NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
cita05
Status : Offline

NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: cita05 » sob, 3 wrz 2005, 01:43

WITAM JESTEM POSIADACZEM HONDY CR 125 Z ROKU (JAK MNIE PRZY ZAKUPIE INFORMOWANO 94R. ,A NA FELGACH PISZE 91R.) I MAM AKTUALNIE NIKASYL Z NIEMIEC I SEKCJE TLOKA D (VERTEX) MAM ZASANICZE PYTANIE CO JEST LEPSZE ,KORZYSTNIEJSZE EKONOMICZNIEJSZE I TANSZE NiKaSiL CZY tUlEjA ????????
WIEM ZE NIKASYL KOSZTUJE 1000ZL I FIRMA VERTEX MA SEKCJI TLOKA:(A,B,C,D,E)TLOK KOSZTUJE OKOLO 400-300ZL I PRZYJOLEM SOBIE NORME ZE CO 30 GODZ.WYMIENIAM TLOK. PROSZE NAPISZCIE MI JAK JEST W PRZYPADKU,TULEJI JAKIE KOSZTY,JAK CZĘSTO TRZEBA WYMIENIACTLOK I CZY IDZIE WOGÓLE DOSTAC DO TEGO CYLINDER I TLOKI (WIDZIALEM GDZIESCHYBA ORYGINALNE TULEJE VERTEXA ZA 500ZL) WIEM ZE STARE CROSSY PONIZEJ 90R. SNIGALY TYLKO NA TULEJACH ALE SLYSZALEI I WIDZIALEM NA ALLEGRO NOWSZE ROCZNIKI NP 95 KTÓRE MIALY TULEJE .SKĄD DO TEGO TLOKI ,JAKIE SA ROZMIATY I JAKA JEST TEGO CENA .CI KTÓRY ZNAJĄ SIE NAPRAWDE DOBRZE NIECH DORADZĄ BO NIE WIEM CZY ROBIC NA WIOSNE NIKASIL CZY TULEJE !!!!!!!!!!! POZDRO

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » sob, 3 wrz 2005, 10:22

Tez mam crke 97 i po rozberaniu (przy zmianie tłoka) okazało sie że jest tuleja żeliwna wpakowana :shock: z tłokiem nie bylo problemu telefon do Jaromina i tłok Proxa selekcja A (musialem jeszcze zrobic honowanie bo ten stary to jakis no name byl i mimo ze tez mial A to musialem o 0,03 cylinder "powiekszyc") Na starym tłoku cały sezon latał (jak sie pozniej okazało) właściciel i ja pół sezonu. Zdecydowałem się na wymiane bo nie wiedziałem co tam siedzi a jak sie rozleci to bedzie dopiero sajgon. Tłok kupiłem bez problemu telefon i na 2 dzien byl więc z tym napewno nie ma problemu. Osobiscie jeśli tuleja by mi sie "skończyła" i miał bym dac np 500-800 zł za tuleje albo 1000 za nikasil to wybieram nikasil bo tuleja za darmo sie tez nie wprasuje ;) Ja widziałem nawet tuleje z nikasilem (nie wiem czy to mozliwe). Moim zdaniem plusem tuleji jest to, że jeśli jesteś początkujacym to w razie zatarcia czy coś to szlif i heja dalej i nie trzeba o nią dbać tak jak o nikasil. Wiadomo wszystko ma swoje + i - ;) Ja mam tuleje i nie narzekam, żeby dokonać obiektywnej opini to musiał bym się na takiej samej CRce przejechać z nikasilem ;)


p.s. jak masz felgi 91r. to moto masz 92 ;) mozna to jeszcze sprawdzic kodem. (no chyba że były zmieniane)


p.s.2. Prosze nie pisz na capsie ;)



POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » sob, 3 wrz 2005, 22:45

Panowie, warto było kupować stare motory? Niestety, w Polsce regułą jest, że przy starszych sprzętach zawyżany jest rok produkcji. O stanie technicznym nie będę wpominał, bo sami najlepiej wiecie. Uważam, że powinniście je sprzedać, kupić coś nowszego i w lepszym stanie. Oczywiście jeżeli macie troszkę wolnej kaski i nie traktujecie motocrossu, jako sezonowego kaprysu.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » sob, 3 wrz 2005, 23:15

U mnie naszczesci rocznik sie zgadza a silnik wytrzymal poł roku bez remontu tylko olej potem zmienilem tlok i narazie smiga ;) ale zima bedzie trza go zrobic :D a potem albo KTM SX 125 od kolegi bo jest mlody i w super stanie (caly czas w jednym kregu ludzi ;) znam pierwszego i drugiego wlasciciela) albo cos zza zachodniej granicy :D

Awatar użytkownika
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Motocross_Świebodzin » wt, 20 wrz 2005, 22:26

mam Yz 99 r 125 mam tuleje swiezo wstawiona wstawił ja poprzedni własciciel teraz wymieniałem tłok wysałałem go razem z cylindrem do krakowa oni go wymiezyli i przysłali 2 firmy wiseco teraz docieranko

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » śr, 21 wrz 2005, 16:16

A mi się wydaje, że na tuleje trzeba bardziej uważać. Jak ktoś zacznie już porządnie kręcić maszynę, a w "setkach" to nie takie trudne, to tuleja najpewniej nie wytrzyma takich odbiążeń i się zatrze/ przegrzeje.
Początkujący amator pośmiga na tuleji, ale ktoś bardziej zaawansowany powinien mieć prawdziwy sportowy cylinder z nikasilem. Nie przypadkiem w fabryce kładzie się nikasil, a nie tuleje. Moim zdaniem nikasil jest zarówno trwalszy w użytkowaniu i oczywiście bardziej precyzyjny jeśli chodzi o gładź cylindra.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
Maciek cr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 4 sie 2005, 14:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Maciek cr » pn, 26 wrz 2005, 21:43

