NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
IcePL
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 12 lut 2008, 20:37
Motocykl: Yamaha WR 400f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Chodzież/Wielkopolskie
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: IcePL » wt, 25 lis 2008, 16:59

A ja dalem do wprasowania tulei do mojej WR 400 z 98r. Silnik byl do kapitalki ;p i dopiero w marcu wyjade... jestem tylko ciekaw jak bedzie sie to sprawowac. Za wszystko z tuleja dalem 350 zl
"Ja zawsze powtarzam że nie ma awaryjnych motocykli tylko są właściciele którzy nie potrafią o nie dbać. Pozdro 600" By Kaze
Szczera prawda

Awatar użytkownika
G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: G_r_a_c_u_s » czw, 18 gru 2008, 19:31

Cześć

Dzisiaj odebrałem cylinder po tulejowaniu. I coś mi się tu nie podoba niby tuleja wstawiana u znajomego w serwisie yamahy, okna dolotowe i wydechowe w tulei są mniejsze niż te co są w cylindrze. Tuleja ma zaokrąglone okna tak że powstały jakby ranty w kanałach!! Co z tym zrobic w serwisie zapewniali ze tak ma być! Doszlifować te okna dremelem na równo z cylindrem?

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: plazgut » czw, 18 gru 2008, 20:18

NIC NIE SZLIFUJ ! TAK MA BYC I KONIEC ! Poczytaj troche na ten temat.

Boże... widzisz i nie grzmisz...
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: G_r_a_c_u_s » czw, 18 gru 2008, 23:11

Dzięki za szybką informację, jak to mówią zawsze lepiej zapytać, i być spokojniejszym :)

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: plazgut » pt, 19 gru 2008, 17:10

Nie ma sprawy. DObrze, że spytales. Wystraszyłem się, że zaraz zaczniesz piłowac te kanały :)
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: G_r_a_c_u_s » pt, 19 gru 2008, 18:40

No ale skoro kanały się pomniejszyły i to o dobre 15% czy nie będzie spadku mocy motocykla? W serwisie kazali mi tylko załagodzić ranty na kanałach żeby mi "pierścieni nie zcinało" ale żaden pilnik tej tulei nie jest wstanie ruszyć więc sami to zrobili.

Awatar użytkownika
plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: plazgut » sob, 20 gru 2008, 01:04

Zle to rozumiesz. Kanały się nie pomniejszyły. Ich wymiary są takie jak powinny byc. Tuleja jest wprasowywana w aluminiowy cylinder. Gdy cylinder ma położony nicasil materiał jest jednolity i nie ma przejśc aluminium-żeliwo jak przy tulei. CHolera... nie mogę się jakoś zebrac, żeby to wytłumaczyc a rysowac mi sie nie chce o 1.00 w nocy :P
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Awatar użytkownika
G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: G_r_a_c_u_s » sob, 27 gru 2008, 16:09

Cześć
Sprawę kanałów już obczaiłem ale pozostaje mi jedna sprawa: Mianowicie wszyscy piszą pasowanie tłoka na 0,05 czy 0,04. Mam nowego tłoka VISECO sel: A czyli 6700. Gdy mierze go suwmiarką wychodzi mi trochę ponad 66 o góry a na dole 67(taki jakby stożkowaty). Po włożeniu go do cylindra wyraźnie widać luz i można ruszać tłokiem minimalnie na boki szczelina jest około 0,5mm. Czy zatem tłok celowo jest mniejszy aby się dopasować po nagrzaniu czy coś jest nie tak?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » ndz, 28 gru 2008, 18:59

G_r_a_c_u_s pisze:Cześć
Sprawę kanałów już obczaiłem ale pozostaje mi jedna sprawa: Mianowicie wszyscy piszą pasowanie tłoka na 0,05 czy 0,04. Mam nowego tłoka VISECO sel: A czyli 6700. Gdy mierze go suwmiarką wychodzi mi trochę ponad 66 o góry a na dole 67(taki jakby stożkowaty). Po włożeniu go do cylindra wyraźnie widać luz i można ruszać tłokiem minimalnie na boki szczelina jest około 0,5mm. Czy zatem tłok celowo jest mniejszy aby się dopasować po nagrzaniu czy coś jest nie tak?

Pozdrawiam
Zaczne od tulei. jeśli piszesz że zapłaciłeś za wszystko 350 czyli rozumiem tłok+tuleja+wstawienie to jak za darmo!!! :lol: ,sam tłok tyle kosztuje ale nie ma się czego cieszyc i nie nazywac takiego warsztatu serwisem bo to normalni lipiarze :roll: , którzy wstawiaja tuleje i klientowi wciskaja żeby sobie dopiłował kanały sam albo że tak musi być . Nic nie musi być!, Prawidłowo powinno byc bez rantów , bo mieszanka przechodząca przez kanał będzie teraz napotykała na próg ( Hamulec) i płukanie nie będzie teraz takie efektywne jak powinno byc . Pociesze Cie tylko jak mój przedmówca (plazgut) że rzeczywiście już nic tam sam pilnikiem czy innym narzędziem nie grzeb bo narobisz tylko sobie roboty a jako jazdak nie poczujesz wielkiej różnicy w mocy .
Tłok, Viseco produkuje tylko i wyłącznie tłoki w wymiarze nominalnym ( brak nadwymiarowych) a jego pasowanie i twój pomiar jest prawidłowy. Tłok jest w częsci denka minimalnie chudszy niz płaszcz ze wzgledu na rozszerzalność. Pomiar tłoka przy pomocy suwmiarki należy brac z przymrózeniem oka . Trzeba mierzyc mikromierzem ale wiem ,nie każdy ma. Prawidłowo to włóż w otwór tulei pierścień od tego tłoka i zobacz na szczeline na zamku pierścienia . Powinna być właśnie 0, 05 mm, ale powinna być .albo nałóż pierścien na tłok i kompletny ostrożnie (strzałką do wydechu) włóż do cylindra . wtedy sprawdz luz tłoka i okaże sie że juz nie jest taki luźny jak przedtem. w razie problemów pisz na pw, pozdarwiam i życzę milego wymiatania .
:D

Awatar użytkownika
drafa1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 11 lip 2008, 23:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: drafa1 » czw, 1 sty 2009, 21:50

dajcie znać co sądzicie o tuleji w 4T... moze ktoś już to robił.... pozdr.

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » czw, 8 sty 2009, 13:43

drafa1 pisze:dajcie znać co sądzicie o tuleji w 4T... moze ktoś już to robił.... pozdr.
Nowy cylinder kosztuje w granicach 1300-1500 zł .
przy tej cenie nie wiem czy jest sens .

Awatar użytkownika
ZIOM_YO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
Motocykl: KTM 520SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: ZIOM_YO » czw, 8 sty 2009, 18:13

Ja właśnie jestem zmuszony wstawić tuleje do mojego KaTa, bo nie mam sianka na kapitalke a moto nie będzie przeciez stało cały sezon aż zrobie, jak sie zepsuje to przecież i tak by stało zepsute. A czy zdaje egzamin to napisze jak dotre i posmigam troche - z drugiej strony tuleja jest od zawsze i nie ma z nia problemów :D więc powinna zdawać egzamin w 4T.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości