Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Awatar użytkownika
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:
Status : Offline

Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Postautor: Motocross_Świebodzin » pt, 21 paź 2005, 20:35

Witam Mam pytanie czy na tłoku jest nabijany wymiar cylindra czy tłoka bo wciskaja mi kit ze cylindra

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1612
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: MXrool » pt, 21 paź 2005, 22:20

hmmm.... Ja mam przed sobą tłok od KTMa 125 i na nim nic nie jest napisane. Wewnątrz tylko: KTM 125 VERTEX. Raz tylko jeszcze sie spotkałem z cyferkami na tłoku, była to selekcja tłoka. W moim przypadku 0,5mm. :wink:
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
EXC rider
Moderator
Moderator
Posty: 378
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: EXC rider » sob, 22 paź 2005, 08:53

ja na tloku mialem wybita od gory selekcje "C" i jej wymiary, a od wewnatrz vertex

Awatar użytkownika
Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: Brodi » ndz, 23 paź 2005, 19:27

rzeczywiście, najczęściej od dołu tłoka znajdziesz oznaczenie producenta. Bardzo często od góry jest wybita selekcja oznaczana najczęściej literkami A,B,C i najczęściej kończy sie na D. Selekcja tłoka np C nie oznacza, że musisz wsadzić selekcję kolejną, powinieneś udać sie do dobrgo mechanika który zmierzy jakimiś magicznymi miarkami i ci powie co masz wsadzić. Najlepiej żeby to był ktoś kto ma do czynienia z crossami bo wszyscy inni mogą coś popsuć.

:roll:
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Status : Offline

Postautor: maverick » ndz, 23 paź 2005, 19:45

primo
na denku i pod nim mogą byc oznaczenia różne (rozmiar, selekcja itp) ale zawsze jest to rozmiar tłoka (orginały wogóle nie podają nic zazwyczaj bo maja tylko A i B)
tak jak napisał Brodi wymiar zdejmujemy z cylindra (srednicówką) i tak dobieramy selekcje

Awatar użytkownika
cr500r
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 369
Rejestracja: czw, 5 sty 2006, 01:42
Motocykl: --------
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: cr500r » czw, 5 sty 2006, 22:44

mam pytanko:przy podawaniu srednicy x skok tłoka np. jak w przypadku mojej yamahy 54x54,5 wymiar 54 jest srednicą cylindra czy tłoka :?: zawsze mi sie ten wymiar kojarzył ze srednica tłoka,ale raczej jest to niemozliwe,bo skoro nominał ma 54 to w selekcji C nie powienien byc rozmiar 53,95 :wink: pozdro

Awatar użytkownika
cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: cross-demons » pt, 6 sty 2006, 00:15

W twoim przypadku 54 mm to średnica cylindra. Prawie wszystkie 125 mają taką średnicę. Luz między tłokiem, a cylindrem wacha się w granicach 0,05-0,07 mm, więc w twoim przypadku tłoki bedziesz miał od 53,93 do 53,96 albo 53,97 mm.

Awatar użytkownika
MATTU
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 19 sty 2006, 17:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tworóg niedaleko Tarnowskich Gór
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: MATTU » pt, 20 sty 2006, 19:13

z kąd wiecie jaka selekcja?? tzn. dajmy na to że mam A i wymieniam se tłok i jak sprawdzić czy nie trzeba by dać B lub C ?? suwmiarką?? albo patykiem albo innym badziewiem :lol:

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: lulek001 » pt, 20 sty 2006, 21:24

Mattu, czytaj dokładnie posty. Trzy pozycje wyżej Maverick wspomniał, że takie urządzenie nazywa się średnicówka. Każdy profesjonalny warsztat czymś takim dysponuje. Jak zdejmiesz wymiar z cylindra, to tłok dobierasz z katalogu i od razu wiesz jaka jest selekcja.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 890
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: zielorz » pt, 20 sty 2006, 23:51

jest to bardzo przydatny przyrzad ale trzeba sie nim umiec poslugiwac :D kolega jak mi mierzyl cylinder to chyba 10 minut i potem jeszcze mikromierzem cos obmierzal. Ja tylko widzialem jak ta wskazowka od srednicowki drgala :D

pozdro

Awatar użytkownika
MATTU
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 19 sty 2006, 17:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tworóg niedaleko Tarnowskich Gór
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: MATTU » sob, 21 sty 2006, 11:03

lulek001 dzieki i sorki niedoczytałem a czy za każdym razem jak zmieniam tłok to musze to mierzyć :?:

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 890
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontaktowanie:
Status : Offline

Postautor: zielorz » sob, 21 sty 2006, 13:39

tak bo nie wiesz jaki trzeba wsadzic ;) moze trzeba/mozna wsadzic juz nastepna selekcje a jak jest tlok zaluzny to peknie


Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości