KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
-
Autor tematuKXF Mx :)
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: sob, 25 paź 2008, 19:19
- Motocykl: Kawasaki kxf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Witam mój znajomy ma problem z wałkami bo cały czas przycierają mu sie wałki wymieniał już je na nowe i po paru jazdach zrobiło sie mu to samo. I teraz takie pytanie w czym tkwi problem??????
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Mam dla kolegi ratunek - mozna je regenerowac w dobrej cenie i sa lepsze od oryginalu (wiem bo jezdze)
Przyczyny sa dwie:
1. Slaba jakosc oleju i nie wymienianie go na czas + filtry. Warto sprawdzic te stalowe sitka jak sie maja.
2. Zatkane dysze smarujace gore silnika oraz zuzyta pompa oleju.
Po choc jednym zatarciu nalezy rozebrac silnik na czesci pierwsze i wyczyscic wszystkie kanały olejowe. Sprawdzic luz na pompie oleju oraz wszelkie filtry.
Hm, jesli bysmy znalezli jeszcze jedna osobe to mozna by uznac to za wade fabryczna
Pozdro
Przyczyny sa dwie:
1. Slaba jakosc oleju i nie wymienianie go na czas + filtry. Warto sprawdzic te stalowe sitka jak sie maja.
2. Zatkane dysze smarujace gore silnika oraz zuzyta pompa oleju.
Po choc jednym zatarciu nalezy rozebrac silnik na czesci pierwsze i wyczyscic wszystkie kanały olejowe. Sprawdzic luz na pompie oleju oraz wszelkie filtry.
Hm, jesli bysmy znalezli jeszcze jedna osobe to mozna by uznac to za wade fabryczna
Pozdro
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
3 opcja - za mocno dokręcane są wałki
ale ja bym stawiał, że coś sie przypycha i nie wystarczająco oleju dostaje... no chyba, że używa oleju z biedronki to niech zmieni olej
ale ja bym stawiał, że coś sie przypycha i nie wystarczająco oleju dostaje... no chyba, że używa oleju z biedronki to niech zmieni olej
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Witaj,
Może zdradzisz nam w jakich miejscach się te wałki zacierają? Na krzywkach, panewkach? W przypadku motocykla Suzuki DR 350, poprzez niedbalstwo zacierają się właśnie krzywki wraz z popychaczami dźwigienkowymi (starsza konstrukcja). Trzeba kontrolować poziom oleju, by był zawsze na F - full oraz nie lać oleju słabej jakości. Możliwe, że pompa oleju nie jest w pełni sprawna, lub jakiś kanał olejowy jest zapchany "silikonem" lub opiłkami. Ważne jest, by odpowiednio rozgrzać maszynę przed jazdą, nie piłować jej na zimnym silniku. Tym bardziej na biegu jałowym. Podstawa to czysty filtr. Papierowy, jak i siatkowy. Pozdrawiam.
Może zdradzisz nam w jakich miejscach się te wałki zacierają? Na krzywkach, panewkach? W przypadku motocykla Suzuki DR 350, poprzez niedbalstwo zacierają się właśnie krzywki wraz z popychaczami dźwigienkowymi (starsza konstrukcja). Trzeba kontrolować poziom oleju, by był zawsze na F - full oraz nie lać oleju słabej jakości. Możliwe, że pompa oleju nie jest w pełni sprawna, lub jakiś kanał olejowy jest zapchany "silikonem" lub opiłkami. Ważne jest, by odpowiednio rozgrzać maszynę przed jazdą, nie piłować jej na zimnym silniku. Tym bardziej na biegu jałowym. Podstawa to czysty filtr. Papierowy, jak i siatkowy. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 28 wrz 2009, 21:49
- Motocykl: EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Zdemontuj i obejrzyj pompę oleju pod pokrywą sprzęgła. Jeśli pompa daje dobre ciśnienie to z dysz powinno sikać olejem na wałki rozrządu już podczas kopania. Do obejrzenia jest też zawór bypass - czy sprężyna trzyma wymiar z serwisówki.
Kiedyś żeśmy się z tym zmagali - fioletowe wałki po krótkiej przejażdżce po osiedlu, moto samo gasło - powód - zmielona pompa pod koszem.
Kiedyś żeśmy się z tym zmagali - fioletowe wałki po krótkiej przejażdżce po osiedlu, moto samo gasło - powód - zmielona pompa pod koszem.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: pn, 26 kwie 2010, 20:51
- Motocykl: Honda CRF 250 R '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Człuchów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Moj znajomy ma tez KTM SXF 250 2007 i wałek regeneruje juz trzeci raz, a przyczyny nikt nie zna. Albo wada fabryczna albo nasz mech cos nie daje sobie z nim rady. Objawy sa takie: motor jezdzi nie gasnie , po zatrzymaniu motocykla zgaszeniu go i odczekaniu 10 min motor ma problem z odpaleniem dziwnie kopka chodzi po kilku probach kopniecia starter sie blokuje i finito. po pierwszej regener polatał jeden dzien po 2giej i trzeciej dwa dni.
