NIKASIL

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 26 mar 2006, 18:24

To że są dookoła nie ma znaczenia, tak jak napisałem jeśli nie ma tam gdzie są okna w cylindrze, to tłok jest zużyty. Po bokach tłok prawie nie pracuje, natomiast przód-tył mocno. Jesli nie ma tam tych rowków, o których mówiłem, jest gorsze smarowanie (to są kieszenie olejowe). Poza tym wytarcie tychże kieszeni to po prostu ubytek materiału, i mniejszy wymiar tłoka.

Awatar użytkownika
Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

dzięki

Post autor: Joho » wt, 18 lip 2006, 11:12

Nie miałem pojęcia o czymś takim jak NIKASYL, więc dzięki za ten temat bo w przyszłości się przyda ta wiedza :wink: a tak przy okazji, jak wżucić jakiś obraz pod swoim nickiem :? ? Pozdro
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Awatar użytkownika
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » ndz, 18 mar 2007, 10:01

gdzie w Polsce robia najlepsze NICASYLE ?? do tej pory robismy wszyscy u Olka ale wczoraj zszedl nikasyl juz w 3 motocylu jeszcze nie dotarty kazdy juz sie boi tam wysylac wiec moje pytanie gdzie robia dobre nikasyle :?:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Awatar użytkownika
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Status : Offline

Post autor: maciosmx » ndz, 18 mar 2007, 10:35

Witam wszystkich. mam problem gdyz mam juz selekcje "D" i troche na nikasilu juz sie rys porobilo i pasowaloby dac cylinder do regeneracji... ale kolega powiedzial mi ze jest jeszcze mozliwosc zakupu cylindra z USA zatem moje pytanie brzmi czy owy cylinder bedzie pasowal do mojego moto czy to jakies sa roznice pomiedzy yamahami produkowanymi w Europie czy w USA dodaje linka z cylindrem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-Y ... dZViewItem rok mojego moto to 2001
..::YZ 125 `01::..
Obrazek

Awatar użytkownika
Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » ndz, 18 mar 2007, 11:27

Wszystko ci bedzie pasowac to jest to samo tylko rocznik sprawdz dokladnie.

Awatar użytkownika
GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » ndz, 18 mar 2007, 11:35

moto250 pisze:Witam po długiej przerwie. Obiecałem podzielć się opisem czeskiego nikasilu, ktory mam zrobiony u siebie. Niestety nie miałem czasu, aby napisac o tym wczesniej. Odwiedzam to forum co jakis czas, ale głownie czytam to, co inni napisali i zazwyczaj czas moj sie konczy. Siedzenie przed komputerem nie jest moja pasja i nie pisze postow, gdyz nie chcem w pospiechu napisac bzdur. Sorry dla tych ktorzy czekali na ten opis. Teraz tez duzo czasu nie mam wiec bede sie streszczał.
W gwoli formalnosci zaznaczam, ze wiem jak obsluguje sie motor crossowy (zeby nie bylo glupich zarzutow). Nigdy nie zapominam o czyszczeniu filtra powierza na czas, a takze o innych wielu waznych czynnosciach obslugowych, niezbednych do prawidlowego traktowania mojego, jak i kazdego moto. Przejechalem w sezonie 2005 ok 70h, w tym ok 40 to typowa jazda po torze (rzeźnia). Reszta godzin to las, dojazd na tor, albo wolniejsza jazda po nim. Zawsze leje benzyne 98okt. bo jak wszyscy wiemy (albo powinnismy wiedziec) jest ona mniej zasiarczona, a siarka to jeden z głownych destruktorow Nikasilu. Jak juz wspominalem zalozony byl tlok Wiseco (kuty), ktory nawiasem mowiac goraco polecam. Do mieszanki uzywam oleju Mobil 1 Racing 2t. Sklad mieszanki dostosowuje do warukow jazdy, ale zazwyczaj jest to stosunek 1:31. Motor nigdy nie byl "utopiony w strumyku"
Wnioski po kontroli:
Ogolnie mozna powiedziec ze nikasil wytrzymal. W miejscu gdzie tlok najmocniej pracuje (tzn przod i tyl, czyli nad i pod glownymi oknami) widoczne jest dosc ostre zuzycie. Natomiast po bokach widoczne sa jeszcze gdzieniegdzie rysy po honowaniu. W zadnym miejscu nie widac przetarcia (aczkolwiek w jednym miejscu jest juz kiepsko, ale chodzi tu jedynie o ok 2mm kwadratowe). Nietypowo najwieksze zuzycie odnotowuje od strony dolotu. Do tej pory zazwyczaj spotykalem sie z najwiekszym zuzyciem w okolicach glownego okna wydechowego. W skrajnych punktach pracy pierscieni utworzyly sie lekkie ranty, ale nie sa one zbyt duze(niestety juz lekko wyczuwalne).
Moje odczucia:
Mam pewne watpliwosci co do wykonania tej uslugi, ale wszystkimi nie moge sie akurat podzielic poniewaz trudno to slownie opisac. Musialbym pokazac na zdjeciach, ale nie mam niestety na tyle czasu. Ogolnie mam mieszane odczucia, gdyz wydaje mi sie ze moglby byc ten nikasil ciut twardszy (tzn. mógłby wytrzymac troche wiecej). Mimo to jednak wytrzymal ostrą jazde i narzekac do konca nie mogę. Jezeli bede robil nikasil w przyszlosci, to napewno skorzystam z uslug Czechow, co mysle ze jest najwazniejszym stwierdzeniem w tym poscie. Moge miec pewne zastrzezenia, ale tragedii nie ma, a pewne problemy moga wynikac z jednostkowej sytuacji, ktora moze juz sie wiecej nie powtorzyc (choc rownie dobrze moze byc gorzej). Koszt tej uslugi jest niezaprzeczalnym argumentem dzialajacym na plus. Z reszta kazdy moze to przekalkulowac na wlasny sposob.
Tłok jest w bardzo dobrym stanie i zdecydowałem sie jeszcze chwile na nim polatac. Pierscienie (biorac pod uwage taki przebieg) sa zuzyte rownomiernie. Nagarow wokol wałka wydechowego praktycznie nie ma (tylko normalne ilosci mułu olejowego)

Polecam robienie nikasilu w Czechach szczegolnie tym, ktorzy nie dysponuja zbyt duza iloscia gotowki, szczegolnie tym dla ktorych nie ma roznicy, czy cos jest z Niemiec, Wielkiej Brytanii, czy z Czech. Jezeli ktos bedzie sie pewniej czuł kupujac cos z Niemiec, bo bedzie to dawalo mu bezpodstawne poczucie pewnosci jedynie z faktu, ze to jest niemieckie i kojarzy mu sie z solidnoscia, to niech sobie zaplaci, zeby spac lepiej i ja nie mam nic przeciwko temu. Ja natomiast przejezdzilem narazie caly poprzedni sezon i na bank jeszcze chwile na tym polatam wiec wybor wydaje sie byc prosty. Szybko kalkulujac mozna zrobic prawie 2 nikasile w Czechach w cenie jednego gdzies indziej. Chociaz koszt ten jest tak niski z powodu tego, ze sam zawiozlem ten cylinder, gdyz mam ten komfort, ze mieszkam blisko granicy czeskiej. Z tego co sie orientowalem, to jakbym mial to zrobic przez posrednika, to dobrą ceną bylo 750 zl, wiec niech nikogo nie zmyli taka niska cena tej uslugi. W innych krajach jest podobnie. głownie to oplacani sa posrednicy(wole slowo przewoźnicy, bo jak cos nie gra to nie sa sklonni do pomocy). Dosc logiczne przy tym wydaje sie, ze im dalej cylindry sa wywozone, tym koszty transportu sa wyzsze, wiec zwyzka ceny calej uslugi niekoniecznie jest spowodowana wzrostem jakosci.
Jednakze zaznaczam, ze jak bede mial wystarczajaca ilosc pieniedzy, albo bede mial okazje zrobic nikasil np w Niemczech po sensownym koszcie (czyli zapewne jak zalatwie wszystko sam), to chetnie skorzystam zeby miec pelne porownanie, bo jak narazie moge jedynie porownywac do innych "kolegow po fachu" ktorzy tam robili nikasil (ale ciezko tu o obiektywizm, bo kazdy motor inny, kazdy motocyklista inaczej jeździ i inaczej traktuje swoj motor). Nie uwazam wcale ze powinno sie robic Czeskie nikasile, a inne sa do kitu. Chetnie zrobie sobie kiedys nikasil gdzies indziej, poniewaz jestem ogromnie ciekawy jak wypadnie takie porownanie.
Jestem w pelni swiadomy tego, ze moze sie okazac tak, ze zrobie nikasil np w Niemczech i wtedy wyjdzie na to ze ten czeski to syf, ale rownie dobrze moze byc odwrotnie - moze okazac sie ze ten opis powinien byc bardziej zachwalajacy Czechow, gdyz zrobie nikasil w Niemczech i nie wytrzyma nawet polowy z tego co ten juz wytrzymal. Opis i moja opinia sa jedynie opisem wzglednym, stwierdzajacym na zdrowy rozsadek i majac odrobine doswiadczenia, ze placac tak niska cene, moge przejezdzic spokojnie caly sezon bez wiekszych obaw. Ogólnie jestem zdania, ze jezdzac na crossie nie powinno sie oszczedzac na zakupie pewych czesci, bo oszczednosci takie moga sie mścić ale poniewaz nikasil wytrzymal, to wydaje mi sie to oszczednosc zasadna. W tym miejscu dodam, ze kupiłem tłok kuty ( ktory jest drozszy od "lanego") i nie zamierzam tutaj wprowadzac zadnych oszczednosci.
Na pewno nie napisalem wszystkiego co chcialem, a gdzieniegdzie zagalopowalem sie z nadmiernym opisywaniem, wiec sorry za dluzyzne, a jak macie jakies pytania, opinie, to piszcie, a postaram sie odpowiedziec
Pozdrawiam!
:shock: :shock:
ZWARIOWAŁEM!! co to za nicasil ze po jednym sezonie widać nawet lekkie zuzycia! Nicasil PRAWDZIWY a nie powłoka chromowa jaką robią na Czechach powinien wytrzymać 8 tłoków czyli po 2 z kazdej selekci A,B,C,D czyli minimym 4 lata a nawet dłuzej w zaleznosci jak czesto zmieniamy tłoki.
W krakowie jest pan Kujałowicz i jest to mechanik ktory od dawien dawna zajmuje sie mechaniką KTMów przy głownym dystrybutorze ktm na Polske. facet na prawde zna sie na rzeczy i razem z przewsyłką do anglii itp koszt Nicasilu jest 800zł i to jest taki nicasil jak fabryczny. kilka osob z forum.motocyklistow.pl juz robiło u niego i są zadowoleni. Cylinder za te 800zł jest całkowicie i totalnie zregenerowany czyli jak gładz ma kształt beczki to oni to spawają i rozwiercaja i nakładają nicasil. Wszystko jest wypolerowanie i na maxa dopieszczone w srodku i z zewnątrz. Nr tel do Pana Kujałowicza :012 6384837 (bezpośredni nr do mechesa) Kraków ul. Zakliki z Mydlink 16 salon "motosport KTM" [/img]

Awatar użytkownika
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Status : Offline

Post autor: maciosmx » ndz, 18 mar 2007, 11:40

Ja tak samo zwariowalem ni wiem juz nic o tych nikasilach mam to gdzies....jutro biore cylinder i jade do ktma do serwisu do krakowa i tamn mi powiedza wszystko a pozniej napisze na forum... Sam juz chyba zgupialem jezeli cylindry robione ze srednica 54mm to tlok powinien byc mierzony na 0,04 lub na 0,05 i to powinna byc selekcja A czyli rozmiar cylinda 54 mm-0,04mm daje nam 53,960 i to powinna byc selekcja A tloka ktory powinien pasowac jak ulal a ja w swojej maszynie mam napisane rozmiar akutalny na tloku 53,960 i pisze mi ze to jest selekcja D :|:|:|:| nie wiem nic z tego juz
..::YZ 125 `01::..
Obrazek

Awatar użytkownika
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Status : Offline

Post autor: maciosmx » pn, 19 mar 2007, 12:25

Dzisiaj odwiedzilem salon ktm blachy Pruszyńscy bylem mile zaskoczony tym co sie dowiedzialem.. zanioslem cylinder Pan mechanik powiedzial ze ktos ladnie zmascil robote powiedzial ze trzeba spawac... mnie juz zle mysli odwiedzily myslalem ze z 1300 zł bede w plecy jak nie wiecej pytam sie go jakie beda koszty tej uslugi a on odpowiada mi ze 850zl.. czytajac ogloszenie na motoxie wychodzi troche wiecej i myslalem ze to jest bez kosztow transportu do Anglii, a tu niespodziewanka i wszystko razem wychodzi 850 zl z transportem. Jak juz odbiore cylinder za miesiac to wszystko bede wiedzial tj. jaki mnie koszt koncowy wyniosl i napisze ...
..::YZ 125 `01::..
Obrazek

Awatar użytkownika
GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » pn, 19 mar 2007, 22:01

a to byłes w Krk na zaklikach??

Awatar użytkownika
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 20 mar 2007, 08:03

tak zakliki z mydlnik 16 kolo stacji benzynowej
..::YZ 125 `01::..
Obrazek

Awatar użytkownika
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 22 mar 2007, 10:59

czy moze mi ktos powiedziec jaki tlok wsadzil do cylindra swiezo po nikasilu (chodzi mi tu o selekcje) Dzieki z gory
..::YZ 125 `01::..
Obrazek

Awatar użytkownika
GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » czw, 22 mar 2007, 11:33

maciosmx pisze:czy moze mi ktos powiedziec jaki tlok wsadzil do cylindra swiezo po nikasilu (chodzi mi tu o selekcje) Dzieki z gory
Nie no to musisz sie sam okreslić jaki rozmiar tłoka ale całkiem logiczne jest ze to bedize pierwsza selekcja A :) Najlepiej by było ze jak CI bedzie Kujałowicz wysyłał to niech on sprawdzi jakie są rozmiary tłoków seslekcji A do Twojego moto i pod ten wymiar niech dobierze srednice cylindra. Z resztą inaczej sie tego chyba nie da załatwić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości