Przeszkody itp...

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
AdaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 18:51
Motocykl: Yamaha YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Przeszkody itp...

Post autor: AdaMX » czw, 25 wrz 2008, 15:42

Witam!
Jestem początkujący i mam parę pytań...
1. Jak pokonywać przewrócone drzewa?
2. Jak dynamicznie przejechać przez głęboki rów nie wjeżdzając do niego?
3. Jak zjeżdzać ze stromych gór (na hamulcu czy biegu)?
4. Jakimi biegami ruszacie gdy sie z kimś ścigacie? Np. błocie, piasku, trawie itp...
Żeby bylo jasne "latam" na YZ 125. Z góry dzięki za odp.

dominik_cr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 84
Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 11:42
Motocykl: honda cr 85/RMZ cwiara
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: dominik_cr » czw, 25 wrz 2008, 17:25

1.gdy widzie przewrucone drzewo a nie da sie go ominac to na gume i jakos musi przejsc
2 gleboki row to samo na gume i przod jak przejdzie to tyl tez musi wyjsc
3 z gury zjezdzaj na lekko nacisnientym tylnim hamulcu a jak nie to oby dwa naraz tylko nie za mocno (zeby kola sie nie blokowaly) jak bardzo stroma gura to cialo do tylu
4 z 1 przewaznie przysiadam przod i gaz nieraz to na gume rwie diablica...
MX 4 ever ....
jak widze moto zdala to mi troche odpie..


dasibe
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 210
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 09:39
Motocykl: Japońska seta !
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: dasibe » pt, 26 wrz 2008, 15:30

No hamowanie powinno być tyłem i przodem.Co do startów to każdy ma inną koncepcję lecz dużo setek ruszających z 2 biegu ma moment "przydławienia" znany pewnie sporej ilości posiadaczy 2 taktów !!- Nastepną sprawą jest stan,przełożenia,podrajcowanie motocykla.
pozdro!

Stanley125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
Motocykl: brak:(
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: Stanley125 » sob, 27 wrz 2008, 18:17

Ja np na twardym z 2 miękkim z 1.
Kto to taki? KAWSAKI

Autor tematu
AdaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 18:51
Motocykl: Yamaha YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: AdaMX » pn, 6 paź 2008, 23:00

No i jeszcze parę pytań... :D Jak to się robi ze pojezdzając pod górkę zarzuca sie motorem w bok, i on tak szybko zawraca (chyba wiecie o co chodzi) ? Próbowałem trochę ale wychodziło mi to mało widowiskowo i po bardzo dużym łuku :?
No i jak zjechać (zeskoczyć) z górki gdy nie jest równa, tylko ma na początku pionową ścianę (ok. 1 metr) ? Prosił bym o szczegółowe opisanie co i jak :wink: Z góry dzięki za odp.

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: Daiman » wt, 7 paź 2008, 16:19

Stanley125 pisze:Ja np na twardym z 2 miękkim z 1.
znaczy co z tych biegów startujesz ? powinno się robić dokładnie odwrotnie bo tak jak teraz to na miekkim się zakopujesz zaraz a nie jedziesz a na twardym go przydławiasz

Stanley125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
Motocykl: brak:(
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: Stanley125 » ndz, 12 paź 2008, 11:12

Hmm nie głupie
ale opona traci szybciej przyczepność na tzw betonie niz wtedy kiedy ma całe kostki w ziemi (nie mówimy tu o kopanym piachu) tylko o średnio zbitej ziemi więc jest mniejsze prawdopodobieństwo ze muła złapie
chociaż z drugiej strony chodzi o zminimalizowanie poślizgu i przełożeniu jak największej siły z koła na podłoże.Kwestia dyskusji na pewno szybciej ruszy ten który nie zmulając moto ruszy z 2 lekko wolniej niż ten który wyrwie z jedynki i ma przed sobą zmiene biegu.Ja sie nie upieram ze robie dobrze mi tak bardziej pasi to tak robie
Kto to taki? KAWSAKI

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: gajowy » ndz, 12 paź 2008, 11:17

Zapodam tu takie fajne filmy szkoleniowe, widać tam jak chłopaki radzą sobie z endurówkami:
Klik I
Klik II
Klik III
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

gba4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 10 mar 2009, 17:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: gba4 » czw, 12 mar 2009, 15:17

A powiedzcie mi jak przejezdzać przez koleiny?

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 12 mar 2009, 20:32

gba4 pisze:A powiedzcie mi jak przejezdzać przez koleiny?
Tzn jakie?

MXdst
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: ndz, 20 lip 2008, 23:15
Motocykl: Yamaha
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: MXdst » czw, 12 mar 2009, 21:46

Koleiny lepiej omijać. Tylko nie wiemy jak ty chcesz po tych koleinach jezdzic xD

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przeszkody itp...

Post autor: metalbeast » czw, 12 mar 2009, 21:55

fajne pytania :) ale odpowiedzieć na nie ciężnko chyba każdemu. Mi trudniej bo z mx nie mam doświadczenia. Za to w DH tak.
Np. to co opisujesz wyżej, tzn zjazd który zaczyna się pionową ścianą to tzw. drop i najlepiej go pokonać tak, że przód troche leci w dół, oczywiście przy pewnej predkości, tak żeby maszyna się ułożyła tak jak jest zjazd. tyle teorii.
Sam jestem ciekawy jak przeniosę umiejetnosci z dh na mx, ale myślę że nie będzie źle bo jak maszyna zaczyna żyć własnym życiem, to jakoś ją ogarniam odruchowo :)
póki co zamierzam pomęczyć ósemki :)) tak tak... 8 z tego co mi znajomy mówi, to sporo osób ma problemy z podstawami jazdy terenowej.
BANDIT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”