Ja kupiłem hondę cr 125 i n ie znając się zabardzo <nie miał kto mi pomóc> pomyślałem kupuję 98 rok to mnie na roku w kij nie zrobią bo 98 ma alu ramę no i kupiłem. Koles zapewniał że jest super stan techniczny że sezon polatam jak nic. Zacząłem jeździć no i 4-5 dni pośmigałem okazało się że nikasyl sie zdarł porobiły sie dziury w głowicy wodzik w skrzyni rozjeb... , ogólnie wjebał mnie gość na minę i mam teraz długą przerwę w jeździe. Naszczęście raczej wypali sprowadzenie cylindra i głowicy orginał honda z USA i koszta mi się zmniejszą bo za cylinder selekcji a i głowicę zapłacę coś ok. 1600zł.\ Mam nadzieje że jeszcze coś z tego będzie jak maveric sie do niego dobierze. Podobno prawie każdy amator się nacina przy zakupie pierwszego crossa.

Awatar użytkownika
Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » pn, 26 wrz 2005, 22:47

Maciek cr pisze:Podobno prawie każdy amator się nacina przy zakupie pierwszego crossa.
Dlatego polecam wzięcie dobrego mechnika za 100-200zł, który zaoszczędzi ci wydatków rzędu 1000-2000zł za kilka tygodni. Ważne jest żeby to była osoba , która zna sie na crossach a nie na szosówkach...
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 27 wrz 2005, 17:02

ja wiem ze jesli nastepne moto bede kupowal z polski (nie od znajomych) to biore jakiegos kolege z ktorym jezdze albo cos bo tak to nie ma sensu, kupic a potem reanimowac.





p.s. to widac ze musialem miec szczescie bo przez pol roku lajtowego smigania w mojej cr nic sie w silniku nie syplo a procz zmiany oleju nic nie robilem ;)

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 24 sty 2006, 10:45

hehe troche zboczyliscie z toru ;) Bo temat nie jest jak kupic motor czy cos :P tylko czy tuleja czy nikasil :)

Mozecie napisac wady i zalety tulei jak i nikasilu ?

Awatar użytkownika
Autor tematu
cita05
Status : Offline

honda cr rulessssssssssss

Post autor: cita05 » wt, 24 sty 2006, 11:18

osobiscie jak juz mówic o kupowaniu to poprzez szukanie odpowiedniego crossa (a szukalem go 4 miesiące :D) dowiedzialem sie wiele rzeczy (wystarczająco duzo zeby samemu jechac kupic motor :D) umiem nawet wymienic tloki ,bo to naprawde nie jest problem, jesli ma sie fachowców pod ręką którzy pokazą jak to sie robi :] . ja motor kupilem zajebis.. pod wzgl technicznym (mam go juz pół roku i nadal smigam :D bez zadnego problemu ,prucz jednego z mojej winy :D - spalilem tlok bo nie zauwazylem ze nie mam plynu w chlodniby :D ,i sie moto zagotowal i tlok tylko naszczęscie szlak trafil ;) ale juz jest zrobiony i smigam na nim dalej.Naprawde prosze sie nie zrazac sie przy zakupie motorka jak jest porysowany i ma polamane plastiki (bo plastiki kmpl kupisz juz za 500zl a silnik wiiiieeeeeeleeeeee drozej ) podaje prosty przyklad :D : jak kupowalem moje moto to nie podobal mi sie ale jak sie przejechalem to wiedzialem ze to jest to!! mam kolege który kupil poprzez allegro bo zauwazyl i mu sie bardzo podobal pod wzgl kosmetycznym, ale niestety ma motor juz tez pół roku (kupowalismy w podobnym czasie ) i wyjechal moze z 2 razy(a ja to tego czasu juz smigam na 3 tloku,bo wymieniam co 30h i tylko vertexa!!!!!!!!) a tak motor stoi i nie wiadomo co mu jest ,zalewa sie i gasnie kiedy chce (kolega nie ma zbytnio czasu zeby to zrobic bo studiuje) AKTUALNIE MOJE MOTO MAM NA SPRZEDAZ ONIEWAZ CHCE KUPIC JAKąS SWIEZYNKE np. 2000 r. jesli ktos jest chętny to daje gg: 2663501 ,jest równiez wystawiona na allegro login:szukac pod loginem cita05

Awatar użytkownika
Martin_RK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 29 sty 2006, 17:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Martin_RK » ndz, 29 sty 2006, 18:05

WITAM
napewno nikasil jest bardzo dobrym materialem minimalizuje opory tarcia i pochlania szybko nadmiary teperatury no ale cena wysoka , czesto tulejujemy cylindry do Crossow i sprawuja sie dobrze zaletom tego przedewszystkim sa koszty u nas tuleje razen z wprasowaniem i szlifem pod tlok kosztuje 360zl , a zalety sa tego takie ze jak cokolwiek sie stanie to robisz szlif nastepny zakladasz nowy tlok i jezdzisz w dwa dni masz sprzet na gotowo zrobiony , no a jak przegrzejesz nikasil i tlok sie z nim przetopi to jedyne wyjscie kupic nowy wszystko zalezy od tego na co cie stac, jezeli chodzi o moc to raczej nie jest to zaowazalne a jak ci jej malo to kup 250 i po problemie
http://www.martinmotocykle.otomoto.pl
Sprzedaż części i opon do motocykli, serwis, naprawy zawieszeń

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości