Zakręty, czyli co i jak

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: metalbeast » czw, 9 kwie 2009, 20:30

nie mam gdzie ;) ale już troche pojezdziłem i jakoś sobie radzę. Troche wskazówek dostałem dziś jak pojechałem na tor. Ludzie którzy tam jeżdzą są OK. i chętnie podpowiadają co i jak.
Wiadomo, na torze to telepawa taka przed zakrętami, że szok, ale już jakoś zaczynam czuć o co chodzi i jakoś pewniej siedzę na moto :]
BANDIT

Awatar użytkownika
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Szuwar » śr, 13 maja 2009, 00:03

Witam zakupiłem sobie sx 520 , pojechałem na tor i zaczęła sie makabra , tam gdzie exc 520 na lajcie wchodziłem 2 , a przy wychodzeniu 3 to w sx nie moge tego zrobic pewnie 2 .Problem jest pewnie że inaczej jest ze stopniowana skrzynia.I moje pytanko dotyczy tego czy przy wchodzeniu w zakręt możemy mieć wciśniete sprzegło , wjechac delikatnie na luzie a przy wychodzeniu ogień :D .Próbowałem tak i o wiele lepiej mi wychodziło niż 1 a potem zapięcie 2.Wspomne że nie jest to tor pro :( wiec bandy nie mają po 20 metrów ,tylko zaledwie 5.
KTM EXC 520 2001 rok.

Awatar użytkownika
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: grayfox » śr, 27 maja 2009, 19:22

Mam pytanie. Jak sprawnie pokonać ciasny zakręt 180? Kiedyś na YouTube widziałem filmik jak kolesie ustawiali 2 opony w małym odstępie i jeździli wkoło. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ustawiali motor bokiem blokując tył w połowie zakrętu odkręcali gaz przytrzymując lekko przedni hamulec. Jeśli coś pokręciłem poprawcie mnie lub jeśli ktoś ma linka do tego filmiku proszę o zapodanie. Dodam że był to dość stary film gdzie kolesie jeździli bodajże na YZ 250 90r.

Awatar użytkownika
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Kaze » czw, 28 maja 2009, 23:16

na youtube wrzuć filmy z R.Villopoto, na treningach sx pokonuje takie zakręty można popatrzeć jak to robi a ma swietny styl wiec jest na kim sie wzorować.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: gimp » pt, 29 maja 2009, 21:27

grayfox pisze:Mam pytanie. Jak sprawnie pokonać ciasny zakręt 180? Kiedyś na YouTube widziałem filmik jak kolesie ustawiali 2 opony w małym odstępie i jeździli wkoło. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ustawiali motor bokiem blokując tył w połowie zakrętu odkręcali gaz przytrzymując lekko przedni hamulec. Jeśli coś pokręciłem poprawcie mnie lub jeśli ktoś ma linka do tego filmiku proszę o zapodanie. Dodam że był to dość stary film gdzie kolesie jeździli bodajże na YZ 250 90r.
To chyba to: http://www.youtube.com/watch?v=l84NyOZa ... annel_page
a propo tego filmu czemu koleś biegi do góry wrzuca ze sprzęgłem a w dół bez? Lepiej mu się wkręca jak strzeli ze sprzęgła?
pozdr.
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

Awatar użytkownika
MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: MX_Bartek » sob, 27 cze 2009, 22:26

na zakręcie 180' wzdłuż lini przejazdu porobiły się doły (nie koleina, tylko zwykłe doły, kończy się jeden, zaczyna drugi, wzdłuż z linią jazdy :D). jak to najlepiej przejeżdżać? na siłe jechać na siedząco i podskakiwać od siedzenia, czy na stojąco? ale na stojąco trudno jest się tak złożyć, czy mimo to próbować bo tak jest lepiej? a i nie jest to zakręt supercrossowy, czyli, że trzeba nadrzucać tył, tylko normalny :)
Obrazek

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: plazgut » wt, 30 cze 2009, 03:22

Pytanie typowo amatorskie, bo inne byc nie moglo z mojej strony 8)
W zakretach wiadomo, że jaja na bak - ogólna zasada. Z tym, że za daleko też nie można bo zaczynaja się problemy z kierą i utrzymaniem moto. Więc jak powinno się daleko przesunac na przód motoru? Klamka sprzęgła czy też hamulca powinna byc zawsze zakolanem? Pytam się bo już kilka razy miałem obite kolano a raz nawet poważniejszy uraz. W zakrecie czasem jak zahacze o grunt to podbije trochę nogę i uderzem dosc mocno wlasnie w uchwyt klamki i zawsze tak niefortunnie w ostry kant śruby. Troche namotałem, ale mam nadzieje, że wiadomo o co chodzi.

