VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
swiatex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 113
Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 20:22
Motocykl: crf 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: swiatex » czw, 13 wrz 2012, 10:14

Z ciekawości zapytam jaka jest różnica w cenach OEM a inni dobrzy producenci?
Według mnie nie warto zakładać OEM i tak dostarcza go jakiś podwykonawca.... :wink:
Tak ale taki produkt przechodzi przez inną kontrolę jakości. Porównaj sobie hamulce w samochodzie zakupione w ASO a tego samego producenta bez logo marki auta. Niby ten sam produkt, a hamowanie zupełnie inne. Też myślałem, że to bzdura ale jednak.

adoado0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Chojnice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: adoado0 » czw, 13 wrz 2012, 11:38

Do 450F płacę mniej za OEM, i kupuję cały zestaw wraz z uszczelkami. Za całość wychodzi kilka złotych więcej aniżeli za sam tłok innego producenta, także w moim przypadku nie widzę sensu dopłacać.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: Reniek » pt, 14 wrz 2012, 00:12

Nie moge sie rozpisac bo prawa łapa złamana więc napisze krótko i zwięźle lewą ;): tłok vertex wosner wiseco to tłoki twarde kute przy czym wiseco to najlepszy z tych 3 (nie spotkałem sie z żadną wadą tego tłoka ,czyli wytrzymywał tyle ile prod przewidywał przy czym wossner a w 1 kolejnosci vertex potrafiły pękać przed czasem) Co do proxa jest to tłok odlewany , miękki (czytaj bardziej elastyczny) produkuje dla Oema i jest najtańszy z tych wszystkich a jak dla mnie jest nieco gorszy od wiseco , nie czytajcie "nieco gorszy jako zły" ja osobiście od jakiegoś czasu zacząłem stosować proxa i jestem bardzo z niego zadowolony tak jak byłem zadowolony z wiseco w przeciwieństwie do reszty....


To jest moje zdanie.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: Reniek » pt, 14 wrz 2012, 00:19

Chudi pisze:Witam, nie mam jeszcze zupełnie doświadczenia z takimi rzeczami, ale rozmawiałem ostatnio z Panem Markiem Kujałowiczem z autoryzowanego serwisu KTM- Kraków (podobno geniusz jeśli chodzi o silniki KTM ) i powiedział mi w kilku żołnierskich słowach, że powinno się używać tylko oryginalnego tłoka- to daje gwarancje, że będzie wszystko OK na 100%. Kupiłem moto z Vertexem i zamierzam to w zimie wymienić. Pokazywał mi rozwalony silnik w SX450 po 4 motogodzinach pracy- wsadzony był chyba Prox...- koszty naprawy tego silnika to około 4000 pln. Tłok nie był obliczony na rozprężanie pod wpływem temperatury i zatarł się.
cyt:"Tłok nie był obliczony " to nie tłok tylko cylinder nie był wymiarowany ... po zmierzenia dopiero można dobierać rozmiar tłoka pod cylinder i jeśli doszło do samego zatarcia to koszt w granicach 1500zł nowy nicasil+tłok

chudyyo123
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 01:31
Motocykl: SX450F 2010r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koło krakowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: chudyyo123 » pt, 14 wrz 2012, 00:27

Reniek vertex wystepuje odlewany (mieki) i kuty (twardy) masz dwa rodzaje ;D

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: mateuszvs » sob, 15 wrz 2012, 10:38

ja z produktów proxa zrezygnowałem po zakupie łańcucha rozrządu. Tłoka też nie kupię bo cały czas by mi chodziło po głowie czy czasami nie wyleci mi ten tłok przez wydech :wink:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Autor tematu
seed1981
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: sob, 12 kwie 2008, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: seed1981 » ndz, 16 wrz 2012, 21:06

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. PZDR

Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: Neex » czw, 15 lis 2012, 10:12

jak juz ktos wyzej pisał ze rozmawiał z Panem Markiem z serwisu KTM ;) tak sie składa ze czesto jestem u niego ostatnimi czasy i tez duzo rozmawiamy ;) Co do ktm to tak.... dla tej firmy oryginalne tłoki robi... VERTEX. Tłok np PROX jest tłokiem twardym co powoduje szybka eksploatacje cylindra. Tłok wiseco... hmmmm niewiem no złe doswiadczenie poza mamura to chyba jedne z tańszych tłoków obecnie... Kumpel z którym jezdze założył wiseco do cr250 2t i po 2 tyg dziura w tłoku poprostu sie rozleciał.... mozna by mowic ze zawór wydechowy temu winien ale własnie nie zawór idealnie chodził, tak więc niewiem... pozostaje wossner nie miałem do czynienia z tym tłokiem wiec sie nie wypowiadam. Aha jeszcze co do vertexa to w tym roku miałem go własnie w silniku i kawałek sie odłupiło wiec niewiem co o tym myslec...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: Majster128 » czw, 15 lis 2012, 11:01

Neex pomyśl o oddaniu motory do serwisu na wszelkie regulacje. Wtedy będziesz oceniał zużycie tłoka.
Dziura w tłoku? Oderwany kawałek tłoka? To wszystko jest prawdopodobnie efektem złej regulacji gaźnika lub złym montażem.
Prox jest twardy ? A mogę znać jego twardość ?

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?

Post autor: ecik » czw, 15 lis 2012, 13:27

Neex łatwo jest od razu rzucać jakieś obelgi i zganiać na producenta tłoka. U twojego kolegi w CR mogły być różne powody, że się tłok zniszczył. Wystarczyło złe pasowanie tłoka (zbyt luźne) lub brak jakiegokolwiek docieranie czy też brak zagrzewania maszyny przed ostrą jazdą oraz zła regulacja gaźnika. Jeżeli w tłoku wypaliło z góry dziurę tzn. że motocykl miał zbyt ubogą mieszankę na panujące warunki atmosferyczne. Mogło to być spowodowane złą regulacją gaźnika czy też po prostu słabą mieszanką (olej-paliwo). Stawiałbym jednak na złą regulację gaźnika.

Co do tłoków to polecam Wossnery ponieważ nie miałem nigdy z nimi żadnych problemów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”