KTM Kazdy Trening Montaz
KTM Kazdy Trening Montaz
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Pogadaj z osobami które naprawde znają KTMa od podstaw(np motocyklecross) , te modele w 2007 roku miały wade dyszy olejowej, była ona za mała, przez to m.in często siadały korby.jacenty222 pisze:Moj znajomy ma tez KTM SXF 250 2007 i wałek regeneruje juz trzeci raz, a przyczyny nikt nie zna. Albo wada fabryczna albo nasz mech cos nie daje sobie z nim rady. Objawy sa takie: motor jezdzi nie gasnie , po zatrzymaniu motocykla zgaszeniu go i odczekaniu 10 min motor ma problem z odpaleniem dziwnie kopka chodzi po kilku probach kopniecia starter sie blokuje i finito. po pierwszej regener polatał jeden dzien po 2giej i trzeciej dwa dni.
KTM Kazdy Trening Montaz
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
- Motocykl: KTM SXF 350
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Znam podobna sytuację tylko że w silniku bodajże z kawy , problem był tam z mostkami. Na początku też zmienił wałki ale problem był dalej jednak po namysłach doszliśmy że problem był z mostkami.Były zużyte ale i temu zaradziliśmy i do tej pory nie ma juz takich problemów i motor śmiga .
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
Silnik na pewno do rozbiórki i szczegółowego zbadania.
Pompa, kanały, dysze, pasowanie części. Kompletnośc elementów i uszczelnień.
Byc może gdzies spada cisnienie ? I na głowicę nie ma smarowania. Może to wina uszkodzonego lub brakujacego uszczelnienia.
Lub przyczyna mechaniczna spadku cisnienia oleju.
Wszystko trzeba metodycznie zweryfikować z serwisówka w reku.
Raz ale porządnie i czysto złozyć.
Musi działać
Pompa, kanały, dysze, pasowanie części. Kompletnośc elementów i uszczelnień.
Byc może gdzies spada cisnienie ? I na głowicę nie ma smarowania. Może to wina uszkodzonego lub brakujacego uszczelnienia.
Lub przyczyna mechaniczna spadku cisnienia oleju.
Wszystko trzeba metodycznie zweryfikować z serwisówka w reku.
Raz ale porządnie i czysto złozyć.
Musi działać
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 07 Przycierają się wałki.
czesc
podstawowa sprawa czy ktos sprawdzil pompy oleju czy wogole jest smarowanie?
czy sprawdziliscie wtryskiwacze oleju na krzytwki walka (odpalic silnik bez dekla zaworowego i zobaczyc czy jest natrysk na krzywki)
w ktorym miejscu sie zaciera walek? i czy mosty sa dokrecone dynamomentrem?
jaki luz zaworowy?
najlepiej zadzwon postaram sie cos pomoc jednak sprawa dosc powaznie wyglada nie radze eksperymentowac i zacierac walkow.... skoro sie zatarl raz to musi byc tego przyczyna sama wymiana walka bez jej usuniecia spowoduje jego kolejne zatarcie
moze moto nie ma cisnienia oleju i stad te problemy moze tez byc to pierdola w stylu zapchany kanal olejowy jednak....... jesli sie zatra mosty walka bedzie kicha...wiec zalecam ostroznosc z eksperymentowaniem
podstawowa sprawa czy ktos sprawdzil pompy oleju czy wogole jest smarowanie?
czy sprawdziliscie wtryskiwacze oleju na krzytwki walka (odpalic silnik bez dekla zaworowego i zobaczyc czy jest natrysk na krzywki)
w ktorym miejscu sie zaciera walek? i czy mosty sa dokrecone dynamomentrem?
jaki luz zaworowy?
najlepiej zadzwon postaram sie cos pomoc jednak sprawa dosc powaznie wyglada nie radze eksperymentowac i zacierac walkow.... skoro sie zatarl raz to musi byc tego przyczyna sama wymiana walka bez jej usuniecia spowoduje jego kolejne zatarcie
moze moto nie ma cisnienia oleju i stad te problemy moze tez byc to pierdola w stylu zapchany kanal olejowy jednak....... jesli sie zatra mosty walka bedzie kicha...wiec zalecam ostroznosc z eksperymentowaniem
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg