4T vs. 2T - porównanie starszych roczników

Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

4T vs. 2T - porównanie starszych roczników

Post autor: To.mek » pn, 27 lut 2006, 17:31

W obecnych modelach widać dominację czterosuwów. Są bardziej wytrzymałe, szybsze i elastyczniejsze. A co jeżeli porównamy starsze rocznikowo modele, np. 2002,2003 250 4T ze 2000-2003 125 2T? Czy w tym przypadku różnice w osiągach też będą tak znaczne?

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pn, 27 lut 2006, 17:37

a jak by wziąć nówki??

Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 27 lut 2006, 18:08

Oczywiście że był taki temat bo jak dobrze pamiętam to sam go poruszyłem :D Ale tutaj chodzi o różnice w starszych rocznikach, kiedy czterosuwy nie były tak dopracowane i nie miały tak silnej pozycji na rynku.

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » pn, 27 lut 2006, 18:22

MXrool pisze:Były czasy, że 4T to były wielkie i ciężkie motory, silniki to wielkie i masywne bardziej awaryjne konstrukcje. 2T wtedy brało górę, bo były bardziej kompaktowe i co za tym idzie - lżejsze.
Moim zdaniem te "czasy" to ok 1997 roku. Wtedy górowały 2t. 4t zaczeto ulepszac sukcesywnie i teraz mamy tego rezultaty, ludzie przesiadaja sie z 2t na 4t.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » pn, 27 lut 2006, 18:50

Ja mam YZ426F z 2001 r. i szczerze powiedziawszy prawie niczym się nie różni, co idzie o wagę i osiągi od bardziej współczesnych 4T, np. YZ450F z 2003 r. W porównaniu do 2T, to elastyczność silnika jest bez porównania lepsza, zwłaszcza do rajdów enduro i cross country. Ja osobiście myślę, że 2T jeszcze wrócą do łask, tylko trzeba popracować nad dolnym zakresem obrów silnika.
Ja poważnie myślę, żeby w 2007 r. wrócić do 125 2T, bo po torze jeździ się bez porównania lepiej - większa radość i swoboda jazdy. Jestem amatorem, więc nie nastawiam się na wygrywanie mistrzostw świata;-)))
Nikasil.pl

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pn, 27 lut 2006, 19:54

Moim zdaniem 4t króluje od 2003 roku nad 2 t i tak już zostanie.A na torze są lepsze 4t widać to np. w Supercrossie.Bardzo rzatko wygrywają na 2T i mało już jeździ na takich sprzętach W 2007 nie będzie jakiś super ekstra poprawy 2T raczej 4T już prędzej.2T jest idelne do fmx i tak już raczej zostanie chyba że 4t będą lżejsze i zaczną wygrywać także w FMX-kie
przepraszam za pierszą wersję ale pisałem w pośpiechu :wink: .A pisarzem raczej nie jestem i nigdy nie zostanę :lol:
Ostatnio zmieniony pn, 27 lut 2006, 21:02 przez IGI CROSS, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porównania”