VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 113
- Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 20:22
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Tak ale taki produkt przechodzi przez inną kontrolę jakości. Porównaj sobie hamulce w samochodzie zakupione w ASO a tego samego producenta bez logo marki auta. Niby ten sam produkt, a hamowanie zupełnie inne. Też myślałem, że to bzdura ale jednak.Z ciekawości zapytam jaka jest różnica w cenach OEM a inni dobrzy producenci?
Według mnie nie warto zakładać OEM i tak dostarcza go jakiś podwykonawca....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:46
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Chojnice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Do 450F płacę mniej za OEM, i kupuję cały zestaw wraz z uszczelkami. Za całość wychodzi kilka złotych więcej aniżeli za sam tłok innego producenta, także w moim przypadku nie widzę sensu dopłacać.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Nie moge sie rozpisac bo prawa łapa złamana więc napisze krótko i zwięźle lewą : tłok vertex wosner wiseco to tłoki twarde kute przy czym wiseco to najlepszy z tych 3 (nie spotkałem sie z żadną wadą tego tłoka ,czyli wytrzymywał tyle ile prod przewidywał przy czym wossner a w 1 kolejnosci vertex potrafiły pękać przed czasem) Co do proxa jest to tłok odlewany , miękki (czytaj bardziej elastyczny) produkuje dla Oema i jest najtańszy z tych wszystkich a jak dla mnie jest nieco gorszy od wiseco , nie czytajcie "nieco gorszy jako zły" ja osobiście od jakiegoś czasu zacząłem stosować proxa i jestem bardzo z niego zadowolony tak jak byłem zadowolony z wiseco w przeciwieństwie do reszty....
To jest moje zdanie.
To jest moje zdanie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
cyt:"Tłok nie był obliczony " to nie tłok tylko cylinder nie był wymiarowany ... po zmierzenia dopiero można dobierać rozmiar tłoka pod cylinder i jeśli doszło do samego zatarcia to koszt w granicach 1500zł nowy nicasil+tłokChudi pisze:Witam, nie mam jeszcze zupełnie doświadczenia z takimi rzeczami, ale rozmawiałem ostatnio z Panem Markiem Kujałowiczem z autoryzowanego serwisu KTM- Kraków (podobno geniusz jeśli chodzi o silniki KTM ) i powiedział mi w kilku żołnierskich słowach, że powinno się używać tylko oryginalnego tłoka- to daje gwarancje, że będzie wszystko OK na 100%. Kupiłem moto z Vertexem i zamierzam to w zimie wymienić. Pokazywał mi rozwalony silnik w SX450 po 4 motogodzinach pracy- wsadzony był chyba Prox...- koszty naprawy tego silnika to około 4000 pln. Tłok nie był obliczony na rozprężanie pod wpływem temperatury i zatarł się.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 01:31
- Motocykl: SX450F 2010r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koło krakowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Reniek vertex wystepuje odlewany (mieki) i kuty (twardy) masz dwa rodzaje ;D
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
ja z produktów proxa zrezygnowałem po zakupie łańcucha rozrządu. Tłoka też nie kupię bo cały czas by mi chodziło po głowie czy czasami nie wyleci mi ten tłok przez wydech
-
- Mistrz prostej
- Posty: 169
- Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
- Motocykl: KTM SXF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
jak juz ktos wyzej pisał ze rozmawiał z Panem Markiem z serwisu KTM tak sie składa ze czesto jestem u niego ostatnimi czasy i tez duzo rozmawiamy Co do ktm to tak.... dla tej firmy oryginalne tłoki robi... VERTEX. Tłok np PROX jest tłokiem twardym co powoduje szybka eksploatacje cylindra. Tłok wiseco... hmmmm niewiem no złe doswiadczenie poza mamura to chyba jedne z tańszych tłoków obecnie... Kumpel z którym jezdze założył wiseco do cr250 2t i po 2 tyg dziura w tłoku poprostu sie rozleciał.... mozna by mowic ze zawór wydechowy temu winien ale własnie nie zawór idealnie chodził, tak więc niewiem... pozostaje wossner nie miałem do czynienia z tym tłokiem wiec sie nie wypowiadam. Aha jeszcze co do vertexa to w tym roku miałem go własnie w silniku i kawałek sie odłupiło wiec niewiem co o tym myslec...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Neex pomyśl o oddaniu motory do serwisu na wszelkie regulacje. Wtedy będziesz oceniał zużycie tłoka.
Dziura w tłoku? Oderwany kawałek tłoka? To wszystko jest prawdopodobnie efektem złej regulacji gaźnika lub złym montażem.
Prox jest twardy ? A mogę znać jego twardość ?
Dziura w tłoku? Oderwany kawałek tłoka? To wszystko jest prawdopodobnie efektem złej regulacji gaźnika lub złym montażem.
Prox jest twardy ? A mogę znać jego twardość ?
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: VERTEX--WOSSNER--WISECO----OEM czy może PROX JAKI TŁOK?
Neex łatwo jest od razu rzucać jakieś obelgi i zganiać na producenta tłoka. U twojego kolegi w CR mogły być różne powody, że się tłok zniszczył. Wystarczyło złe pasowanie tłoka (zbyt luźne) lub brak jakiegokolwiek docieranie czy też brak zagrzewania maszyny przed ostrą jazdą oraz zła regulacja gaźnika. Jeżeli w tłoku wypaliło z góry dziurę tzn. że motocykl miał zbyt ubogą mieszankę na panujące warunki atmosferyczne. Mogło to być spowodowane złą regulacją gaźnika czy też po prostu słabą mieszanką (olej-paliwo). Stawiałbym jednak na złą regulację gaźnika.
Co do tłoków to polecam Wossnery ponieważ nie miałem nigdy z nimi żadnych problemów.
Co do tłoków to polecam Wossnery ponieważ nie miałem nigdy z nimi żadnych problemów.