Wymiana tloka, czyli co i jak robić

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
CITA05
Status : Offline

Post autor: CITA05 » sob, 3 wrz 2005, 01:54

WITAM JA ZMIENIAM TLOKI CO 30GODZ (MAM CR 125 ) JAK KUPILEM MOTO TO KOLES MÓWIL ZE PRZEJECHAL KOLO 30GODZ I CZAS WYMIENIC TLOK ,A JA JESZCZE ZROBILEM Z JAKIES 20 GODZ CO RAZEM DAJE 50GODZIN !!! I PO TYCH GODZINACH OKAZALO SIE ZE Z SEKCJI A MUSZE PRZESKOCZYC NA SEKCJE D (Z 4 SETNYMI LUZU MIEDZY TLOKIEM A CYLINDREM) (KOKES CO TYM SMIGAL TO WYMIATAL NAWETCZYLI CALY CZAS DOSTAWALA NA MAXA I DO TEGO JESZCZE JA JEJ DAWALEM POPALIC) TAK WIEC OSZCZEDZAC NIE MA CO BO CZASAMI SIE TAK WYCZASKA DUZO ZE BEDZIE CZEBA ROBIC SZYBCIEJ NIKASYL NIZ ZAKLADALISMY SOBIEE Z POCZATKU

Awatar użytkownika
MATTU
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 19 sty 2006, 17:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tworóg niedaleko Tarnowskich Gór
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MATTU » pt, 20 sty 2006, 19:02

lulek001 mam pytanko z kąd ty kase bierzesz na te tłoki przeciez tak często wymieniać to normalnie niemożliwe jest chociaż jeśli non-stop keciż na maksa :twisted: to sie nie dziwie a te tłoki to bardzo zuzyte są?? aha zkąd wy weicie jaką selekcje trzeba dac?? i jeszcze jednoi pozdro dla wszystkich bo to moj pierwszy post :oops:

Awatar użytkownika
Autor tematu
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » pt, 20 sty 2006, 21:29

20 godzin jazdy, to jest ok. 30 treningów (30 baków paliwa). Ja uważam, że to i tak dużo godzin. Oczywiście, wszytko zależy od stylu jazdy. Jak ktoś delikatnie "pyrka" sobie po lesie, to starczy na 50 godzin (mowa o 125 cm3).
A co do kasy, to coż, nałóg jest silniejszy od zdrowego rozsądku;-)))
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
Kłepsik MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 219
Rejestracja: sob, 16 lip 2005, 20:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kłepsik MX » ndz, 22 sty 2006, 09:55

Heh ja to bym pojechał do Mevericka i On by stwierdził czy wymieniac :twisted: co tu sie przejmowac latac 10 - 15 treningow (no zalezy jakich) dajesz na przegląd (najlepiej Mevericka) i bedziesz wiedzieć wszystko :D

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 30 sty 2006, 14:42

Pozwolę sobie opisać przypadek mojego kolegi: ponad rok temu kupił motor (kx 125), najpierw jeździł na nim jego tata, a później on. Oddał go do servisu i wyciągneli... czarny tłok! Miał 20km zamiast 40km. Jeździł na tym samym tłoku od 'X' sezonów, bo poprzedni właściciel też go nie wymienił. A pozatym to w 250 4T co ile się wymienia tłok bo zapomniałem :D

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 290
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » pn, 13 mar 2006, 13:15

Powiedzcie jak się ma zużycie tłoka kutego do zużycia tłoka odlewanego po np. 30h jazdy? Czy ktos z was regularnie stosuje kute tłoki bo zauważył wyraźną różnicę? Za różnicę w cenie mamy już połowę następnego tłoka więc czy warto?
Mnie narazie ten problem nie dotyczy bo do CZ 380 dostępne są tylko gówniane rzemieślnicze tłoki i czasami ktoś opróżnia magazyn to wyprzedaje towar z epoki ale to żadko się zdarza.

Awatar użytkownika
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » pn, 13 mar 2006, 17:49

To mam takie pytanie co ile zmieniac tlok w moto HONDA CRE 250 (enduro) przy jezdzie enduro po lasach(ostrej) czasami po torze????? I jakiej firmy sa jajlepsze tloki???
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 13 mar 2006, 18:43

Najlepsze tłoki są firm Vertex, Wiseco i seryjne Hondy. Zmiane tłoka polecał bym Tobie tak co 40 motogodzin przy jeździe amatorskiej i na motorze o poj. 250 ccm.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 13 mar 2006, 19:26

A ja słyszałem, że do 2suwów nie ma kutych tłoków (dla "cywilów"), ponieważ materiał na tłok w 2suwie musi zawierać dużo krzemu. A to powoduje, że ten tłok bardzo ciężko daje się obrabiać poprzez odkuwanie i na takie cuda stać tylko fabryczne teamy.
Może ktoś zdementowac, albo potwierdzić moje informacje?

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 13 mar 2006, 19:28

Ja tam kupuje zwykłe tłoki nie filozofuje z innymi. Kiedyś jak jeździłem w piędziesiątkach w Enduro to dawałem je do obróbki, która miała na celu zmniejszyć wagę i polepszyć chłodzenie tłoka.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Post autor: biker » śr, 14 cze 2006, 23:46

no wlasnei napisales ze dawales do obrobi zeby zmniejszyc wage tloka to go obrabiales czy to cos daje ile wtedy taki tlok wytrzyma tyle smao co kazdy inny czy mniej? i czy moto ma jkaies lepsze osiagi po odchudzeniu takiego tloka?

Awatar użytkownika
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 14 cze 2006, 23:48

biker czym latasz?
czy to sie bedzie wogóle opłacało? :? poco Ci większa moc jak nawet tej co masz nie wykorzystywujesz (zresztą ja też :lol: )
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości