Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 18 wrz 2005, 22:14

Kiedy pierwszy raz wsiadłem na setke też miałem problem wyrywającej się kierownicy. Teraz to już przeszłość :). "Rybe" łapie się wtedy gdy amortyzatory są źle zestrojone, no i wtedy problem się powtarza. Zawsze na dziurach mocno trzymam kiere, odchylam się do tył żeby przednie koło płyneło przez dziury i oczyście gaz cały czas. Kwestja wprawy i zestrojenia amorów, z czasem problemu nie bedzie
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 28 lut 2006, 20:58

Rozwiązaniem może być amortyzator skrętu, który się mocuje do ramy i półki górnej. Zasada prosta i przyjemna :D
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » wt, 28 lis 2006, 15:38

wg mnie zlikwidować wszelkei luzy i dobrze zestroić zawieszenia (zobacz czy obie lagi masz ustawione tak samo) i trzymać motor kolanami. Amortyzator skrętu wydaje mi się zbednym wydatkiem (w koncu nikt tego nie używa)

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » wt, 28 lis 2006, 18:52

Po co odgrzebałeś temat i piszesz identycznie to samo co Koledzy :roll: ?

Awatar użytkownika
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » śr, 19 wrz 2007, 19:40

czy mozna zmienic tytul tego posta "Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić? ???" jak to znalesc szukalem shimy ale nic nie znalazlem wiec zalozylem nowy temat ktory zostal zablokowany skad ja moglem sie domyslec ze ktos napisze o "wyrywajacej sie kierownicy" :lol: ?? to co jest opisane w tym temacie nazya sie SHIMY chyba ze sie nie znam :?:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Status : Offline

Post autor: Kaze » śr, 19 wrz 2007, 19:49

Po:
1. Jeżeli już to shimmy (wpisane poprawnej nazwy w wyszukiwarke daje kilka rzeczowych tematów)
2. Jeżeli wszedłbyś na FAQ i amortyzatory to od razu rzuca sie temat o wyrywającej kierownicy. Bo jeżeli łapie rybe to chyba powodu każdy logicznie myślący szuka w amortyzatorach/główce ramy a nie np. w silniku.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » śr, 19 wrz 2007, 19:56

w dziale technika jezdy nie spodziewal bym sie tematu o SHIMMACH bo mi to bardzej podjezdza pod serwis ale ok a z FAQ nie kozystam bo ta jakies dzine dla mnie :rolleyes:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
mega_wiksa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:05
Motocykl: CRF250R 06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: dry forest
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: mega_wiksa » ndz, 23 mar 2008, 19:00

nie znalazlem odpowiedzi na forum wiec pisze w temacie gdzie bylo pisane cos na ten temat. Co to w zasadzie znaczy ze motor "lapie rybę" ??

Awatar użytkownika
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Kaze » ndz, 23 mar 2008, 19:29

Miałeś kiedyś żywą rybe w ręce? Cieżko ją utrzymać w rękach, tak samo jest z kierownicą. Lata na boki i trzeba mocno ściskać kiere żeby tak sie nie działo a długo nie jesteś w stanie utrzymać czegoś takiego. Jest to oznaka źle wyregulowanego zawieszenia.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
mati sx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: mati sx » wt, 25 mar 2008, 18:13

jeżeli moto łapie rybę to zawieszenie jest za twarde czy za miękkie :?: bo tak właśnie dziele sie kumplowi przy wyższych prędkościach szczególnie na dużych dziurach.
dzieki pozdro :lol:

Awatar użytkownika
SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: SEBOOL » wt, 25 mar 2008, 18:33

Widocznie ma za twardo ustawiony tyl!
pozdr.
RS SERWIS

Awatar użytkownika
MASAKRATOR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 114
Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: MASAKRATOR » wt, 25 mar 2008, 23:22

Jak to zawieszenie to daj twardze albo wolniejsze lub wysun teleskopy ,a jak pozycja to dupe do tylu i trzymaj motor kolanami nie sciskac az tak mocno kierownicy bo beda cie rece bolec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości