CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Witam napisze pokrótce w czym problem. W zakupionym sprzęcie zauważyłem wyciek oleju w okolicy pęknięcia obudowy magneta. Jako że ktoś wcześniej próbował to naprawić myślałem że spuszczę olej i pokleję obudowę i będzie OK. Nici obudowa jest do śmieci ale przy okazji odkryłem że zębatka od pompy oleju po prostu leży sobie luźno w karterze.
Teraz moje pytanie za chiny nie mogę ruszyć trzpieniem pompy oleju. Brak jest tego małego trzpienia trzymającego zębatkę.
Po włożeniu kawałka gwoździa udało mi się lekko ruszyć ale dosłownie po 2mm w obie strony. Wiem że musi się ona kręcić płynnie. Teraz moje pytanie jest takie żeby dostać się do pompy muszę rozpołowić kartery.Na forum czytałem opis z forum o tym że po zamontowaniu uszczelki karterów zamiennik są problemy z pompą (nie kręci się).
Jak rozpołowić kartery po najmniejszej lini oporu by nie inwestować w kolejne zestawy uszczelek (cylinder, głowica itp...)
Jakie trudności mogę napotkać podczas rozbiórki. Dodam że moto jest 5mth po remoncie (korba, cylinder, łożyska, tłok itd...)
Dobrze by było zdjąć cylinder razem z głowicą razem
Teraz moje pytanie za chiny nie mogę ruszyć trzpieniem pompy oleju. Brak jest tego małego trzpienia trzymającego zębatkę.
Po włożeniu kawałka gwoździa udało mi się lekko ruszyć ale dosłownie po 2mm w obie strony. Wiem że musi się ona kręcić płynnie. Teraz moje pytanie jest takie żeby dostać się do pompy muszę rozpołowić kartery.Na forum czytałem opis z forum o tym że po zamontowaniu uszczelki karterów zamiennik są problemy z pompą (nie kręci się).
Jak rozpołowić kartery po najmniejszej lini oporu by nie inwestować w kolejne zestawy uszczelek (cylinder, głowica itp...)
Jakie trudności mogę napotkać podczas rozbiórki. Dodam że moto jest 5mth po remoncie (korba, cylinder, łożyska, tłok itd...)
Dobrze by było zdjąć cylinder razem z głowicą razem
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Trzeba rozpołowić silnik i kupić wszystkie uszczelki. Na razie wiadomo, że pompa stoi. Przyczyny jeszcze nie znasz.
Czasami lepiej żeby silnik nie był remontowany niż brał się za to ktoś bez pojęcia. Rozumiem, że remont przeprowadził poprzedni właściciel i dajesz mu wiarę?
Ten pin łączący wałek z kołem zębatym lepiej poszukaj, bo może się pałętać po silniku.
Karter lepiej pospawać niż kleić, bo klej może odpaść.
Jeśli układ rozrządu nie miał smarowania to może być już fioletowy.
Czasami lepiej żeby silnik nie był remontowany niż brał się za to ktoś bez pojęcia. Rozumiem, że remont przeprowadził poprzedni właściciel i dajesz mu wiarę?
Ten pin łączący wałek z kołem zębatym lepiej poszukaj, bo może się pałętać po silniku.
Karter lepiej pospawać niż kleić, bo klej może odpaść.
Jeśli układ rozrządu nie miał smarowania to może być już fioletowy.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
No więc tak powoli rozbieram silnik, stoje na etapie rozpołowienia karterów. Remont przeprowadził poprzednik (części mam w środku tez cos niecoś widac że wymienione) więc obstawiam że wymienione. Zamówiłem org. uszczelkę karterów... i ten pin. Reszte uszczelek można kupić w zamienniku więc zobaczymy co to będzie. Miałem tylko nadzieje że jest opcja zdjęcia cylindra z głowicą (tak żeby chociaż między nimi nie kupować nowej uszczelki)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Nie kumam jak to w crf wygląda ale na fotce zamieszczonej przez ciebie wygląda jakby wysypało ci się zabezpieczenie i wszystko sie z tego powodu rozpadło .
