pod nicasil ma inne pierścienie od tego pod tuleje. Tłok jest ten sam
Poprosze o konkretne dowody a nie wprowadzanie forumowiczów w obłęd :axe:
z poważaniem amator
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
rozumie rozumie juz jeden tak jakby ochrzan dostałem, ale spróbuje cos poszukać przy okazji zobacze czy to mit czy prawda
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Nie ma o czym dyskutować, zarówno tłok jak i pierścień są takie same!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 188
- Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K9
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poland East Side
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać? [ROZWIĄZANY]
Mi kiedyś Woryna z Motortechu coś tłumaczył jak tulejowałem Huske. Na pierwszy montaż sel A. tłok na nicasil a później tłoki na tuleję. Co się okazało, faktycznie cylinder przyszedł z Tłokiem VERTEX A i z ciekawości zacząłem szukać jakie będą kolejne tłoki co to za cuda...okazało się,że później po szlifie zakłada się też normalny tłok tylko szuka się z różnych firm bo Wossner ma inne selekcje Vertex inne a prox inne. Także te wywody o specjalnych tłokach do tuleji to ściema. Jeżeli nowe 2T wszystkie są na nicasilu to i zamienniki tłoków robią pod nicasil. Założę się,że Vertex nie jest nawet świadomy jakie rzeźby u nas robią w Polsce:D i nawet gdyby był to nie sądzę,że przejąłby się tak niszowym rynkiem jak TULEJE. Tylko u Nas wymyślili TULEJOWANIA jako super alternatywę dla "gorszego" Nicasilu. Nie zmienią lini produkcyjnej tylko po to żeby kilkanaście tłoków sprzedać do dt yz czy CR z 94r.Wiem,że mogłem kilka osób urazić ale sam się skusiłem na zatulejowanie cylindra z Huski przez właśnie opinie na forum. Każdy pisał w samych superlatywach,że nie ma różnicy,że jest LEPIEJ:D niż na nicasilu. Tulejowałem w Motortechu który jest przez Was wszem i wobec wychwalany i co...po 4 miesiącach uznałem,że zepsułem sobie tylko cylinder. Motocykl nie miał góry takiej jak wcześniej,tłok od nowości brzęczał. Dało się jeździć ale to nie był ten sam motocykl. Dlatego piszę na forum wprost,że NIE MA CO POPRAWIAĆ PO FABRYCE bo można tylko pogorszyć. I jak doradzacie tuleję to nie piszcie jakie to bóstwo tylko napiszcie,że ze względu na niższą cenę zdecydowałem/-am się na tuleję, jeździć się da. Wiem,że jest wiele starszych motocykli których wartość jest niewiele większa albo i równa wartości kapitalnego remontu 2T i w tym przypadku popieram,że każdy chce jakoś jeździ i ratuje się pół środkami...ale nie piszcie,że SPRÓBOWAŁEM TULEI i nigdy więcej nie chce nicasilu.Bo teraz wypadałoby się zapytać czy próbowałeś kiedyś nowego nicasilu ,że możesz porównywać?
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Wielki szacunek Grzesiek.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
czarno na białym
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Oczywiscie zgadzam sie z opinia o tuleji zeliwnej, bo dla mnie tez to syf strata na kulturze pracy silnika, osiagach i dziwna zmiana charakterystyki, ale np. Wossner zdaje sobie w 100% sprawe, ze istnieje cos takiego jak tuleja, bo po co komus tlok o wymiarze nominalnym +0,25 +0,5 od oryginalu na nikasil? Nie dam sobie glowy uciac, ale chyba nawet w katalogu jest dopiska, ze pod tuleje. Niestety tuleje stosuje sie nie tylko w Polsce, bo w sumie jak ktos uzbiera 3000zł i kupi crossowke z poczatku lat 90', to dziwne, zeby wydal 1000zl na nikasil. Wystarczy wejsc na ebay, gdzie sa sprzedawane gotowe tuleje z wycietymi oknami. Z drugiej strony nigdy nie widzialem specjalnego tloka na zeliwo rozniacego sie czymkolwiek od tloka pod nikasil.
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Wiseco(gdzieś nawet widziałem tuleje Vertexa) produkuje tuleje żeliwne do motocykli, jakościowo napewno lepsze od tych własnoręcznie wycinanych, co nie zmienia faktu że tuleja to tuleja
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: sob, 10 paź 2009, 15:26
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Elo, mam pytanie czy jak wsadzę tuleję to jest możliwość później nałożć na ten sam cylinder nicasil? Czy po prostu trzeba kupić nowy cylinder aby wsadzić nicasil?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 188
- Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K9
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poland East Side
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
Nie ma takiej możliwości....niszczysz cylinder bezpowrotnie
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
mam pytanie z innej beczki nie znacie moze adresu zakładu który wykonuje nicasil w Niemczech ?
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=16500476 Robił ktoś u tego Pana nikasil ?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.