Zapomniałem dodac, ochraniacze na kolana mam zamiar kupic :mrgreen:
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
diego
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
Motocykl: sx125 / YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: diego » wt, 30 cze 2009, 10:58

Może masz po prostu nogę za nisko i dlatego obijasz ją sobie o kiere. A co do miejsca siedzenia to wg. mnie nie ma reguły. Ja mam to zastosowane w różnych sytuacjach np. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8c6eb.html w tym zakręcie siedzę gdzieś w połowie siedzenia, teoretycznie powinienem bliżej baku ale mi tak jest wygodniej. Inna koleina( bardziej ostra) i sytuacja odrazy się zmienia w tej wygodniej jest się przesunąć się trochę przodu i nogę schować http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 03966.html ( nie patrz na piach bo z 3 praktycznie stanąłem w miejscu) nie wiem czemu ale jakoś tak z siebie wychodzi. Po prostu dużo latania i przyjdzie z czasem. Więc powodzenia i śmigania kierą po ziemi :)



ps. na zdjęciach nie jest to tak może świetnie zobrazowane ale mam nadzieję że pomoże
Ostatnio zmieniony wt, 30 cze 2009, 23:36 przez diego, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: metalbeast » śr, 1 lip 2009, 14:28

To ja się dołącze do teoretyzowania, bo mam ciągły problem ze zbyt wysokim biegiem w zakęcie. Tzn. dojeżdżam do zakrętu na stojąco, redukuję, zrzucam jaja na bak jednocześnie wyciągając wysoko nogę i czasem nie mogę odjechać z zakrętu bo zwolniłem zanadto by moje 2t zebrało się żwawo.
Najgorzej jest na lewych zakrętach gdzie noga nie leży przy dźwigni.
Czy wchodzicie w zakręty na biegu na jakim będziecie wychodzić? bo jakoś nie mogę wyczuć tego, wydaje się że wchodzę na niskim biegu, a na wyjsciu okazuje się za wysoki.
BANDIT

Awatar użytkownika
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Akumu » czw, 2 lip 2009, 14:30

Łukasz kurowski radzi, aby wchodzić w zakręt na półsprzęgła żeby przy wyjściu nie brakowało mocy, ja wchodzę albo na dwójce, albo na trójce, zależnie od zakrętu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bober
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
Motocykl: Cr 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Bober » czw, 2 lip 2009, 17:50

Jeśli mowimy o zakretach z bandami to jest roznie... Wszystko zalezy od wysokosci bandy, czy jest ostra czy dluga, twarda i miekka itp... W 2t lepiej wchodzic nizszym biegiem i wykrecic go do konca niz za duzym i zamulac. Musisz to wyczuć. Dobieraj bieg tak za jak w zakrecie dajesz łyche to moto ma juz byc wkrecony abyś z zakretu wyszedl na pełnym gazie... Takie moje zdanie :)

Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: metalbeast » pt, 10 lip 2009, 00:00

no dziś to poćwiczyłem. Jest dużo lepiej. Wiadomo, brakuje wyczucia co do tego ktory bieg wybrać, ale jak mialem 3ke i moto zmulało to go lekko sprzęgłem przytrzymałem i była rakieta. O to mi chodziło.
Generalnie staram się dobierać biegi tak, by były wysokie obroty na wejściu i by nie zabrakło mocy na odejściu.
Najgorzej własnie jest jak już jestem w zakręcie, lewa noga wisi i mam na przykład 3 bieg zamiast 2. Ale to się opanuje jakoś. Jutro kolejny dzień zmagań :))
BANDIT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości