ciężki luz kx125  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » pn, 21 mar 2016, 19:59

Witam, mam kx 125 2005 rok i od jakiegoś czasu zaczął dziwnie wchodzić luz a mianowicie ciężko jest znalezc luz a mianowicie jak wrzuce luz to albo wejdzie albo wrzuci sie jedynka i nie wiem czy to jest spowodowane. Jestem swierzakiem więc nie wiem czy oddawać na serwis czy samemu coś działać

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: Konrad96 » pn, 21 mar 2016, 23:49

Nie ciągnie ci sprzęgło ?

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » wt, 22 mar 2016, 18:25

Jeśli masz na myśli to że klamka od sprzęgła jest tak jakby miekka nie tak jak od hamulca i np jak ruszam to łapie od połowy i szarpie lekko nie chodzi płynnie

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: kris514 » wt, 22 mar 2016, 21:13

Szarpanie spowodowane jest pewnie wybitym zewnętrznym koszem, " ciągnie" znaczy że gdy stoisz motocykl odpalony wciskasz sprzęgło i wbijasz bieg i czujesz szarpnięcie do przodu oraz na biegu zapierasz się nogami by Ci motocykl nie jechał dodatkowo po dodaniu lekko gazu pewnie to co opisuje ustępuje. Gdy motocykl się jeszcze toczy i wtedy szukasz luzu to luz wchodzi normalnie?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » śr, 23 mar 2016, 05:33

podczas jazdy tez nie zawsze wchodzi

carloss
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 12:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: carloss » czw, 24 mar 2016, 06:51

Kosz zewnętrzny na stół

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » czw, 24 mar 2016, 12:45

Oki tylko teraz czy jest on trudny w wymianie i trzeba zawieźć do mechanika czy spokojnie sobie poradzę sam, i jeśli macie jakieś stronki jakie polecacie z częściami to byłbym wdzięczny

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: seba8121 » czw, 24 mar 2016, 17:48

To zależy czy masz podstawowe pojęcie od mechanice. Ogólnie to rozkręcasz dekiel z prawej strony i ukazuje Ci się kosz. Wykręcasz śrubki i wyciąbgasz ze sprężynami i dociskiem. Zostaje kosz wewnętrzny i zewnętrzny. Jest skręcony i zabezpieczony, zabezpieczenie należy odgiąć, a kosz zblokować i odkręcić nakrętkę. Nie polecam pchać tam śrubokrętów itp.. zazwyczaj kończy się to nowym koszem. Albo dorobić ściągacz, albo zerwać pneumatem. Na początek jak nie chcesz robić kosztów, a kosz jeszcze jakoś wygląda, możesz zeszlifować rowki, aczkolwiek jest to metoda tylko na jakiś czas, bo tarcze mają już luz i wybiją ponownie.

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » czw, 24 mar 2016, 20:09

Pojecie jakieś mam ale chyba lepiej oddać to komuś kto sie na tym zna i ma pneumata itp. No własnie sie zastanawiam czy kupować nowy jak widziałem koszt kolo 800 900 zł(chyba ze na coś innego patrzyłem) czy kupić jakiś używany z rozbiórki jakiegoś kx'a czy też coś kombinować ale chyba najbardziej rozsądną opcja jest kupienie nowego i może bedzie na jakiś czas.

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: seba8121 » sob, 26 mar 2016, 10:40

Uzywke raczej ciężko będzie dostać w dobrym stanie. Tak jak mówiłem, możesz na początku zeszlifowac rowki, jak nie chcesz się w to bawić, to nowy kosz, ale do nowego kosza przydałby się też nowy zestaw sprzęgła.

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » ndz, 27 mar 2016, 11:42

Okey to zawioze do mechanika niech go rozbierze i będziemy działać może mi coś doradzi czy nowy kosz czy jeszcze się coś da zrobić

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Autor tematu
cze1337
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 20 lip 2012, 14:47
Motocykl: kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ciężki luz kx125

Post autor: cze1337 » pn, 28 mar 2016, 22:01

sory za ppp ale nie moge edytować starego,
Postawiłem ze spróbuje sam rozebrać i przeszlifować tylko teraz chce sobie ulozyc plan działania :D i nie wiem czy do tej naprawy potrzebuje jakiś uszczelek, nowych nakładek,podkładek czy innych małych pierdułek ktore pasowało by wymienić na nowe czy moze tam zostać to co jest. I jeśli ktoś może to wyjasnijcie mi co tam dokladnie trzeba przeszlifować/piłować żeby było git (jakby sie komuś chciało to prosty obrazek z painta tez byłby super).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”