Wystartował konkurs zimowy! Więcej szczegółów http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=151&t=39366
Konkurs trwa do dnia 17 grudnia 2018. Zapraszamy wszystkich użytkowników do udziału. Nagroda dla zwycięzcy!

NIKASIL

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Awatar użytkownika
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » pt, 22 cze 2007, 16:41

grey_cinnamon pisze:
vajda pisze: takze czekam na informacje bo planuje zakup motoru i z gory wiem ze selekcja nicasilu w nim jest D. DOBRZE zrobic.
pozdrawiam :)
Heja,
Nicasil ma selekcje?
Dość dawny to post, kupiłeś już maszynę?
U mnie to, że moto ma tuleję wyszło dopiero po kupnie, mimo że wyraźnie pytałem sprzedawcę o selekcje tłoka. Widać to tylko dla mnie jest oczywiste że jak pytam o selekcję tłoka to zakładam, iż cylinder jest na nicasilu. Sprzedawca nie wspomniał że jest tuleja w cylindrze. I dobrze mi tak...
Ale przestrzegam innych żeby pytali przede wszystkim czy jest nicasil, a później może o to jaka jest selekcja.

Pozdro.

Tak nicasil ma selekcje w 2T A, B, C, D a w 4T A, B.

A kolega vajda motcykla nie kupił informacja z dnia 22.06.07 16:41:51
Obrazek

Awatar użytkownika
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » pt, 22 cze 2007, 16:46

razz pisze:Byłem u mechanika zajmującego się tego tupu sprawami i powiedział mi tak: im bardziej zeszlifujesz cylinder, tym on będzie miększy i bardziej podatny na zniszczenie, ponieważ najmocniejsza warstwa jest zawsze w "środku". Więc moim zdaniem nie można takiego cylindra rozwiercać na większą pojemność.

W korbowodach robocza powierzchnia jest cienka ale najwytrzymalsza a jak sie to przedstawia w aluminiowym cylindrze to grom go wie , alternatywą dla nikasilu jest metal wzmacniany włóknami, używany w Hondzie NSX 3,2l. Stosunek kosztów do mocy i sprawności znajduje się pomiędzy wkładkami żeliwnymi a Nikasilem. Podczas odlewania, stop aluminium jest wylewany wokół rdzeni cylindra składających się z włókien węglowych i tlenku glinu. Są one wchłaniane przez ciekłe aluminium. Po zakończeniu tego procesu, cylindry są rozwiercane i większa część rdzenia jest usuwana. Jednak zewnętrzna część warstwy została zachowana jako ścianka cylindra. Jest to twarda, odporna na ścieranie powierzchnia o grubości około 0,5 mm, zintegrowana z warstwa włókien węglowych i tlenków glinu. Cały ten proces umożliwia tworzenie większych przekrojów cylindra wewnątrz takiego samego bloku silnika Nie mówię żeby to zrobic tylko że takie coś istnieje Razz ma rację , ścianki będą cienkie a co za tym idzie mniej wytrzymałe Pozdro

Awatar użytkownika
przemek600
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 28 wrz 2008, 22:26
Motocykl: suzuki dr600 honda cr250 2004
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

cylinder cr 250

Post autor: przemek600 » pn, 10 lis 2008, 20:50

gdie moge zrobic nicasyl i jaki jest koszt.

Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder cr 250

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 10 lis 2008, 21:28

Na motoxie, u pana Woryny w Katowicach itd.

Awatar użytkownika
cubix
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 15 paź 2008, 17:12
Motocykl: '01 sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa wawer
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: cubix » śr, 10 gru 2008, 15:15

witam

w moim sx 125 '01 wytarł się nicasil, aktualnie jest wsadzony tłok D i moto nie ma kompresji...
nie wiem wszystkiego na temat nicasilu, wiec mam pare pytan. Gdy oddaje się cylinder do nikasilowania, trzeba podać średnicę jaką chcemy otrzymać ? czy np. zakład domyślnie szlifuje go pod tłoka pierwszej selekcji [A] ? Pytam bo mam już zakupiony tłok A, ale nie mam jeszcze zrobionego cylindra....

Awatar użytkownika
mec
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 64
Rejestracja: pt, 28 wrz 2007, 21:39
Motocykl: ktm 300 EXC
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: mec » czw, 15 sty 2009, 15:05

oni sami robią nikasil na wymiar tłoka selekcji A

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: ecik » czw, 15 sty 2009, 17:25

mec pisze:oni sami robią nikasil na wymiar tłoka selekcji A
Bzdury!!
Każdy ci zrobi nikasil na wymiar nominalny cylindra. W 125 jest to średnica 54,00 gdzie tłok Vertex selekcja A ma srednice (uwaga) 53,93 !! Więc pasowanie jest do pi... bo na 0,07 jak wsadzisz tłok A. Generalnie pasuje się na 0,05-0,04.

Więc jak masz możliwość to powiedz, że chcesz mieć wymiar np. 53,97 cylindra - wtedy wkładasz tłok A i masz spasowany na 0,04.
Sam teraz wysłałem cylinder do nikasilu i jak będzie taka możliwość to mi zrobią nad wymiar czyli 53,97 (mam 125).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Adrian_ORT
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 18 lut 2009, 21:46
Motocykl: yz 250 06'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: Adrian_ORT » czw, 19 lut 2009, 22:52

To mój pierwszy post więc chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać. Chciałbym położyć w swoim motocyklu (yz 250) nowy nicasil. Jednak mam pewien problem, na Allegro jest tylko 2 gości którzy robią coś takiego, jeden z Nich to ten:

http://allegro.pl/item547874501_nicasil ... 2t_4t.html

dzwoniłem pytałem, nicasil jest kładziony w Czechach Pan z którym rozmawiałem jest dosyć rzeczowy i "czuć", że trochę czasu w tym siedzi twierdzi, że ponoć nie ma skarg a nicasil jest naprawdę wytrzymały. Chociaż krążą o nim różne opinie to po rozmowie z Nim jestem w stanie zaryzykować (najgorzej,że nie wiem czy słusznie:).

Kolejną konkretną ofertą jest ten:

http://allegro.pl/item561076812_nicasil ... 2t_4t.html

wrażenie robi, że jest kładziony w Profesjonalnej Firmie Tornado Racing Cams w Niemczech, na dodatek jest troszkę droższy co być może świadczy o jakości. Jednak po rozmowie tel. zupełnie zmienił mi się obraz tej sytuacji. Sprzedawca naprawdę nie wiele potrafił powiedzieć tak jakby wcale się nie orientował w tym co mówi(chyba 3 razy podawał mi cenę, bo sam za każdym razem mówiłem mu że coś jest nie możliwe-najpierw powiedział że 780zł za nikasil+tłok potem stopniowo piął się w góre aż do 1100zł).Na pytanie ile tłoków wytrzyma selekcja nic nie potrafił powiedzieć, odniosłem wrażenie jakby nie wiedział o co pytam.

Chciałem zapytać, czy może ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi zakładami lub. ew. może polecić coś innego. Wiem, że na motox jest oferta ale z wysyłką kosztuje to prawie 1000zł więc nie wiem czy gra warta świeczki.

pozdrawiam
KTM EXC 300 94'--------->Suzuki RMZ 450 07'-----------> Yamaha YZ 250 06'

Awatar użytkownika
cubix
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 15 paź 2008, 17:12
Motocykl: '01 sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa wawer
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: cubix » pt, 20 lut 2009, 23:58

na motox jest niewiele drozej. usługa koszutje 690zł, a wysyłka 290 ale dzieli sie na ilosc cylindrów wysylancyh jednoczesnie, jak Ci sie nie spieszy to są wysylane z dwoma innymi :) czyli 690+100. sam korzystalem, polecam. zresztą to langcourt nie jakiś zakład w czechach lub niemczech u posrednika :)

Awatar użytkownika
Adrian_ORT
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 18 lut 2009, 21:46
Motocykl: yz 250 06'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: Adrian_ORT » ndz, 22 lut 2009, 20:15

Oo to dobra wiadomość, zupełnie zmienia moje podejście do sytuacji. I chociaż zdecyduję się na usługę z motox, to jeszcze raz z ciekawości zapytam czy ktoś może korzystał z usług w/w warsztatów?

pozdrawiam
KTM EXC 300 94'--------->Suzuki RMZ 450 07'-----------> Yamaha YZ 250 06'

Awatar użytkownika
czak90
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pt, 27 sty 2006, 09:40
Motocykl: YAMAHA YZ 250
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Grębów/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: czak90 » śr, 8 lip 2009, 20:44

hej
wczoraj sciagnolem cylinder poniewaz chcialem pomierzyc go i dobrac nowy tłoczek Niestety nicasil w jednym miejscu wygląda jakby byl pęknięty/ukruszonym, zresztą oceńcie sami ...
http://img36.imageshack.us/i/p1180640i.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/p1180639.jpg/
Motocykl nie mial jakiegos spadku mocy ( u mnie w ekipie jest kilka 250 2tcc z tego samego rocznika takze mam porównanie).
Czym spowodowane sa takie odkruszenia? ( moto zawsze ma poziom płynu w chłodnicy - sprawdzane przed kazda jazda, filtr powietrza czyszczony co każdą jazdę)
Ostatnio zmieniony śr, 22 lip 2009, 21:58 przez czak90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL

Post autor: metalbeast » czw, 9 lip 2009, 21:13

z tego co widze, to między kanałami wydechowymi najszybciej się wyciera ten nicasil. U siebie jak patrzyłem to była mała kropka :) Więc złożyłem i śmigam. U ciebie jakoś to tragicznie nie wygląda, poza tym widzę, że reszta cylindra wygląda bardzo ładnie.
Ja bym zakładał i jezdził. Ale może poczekaj aż się inni wypowiedzą.
BANDIT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”