CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » pn, 28 gru 2015, 09:27

Witam napisze pokrótce w czym problem. W zakupionym sprzęcie zauważyłem wyciek oleju w okolicy pęknięcia obudowy magneta. Jako że ktoś wcześniej próbował to naprawić myślałem że spuszczę olej i pokleję obudowę i będzie OK. Nici obudowa jest do śmieci ale przy okazji odkryłem że zębatka od pompy oleju po prostu leży sobie luźno w karterze.

Teraz moje pytanie za chiny nie mogę ruszyć trzpieniem pompy oleju. Brak jest tego małego trzpienia trzymającego zębatkę.


Po włożeniu kawałka gwoździa udało mi się lekko ruszyć ale dosłownie po 2mm w obie strony. Wiem że musi się ona kręcić płynnie. Teraz moje pytanie jest takie żeby dostać się do pompy muszę rozpołowić kartery.Na forum czytałem opis z forum o tym że po zamontowaniu uszczelki karterów zamiennik są problemy z pompą (nie kręci się).
Jak rozpołowić kartery po najmniejszej lini oporu by nie inwestować w kolejne zestawy uszczelek (cylinder, głowica itp...)
Jakie trudności mogę napotkać podczas rozbiórki. Dodam że moto jest 5mth po remoncie (korba, cylinder, łożyska, tłok itd...)
Dobrze by było zdjąć cylinder razem z głowicą razem :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Majster128 » pn, 28 gru 2015, 10:39

Trzeba rozpołowić silnik i kupić wszystkie uszczelki. Na razie wiadomo, że pompa stoi. Przyczyny jeszcze nie znasz.
Czasami lepiej żeby silnik nie był remontowany niż brał się za to ktoś bez pojęcia. Rozumiem, że remont przeprowadził poprzedni właściciel i dajesz mu wiarę?
Ten pin łączący wałek z kołem zębatym lepiej poszukaj, bo może się pałętać po silniku.
Karter lepiej pospawać niż kleić, bo klej może odpaść.
Jeśli układ rozrządu nie miał smarowania to może być już fioletowy.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » pn, 28 gru 2015, 11:40

No więc tak powoli rozbieram silnik, stoje na etapie rozpołowienia karterów. Remont przeprowadził poprzednik (części mam w środku tez cos niecoś widac że wymienione) więc obstawiam że wymienione. Zamówiłem org. uszczelkę karterów... i ten pin. Reszte uszczelek można kupić w zamienniku więc zobaczymy co to będzie. Miałem tylko nadzieje że jest opcja zdjęcia cylindra z głowicą (tak żeby chociaż między nimi nie kupować nowej uszczelki)

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: P.S. » pn, 28 gru 2015, 11:55

Nie kumam jak to w crf wygląda ale na fotce zamieszczonej przez ciebie wygląda jakby wysypało ci się zabezpieczenie i wszystko sie z tego powodu rozpadło .

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » pn, 28 gru 2015, 11:57

to tylko przykładowa fota chodziło mi by pokazać ten mały bolec trzymający zebatkę

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: solaris » pn, 28 gru 2015, 16:27

To że miał części to nie znaczy że robił. Nie problem takie załatwić (zużyte po cenie złomu). Ma faktury (imienne)?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » wt, 29 gru 2015, 07:51

Mam części i paragony, ale nie w tym rzecz. Pytanie jest takie rozebrałem wczoraj wszystko i tkwie w rozpołowieniu karterów za chiny nie chcą się rozejść... Ktoś coś jakiś pomysł?
PS. pin od trzymania zębatki pompy oleju odnaleziony w "olejowych ściekach"
aaa i zapomniałem dodać że kartery były rozpoławiane (zielona uszczelka pomiędzy)

Awatar użytkownika
Mefiz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Mefiz » wt, 29 gru 2015, 09:19

Może nie odkręciłeś wszystkich śrub? Posprawdzaj dokładnie,nic na siłę. Może wał tak siedzi ciasno na łożyskach,że nie chce puścić ?
EnduroTeam
Yz250F

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » wt, 29 gru 2015, 10:52

Mefiz pisze:Może wał tak siedzi ciasno na łożyskach,że nie chce puścić ?
właśnie tak obstawiam ale jak sobie z tym poradzić bez młotka i przecinaka ;)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Majster128 » wt, 29 gru 2015, 11:10

Przygotowanie do podjętej rozbiórki masz ZEROWE !
Nie wiesz nawet, że jedno z łożysk jest wałeczkowe i nie stwarza oporu przy demontażu.
Jak chcesz to naprawić, jak nawet nie chce Ci się zaglądnąć do żadnej dokumentacji ?
Robisz to systemem: Jakoś rozbiorę, a później się zobaczy.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Łukasz.wójcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: pn, 22 cze 2015, 21:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: Łukasz.wójcik » wt, 29 gru 2015, 12:09

Kolego Majster128 ja wiem że rozebrałeś więcej silników to tej pory niż ja widziałem, ale nie o to chodzi by się wymądrzać.
To mój 2 rozbierany przeze mnie silnik stąd moje zapytania. W poprzednim motorze KX250 rozpołowiłem kartery przy użycia systemu dźwigni (3 ramiennej-wypychanie) tutaj z tego co widze nie idzie, widziałem na filmach że obudowa po puknięciach powinna zejść gładko właśnie z uwagi na łożysko wałeczkowe z jednej strony. Dokumentację mam od A do Z lecz poza tym że powinno to zejść od tak nic się nie rusza

a i owszem rozbieram to jakoś w miarę umiejętności i posiadanych narzędzi... za to składaniu poświęcam pełne skupienie :)

mój post jest związany z prostym pytaniem (haczykiem) czy o czymś zapomniałem podczas rozkręcania/czegoś nie odkręciłem
Załączniki
crf.jpg
crf.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 4157 razy
crf.jpg
crf.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 4157 razy

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 Uszczelka karterów / zatarta pompa oleju

Post autor: seba8121 » wt, 29 gru 2015, 16:20

Jak nie masz ściągacza, a na pewno wszystko jest odkręcone to domowym sposobem, jedna osoba trzyma za karter, a druga gumowym młotkiem, bądź przez deseczkę uderza w wał :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”