Ktm 500 K 4/GS, 1982

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ktm 500 K 4/GS, 1982

Post autor: Tarantula » czw, 16 sie 2012, 20:44

Witam

Jestem nowym nabywcą owego KTM'a oczywiście nie był na chodzie ale po odnalezieniu iskry próbowałem go odpalić(dodam ze nie mam założonego filtra powietrza) i właśnie po kilku kopnięciach zagadał, przy kolejnym kopnięciu z gaźnika od strony filtra wyleciało paliwo już zapalone i Ktm staną w płomieniach :mrgreen:
Po ugaszeniu nic takiego sie nie spaliło tylko ta benzyna i trochę kable opaliło.

I właśnie tu moje pytanie co to może być czy to może być sprawa rozrządu, a może coś innego ?

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ktm 500 K 4/GS, 1982

Post autor: Ciechu » pt, 17 sie 2012, 22:46

Kolejna ciekawostka na forum. Druga już pińceta z lat 80tych. Tym razem czterosuw. Zaprezentuj to cudo na zdjęciu.

Po zakupie takiego trupa, szczególnie niesprawnego pozostaje ci wykonać wszystkie regulacje aby uniknąć tak ciekawych sytuacji.

Upewnij się że rozrząd nie jest przestawiony. Sprawdź luzy zaworowe i stan łańcucha rozrządu. Wyczyść gaźnik i wyreguluj go nominalnie (o ile znajdziesz dane). Zamontuj koniecznie filtr powietrza. Sprawdź szczelność połączeń w układzie dolotowym. Ogólnie zrób całą klasykę.

Spory problem możesz mieć ze znalezieniem książki serwisowej do tak starego i rzadko spotykanego silnika ale trzeba poszukać.

Odnośnie samego pożaru to nie jestem wystarczająco biegły aby wskazać przyczynę ale nie zdziwiłbym się gdyby był to wynik braku filtra powietrza. W drugiej kolejności stawiałbym na rozrząd.

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 500 K 4/GS, 1982

Post autor: Tarantula » sob, 18 sie 2012, 07:43

A więc to coś takiego http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... g&dur=1313


Ktm jest na silniku Rotax, rozrząd myślę że jest dobrze ustawiony przy kolejnej próbie odpalenia KTM zagaduje, spróbuje wymienić świecę bo jest juz jakaś marna :?
Oglądałem pasek rozrządu wygląda dobrze, gaźnik czyściłem, uszczelnienia też są ok

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm 500 K 4/GS, 1982

Post autor: Tarantula » ndz, 19 sie 2012, 07:25

Witam napisałem do pewnego chłopaka w UK który posiada ta serwisówkę i możne jeszcze komuś się przyda więc bardzo proszę.

http://www.scribd.com/doc/103218934/KTM ... air-Manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”