NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » wt, 12 sie 2008, 13:42

Witam
Czy ten Cylinder bedzie sie nadawał?? Chodzi mi o to czy jest sprawny?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HUSQVARN ... 0077098518

To jest nicasil czy tuleja?
Proszę o pomoc bo aukcja nie długo się kończy.:)
Ostatnio zmieniony wt, 12 sie 2008, 14:39 przez Monot22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: plazgut » wt, 12 sie 2008, 14:32

Skoro jest do twojego moto to musi pasowac. Popraw link.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » wt, 12 sie 2008, 14:40

Już poprawiłem
Chodzi mi o to czy jest to tuleja czy nicasil? i czy jest sprawna:)
z góry dziękuje za odpowiedz:) :drinkers:

To jest nicasil. Musisz pomierzyć czy jest sprawny.
Jeżeli nie będziesz mógł dobrać odpowiedniego rozmiaru tłoka tzn. że jest już za mocno zużyty.

Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » wt, 12 sie 2008, 19:03

Powie mi ktoś w końcu czy to nicasil czy tuleja??????????????

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: ecik » wt, 12 sie 2008, 22:38

TO JEST NIKASIL !!! TU SIE NIE ROBI SZLIFU TYLKO SIE ZAKLADA TŁOKI O WIEKSZYM ROZMIARZE

Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » wt, 12 sie 2008, 23:38

ecik po czym to stwierdziłeś że jest nicasil??
To mi prędzej wygląda na http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HUSQVARN ... 0077098518
nicasil

Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: crossmaniak » wt, 12 sie 2008, 23:49

Myślałem, ze poczytałeś o tym co ci napisałem :roll: .... Zresztą spójrz na cylinder z aukcji i na swój zobaczysz różnicę wizualnie. Już na pierwszy rzut oka widać, że cylinder na aukcji położony ma nicasil. Gładź jest równo nałożona (spójrz na kanały dolotowe) no i jest to wszystko "jednolite".

Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » śr, 13 sie 2008, 00:02

Pytałem się bo napisałeś że jesteś nie pewny. Teraz to wogóle nie wiem co to jest. Każdy mówi inaczej....

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: plazgut » śr, 13 sie 2008, 02:02

Dobra wytłumacze ci... Nicasil masz nakładany na goły cylinder czyli na aluminium, a że nicasil to cieńka powłoka to nie zobaczysz golym okiem gdzie on się zaczyna. Jeśli masz położony nicasil to nie robisz szlifu tylko wsadzasz coraz to większe tłoki. Natomiast tuleję możesz łatwo zauważyc, gdyż jest ona gruba i wykonana z żeliwa. Mając tuleję robisz szlify i także wsadzasz coraz to większy tłok.
Cylinder na aukcji ma położony nicasil.

Że też ja mam cierpliwośc...
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: acid » śr, 13 sie 2008, 10:34

Chłopak idź do mechanika niech zmierzy ci średnicówką jaki masz mieć tłok , tylko musisz to mieć spasowane na 5 setnych milimetra . Mój cylinder ma powycierany nikasil , ma popekane ścianki w oknach wydechowych , tłok się zatarł po czym pierścienie sie zakleszczyły w rowkach , zdjąłem pierścienie podszlifowałem rowki by pierścienie swobodnie chodziły nie zakleszczały sie w tych przetartych miejscach i jeżdżę Jak masz jeszcze dobry tłok to składaj i hulaj . Jak chcesz to wyśle ci foty w jakim stanie jest mój tłok i cylinder a co mówic dopiero teraz jak juz hulam dwa tygodnie

Awatar użytkownika
Monot22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 20 mar 2008, 23:47
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Monot22 » sob, 16 sie 2008, 13:22

Podeślij mi te zdjęcia na Monot22@wp.pl.
Możesz mi podać swój numer gg na PW

Awatar użytkownika
HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Status : Offline

Post autor: HanYs » pt, 22 sie 2008, 18:29

Witam

Dwa pytania z mojej strony...
Da sie przerobic nikasil na tuleje, a czy mozna takze odwrotnie (tuleje na nikasil)?
Kiedy mamy do czynienia z tuleja, co wymiana tloka trzeba zrobic szlif. To oznacza, ze co kilka wymian tloka, trzeba wprasowac nowa tuleje, czy co szlif tuleja jest nadlewana?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości