Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
Yz 250
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: wt, 25 gru 2007, 22:10
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Yz 250 » wt, 6 maja 2008, 21:43

Miałem ostatnio taki problem po tym jak zalałem amory świeżym olejem zmieniłem uszczelniacze i coś mnie podkusiło żeby tą śrubke na dole lagi przekręcić 3 pstryknięcia w jedną strone ale drugą lage zostawiłem tak jak była. Pojechałem na tor i tam praktycznie na kazdym kółku wytrzepało mi kierownicą na tym samym odcinku po dziurach. Próbowałem i odciążać przednie koło i je dociążac ale za kazdym razem było to samo (kiera od lewej do prawej tańczyła :rolleyes: )

Przyjechałem do domu wyregulowałem obie lagi tak samo i jest gites. Zaznacze że mam sprzęt nienajnowszy i ma na lagach lekkie luzy (łożyska w główce ramy nówki)
250 2T SPRZET DO PRZEDŁUŻANIA RĄK

Awatar użytkownika
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Kaze » śr, 7 maja 2008, 00:34

To przez luzy telepie na boki. Nie odczułbyś praktycznie tych 3kliknięć w jednej ladze. W domu jak nie ma dziur to jest gites ale sprawdzaj zawias zawsze w tym samym miejscu na torze, najlepiej tam gdzie najmocniej wali kiera. Pozdro
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
Yz 250
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: wt, 25 gru 2007, 22:10
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Yz 250 » śr, 7 maja 2008, 20:20

No właśnie po ustawieniach tego samego dnia pojechałem wypróbować na ten sam tor i było ok. Pozdrawiam
250 2T SPRZET DO PRZEDŁUŻANIA RĄK

Awatar użytkownika
baq
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 76
Rejestracja: wt, 20 maja 2008, 15:10
Motocykl: igrekzet
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: górny śląsk
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: baq » pt, 27 cze 2008, 12:27

Nawiązując po części do tematu - jak zlikwidować luzy na przednim amortyzatorze? Mam podobny problem podczas jazdy z dużymi prędkościami na nierównościach - rykba ;-)

Musisz kupić dwie nowe panewki w serwisie i wymienić. Wtedy luzu już nie będzie na lagach.
Jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz...

Awatar użytkownika
Łukasz-Z
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 22:59
Motocykl: yamaha
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Łukasz-Z » pn, 30 cze 2008, 18:28

dzisiaj miałem nieciekawą historię, a mianowicie podczas przejazdu (5 bieg) po nieutwardzonej drodze kierownica zaczeła mi tak latac, że motor mi prawie z ulicy zniosło w płot, widizałem już w wyobraźni jak mnie z niego zdejmuja. Kolanami mocno był sciśniety, lagi ustawione na około 75% twardości, a tył tak na "oko" na bardziej sztywno. Łożyska w główce ramy wymieniane.
teraz pytanie, jak ustawić te lagi żeby dobrze się prowadził przy wyższych predkosciach po twardszej i wyboistej ulicy?
2T

Awatar użytkownika
SEBOOL
Turbo MX Man
Turbo MX Man
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: SEBOOL » pn, 30 cze 2008, 18:40

No jeżeli tył jest za twardy to wtedy robi sie tzw. shimy.

pozdr.
RS SERWIS

Awatar użytkownika
Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Daiman » pt, 4 lip 2008, 10:45

można też skręcić trochę mocniej główkę ramy - wtedy kierownica będzie troszkę ciężej chodzić i powinno też działać.

Awatar użytkownika
Gany
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
Motocykl: Zx6r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Gany » pt, 7 lis 2008, 21:22

ja jak szybko jade po wybojach to często mam takie coś
http://www.youtube.com/watch?v=nbE7J3HULqM

z tą różnicą ze sie nie wywracam,jednak jest blisko! :D
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !

Awatar użytkownika
baq
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 76
Rejestracja: wt, 20 maja 2008, 15:10
Motocykl: igrekzet
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: górny śląsk
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: baq » sob, 8 lis 2008, 15:02

Gany pisze:ja jak szybko jade po wybojach to często mam takie coś
http://www.youtube.com/watch?v=nbE7J3HULqM

z tą różnicą ze sie nie wywracam,jednak jest blisko! :D

No, o czymś podobnym właśnie jest tu rozmowa... :)
Jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości