Tłoki Wiseco, co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: Motocross_Świebodzin » śr, 26 paź 2005, 19:26

Witam zakładaliscie moze tłok wiseco ma on nabity napis firmy od wewnatrz ?

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » czw, 27 paź 2005, 05:54

chyba nie tylko oznaczenie nr
miał taki raz Luigi niech on ci powie bo zbiera takie trofea :lol:

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » czw, 27 paź 2005, 11:27

Miałem taki tłok w KTM SX 125. Niestety, oddałem to "trofeum" kolejnemu właścicelowi motocykla, więc nie pamiętam dokładnie szczegółów. Wydaje mi się, że na tłoku nie było żadnych napisów z wyjątkiem selekcji i strzałki w kierunku wydechu, np. B ->. W porównaniu do Wertexa jest bardziej srebrny i świecący, jakby wypolerowany.
Nikasil.pl

halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

tłoczysko.

Post autor: halicki » pn, 13 mar 2006, 10:07

witam.

Czy możecie mi podpowiedzieć jak powinno się prawidłowo dobierać tłoki.
mam cr 250 z 97 r. O ile powinien być mniejszy tłok od cylindra. czy wartości te są takie same dla różnych producentów tłoków. czy możliwe jest aby cylinder miał różne wartości. Gość w serwisie zmierzył i napisał 66,40 i 66,39. jaki do tych wartości powinien być tłok. gość sprzedał mi o 6 setek mniejszy. czy to OK. Czy raczej ściemnia i dał mi to co miał na sklepie.

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » pn, 13 mar 2006, 12:35

Wiseco jest wypolerowane na błysk. O ile dobrze pamiętam to od wewnątrz nie ma żadnych napisów, na denku jest tylko jakiś numer (chyba oznaczenie katalogowe tłoka) i strzałka w kier. wydechu. Można go też rozpoznać po tym, że ten napis składa się z takich malutkich kropeczek, nie jak u innych ciągłą linią.

W cr 250 '97 katalogowo luz powinien być 0,06mm. Spokojnie możesz pasować tłoka również na 0,05mm. Możliwe jest aby cylinder miał różne wartości, np. kiedy jest nierównomiernie zużyty, choć w twoim przypadku jest to trochę dziwne bo ten wymiar to jest nominał (66,40mm), a 66,39mm to poniżej nominału. Zmierz jeszcze cylinder u kogoś innego najlepiej takiego co się zna na crossówkach. A jeśli wymiary różnią się od siebie to musisz dać cylinder do przechonowania i dobrać tłoka do nowej wartości. Ale jedną setkę różnicy to możesz przyjąć jako bład pomiarowy, jeśli drugi pomiar wyjdzie ci też 66,40 to masz cylinder nominał.

pawel60
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: ndz, 19 sie 2007, 18:38
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: pawel60 » śr, 19 gru 2007, 21:32

witam zastanawiam się nad kupnem tłoka Wiseco, ale niewiem czy ten tłok jest dobry czy może lepiej jakiś inny założyć?

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » pt, 21 gru 2007, 10:24

Wiseco produkuje tłoki tylko do nominalnych cylindrów bez możliwości wyboru selekcji. Luz jest podany na każdym opakowaniu (pudełku) i może się różnić od tego sugerowanego w serwisówce. Te tłoki to solidny towar.

pawel60
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: ndz, 19 sie 2007, 18:38
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: pawel60 » pt, 21 gru 2007, 19:04

dzieki a wiesz moze jaki luz powinien być w hondzie cr125 z 1998 roku??

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: woytas » sob, 22 gru 2007, 10:31

wiseco niekiupójcie!w podobnej cenie jest VERTEX a jest sto razy lepszy i juz mówie czemu:ktos napisal ze wiseco sa swiecace a VERTEXY nie natomiast wiseco to zwykły kuty tłok,a vertex jest pokryty teflonem który jest sam w sobie tłusty wiec daje nam dodatkowe smarowanie i jest bardzie zywotny wiem z wlasnego doswiadczenia.wiec osobiscie wiseco niepolecam mialem i to i to moto pracowalo dluzej i bylo mocniejsze na tym tłoczku.aha i ma jeszcze dodatkowe komory ssące to duzo daje uwiezcie....
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » sob, 22 gru 2007, 11:12

Jak napisałem wyżej o luzie decyduje producent tłoka, a nie motocykla. Zalecenia serwisowe dotyczš tłoka montowanego fabrycznie, czyli w przypadku Hondy - Prox. Jeżeli Twój cylinder ma nominalny wymiar, czyli 54,00, to możesz œmiało montować Wiseco. Jeœli jest wyheblowany, sugeruję honowanie i dobranie tłoka o wyższej selekcji, które produkuje np. Prox lub Vertex. Luz oczywiœcie dobierzesz według sugestii wybranego producenta (dołšczonej do opakowania lub wycechowanej na tłoku). Mocno uogólniajšc - każda setka ponad wymiar nominalny to jednostka selekcji- literka lub cyferka. Czyli jeżeli po honowaniu otrzymujesz wymiar 54,03 to potrzebujesz tłoka selekcji D lub 4.(54,00-A;54,01-B itd)
Cr125 do 1999r
Tłok Prox- 0,06mm luzu (nominał czyli sel. 1-tłok ma œrednicę 53,94)
Tłok Vertex- 0,07mm luzu.( œrednica nominalnego tłoka A 53,93)
Wiseco - tylko do nominalnego cylindra

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrgurski » śr, 26 gru 2007, 13:48

aktualnie latam na wiseco i jestem średniozadowolony czasami dzieje sie tak ze jak dam naprawde ostro w p***e to poprostu puchnie i sprzęt zamula polecam prox lub vertex tam nie ma tego problemu pozdro.
RM 125

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Vini21 » ndz, 6 sty 2008, 17:07

Siemka,wie może ktoś jakie powinno być pasowanie tłoka w Hondzie CRF 250R?0,04-0,06 mm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”