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
to tylko przykładowa fota chodziło mi by pokazać ten mały bolec trzymający zebatkę
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
To że miał części to nie znaczy że robił. Nie problem takie załatwić (zużyte po cenie złomu). Ma faktury (imienne)?
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Mam części i paragony, ale nie w tym rzecz. Pytanie jest takie rozebrałem wczoraj wszystko i tkwie w rozpołowieniu karterów za chiny nie chcą się rozejść... Ktoś coś jakiś pomysł?
PS. pin od trzymania zębatki pompy oleju odnaleziony w "olejowych ściekach"
aaa i zapomniałem dodać że kartery były rozpoławiane (zielona uszczelka pomiędzy)
PS. pin od trzymania zębatki pompy oleju odnaleziony w "olejowych ściekach"
aaa i zapomniałem dodać że kartery były rozpoławiane (zielona uszczelka pomiędzy)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 120
- Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Może nie odkręciłeś wszystkich śrub? Posprawdzaj dokładnie,nic na siłę. Może wał tak siedzi ciasno na łożyskach,że nie chce puścić ?
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
właśnie tak obstawiam ale jak sobie z tym poradzić bez młotka i przecinakaMefiz pisze:Może wał tak siedzi ciasno na łożyskach,że nie chce puścić ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Przygotowanie do podjętej rozbiórki masz ZEROWE !
Nie wiesz nawet, że jedno z łożysk jest wałeczkowe i nie stwarza oporu przy demontażu.
Jak chcesz to naprawić, jak nawet nie chce Ci się zaglądnąć do żadnej dokumentacji ?
Robisz to systemem: Jakoś rozbiorę, a później się zobaczy.
Nie wiesz nawet, że jedno z łożysk jest wałeczkowe i nie stwarza oporu przy demontażu.
Jak chcesz to naprawić, jak nawet nie chce Ci się zaglądnąć do żadnej dokumentacji ?
Robisz to systemem: Jakoś rozbiorę, a później się zobaczy.
-
Autor tematuŁukasz.wójcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 48
- Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Kolego Majster128 ja wiem że rozebrałeś więcej silników to tej pory niż ja widziałem, ale nie o to chodzi by się wymądrzać.
To mój 2 rozbierany przeze mnie silnik stąd moje zapytania. W poprzednim motorze KX250 rozpołowiłem kartery przy użycia systemu dźwigni (3 ramiennej-wypychanie) tutaj z tego co widze nie idzie, widziałem na filmach że obudowa po puknięciach powinna zejść gładko właśnie z uwagi na łożysko wałeczkowe z jednej strony. Dokumentację mam od A do Z lecz poza tym że powinno to zejść od tak nic się nie rusza
a i owszem rozbieram to jakoś w miarę umiejętności i posiadanych narzędzi... za to składaniu poświęcam pełne skupienie
mój post jest związany z prostym pytaniem (haczykiem) czy o czymś zapomniałem podczas rozkręcania/czegoś nie odkręciłem
To mój 2 rozbierany przeze mnie silnik stąd moje zapytania. W poprzednim motorze KX250 rozpołowiłem kartery przy użycia systemu dźwigni (3 ramiennej-wypychanie) tutaj z tego co widze nie idzie, widziałem na filmach że obudowa po puknięciach powinna zejść gładko właśnie z uwagi na łożysko wałeczkowe z jednej strony. Dokumentację mam od A do Z lecz poza tym że powinno to zejść od tak nic się nie rusza
a i owszem rozbieram to jakoś w miarę umiejętności i posiadanych narzędzi... za to składaniu poświęcam pełne skupienie
mój post jest związany z prostym pytaniem (haczykiem) czy o czymś zapomniałem podczas rozkręcania/czegoś nie odkręciłem
- Załączniki
-
- crf.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 4157 razy
- crf.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 4157 razy
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju
Jak nie masz ściągacza, a na pewno wszystko jest odkręcone to domowym sposobem, jedna osoba trzyma za karter, a druga gumowym młotkiem, bądź przez deseczkę uderza w wał