Kilka porad w zakupie motocykla

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Awatar użytkownika
Autor tematu
motochłopiec
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 973
Rejestracja: ndz, 2 lip 2006, 23:50
Motocykl: crossowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ni stąd ni z owąd
Kontakt:
Status : Offline

Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: motochłopiec » śr, 23 gru 2009, 23:36

Witam serdecznie . Postanowiłem stworzyć ten temat aby udzielić kilku rad osobom które pragną rozpocząć swą przygodę z mx/en. Biorąc pod uwagę że na kilku motorach już jeździłem chcę podzielić się swym (może małym) doświadczeniem  Więc tak . Jeśli myślisz o zaczęciu swej przygody z motocrossem a masz 12-14 lat polecam motocykl o pojemności 85 cc ( niestety ja nie miałem do czynienia z takimi motocyklami wiec na ich temat nie mogę się zbyt wiele wypowiedzieć ) . Jeśli masz pow 14 lat lub jesteś wyrośnięty na początek z ręką na sercu mogę polecić 125 2t. Na wmiare zdrowy motocykl musisz mieć co najmniej 5000 zł . Jak masz mniej nie celuj w wyczynowy motocykl tylko kup coś w stylu dt 125 . Motocykle typu dt 125 są tańsze w zakupie oraz w użytkowaniu przez to że są mniej wysilone ( na pewno mniejsza frajda z jazdy niż np. na Cr 125 ale na początek też są niezłe ). Kwestia zakupu motocykla . Nie patrz na to który motocykl ma ładniejsza okleine czy siedzenie. Sugeruj się przede wszystkim stanem technicznym ( w nowszych motocyklach także rocznik jest ważny ). Osobiście uważam że nie ważna jest marka. Wszystkie motocykle w pewnym wieku stają się taką samą skarbonką bez dna ;) nie piszę tego aby Was zniechęcić tylko uświadomić z kosztami związanymi z utrzymaniem motocykla wyczynowego.

Jeśli szukasz motocykla do lasu i masz już pewne doświadczenie polecam motocykl 250 2t. Jest to silny i zwinny motocykl. Niestety pali jak smok. Inną alternatywą jest 450 4t które mniej pali aczkolwiek naprawy motocykli 4t są kosztowniejsze. Oczywiście na motocykle o takiej mocy trzeba mieć trochę doświadczenia no i odpowiednie gabaryty .
Motocykle 250 4t. Na tor moim zdaniem miód malina ;) Niestety aby kupić wmiare jeżdżący taki motocykl trzeba wydać co najmniej 8000 zł . Serwisowanie takiego motocykla jest droższe od 125 2t ale jeśli ktoś ma kasę to wybrałbym na jego miejscu właśnie taki motocykl. Zaletą motocykli 4t jest mniejszy apatyt od motocykli 2suwowych .
Podsumowując na początek przygody z motocrossem lub enduro polecam motocykl 125 2t. Po nabraniu doświadczenia i wprawy do enduro skłaniałbym się na 250 2t a do mx albo pozostanie przy 125 2t albo kupienie 250 4t.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi lub poprawki proszę o pisanie gdyż moje doświadczenie w temacie mx nie jest zbyt duże i wiem że na forum jest wiele osób bardziej kompetentnych ode mnie w udzielaniu rad aczkolwiek im się nie chce :D . Całą moja wiedzę i doświadczenie starałem się przekazać w tym temacie. Dziękuje za poświęcenie uwagi. Pozdrawiam serdecznie . Motochłopiec
Obrazek

Awatar użytkownika
maciekk225
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 15:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mogilno
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: maciekk225 » pt, 27 cze 2014, 16:44

Witam. Czytałem Twój artykuł już kilka razy jak i inne , zastanawiam się nad kupnem crossa,jak na razie to wszystko jest w zalążku, ale jest jeden szkopuł, nigdy nie jeździłem takimi motocyklami, chociaż mam doświadczenie w jeździe. Wychowałem się na wiosce i jak to na wsi zwykle bywa, zawsze był dostęp do jakiś komarków czy Motocykli ;) Na crossa chciałbym wydać 8 tyś z małym haczykiem na 9 tyś. Staram się zasięgnąć wszędzie opinii jaki motocykl mam kupić, w niektórych artykułach wiara wypowiada się różnie. Zastanawiam się nad KTM 400 EXC albo Yamaha YZF 450, jednak chyba będzie to za duża ilość koni jak na sam początek. Może z doświadczenia powiesz coś na ten temat, byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 689
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: robsztix » ndz, 29 cze 2014, 09:27

To zalezy na jaka jazde sie nastawiasz,tor, czy enduro. Celujesz w zbyt mocne maszyny, bo zanim zaczniesz ogarniac sprzet minie sporo czasu, a nadmiar mocy wrecz przeszkadza w nauce techniki jazdy, bo bedziesz sie skupial tylko na tym aby Cie niesponiewieralo.Na poczatek celuj w 2t jak pisal kolega 125 na pewno w full crossie wystarczy.Moto szukaj w cenie poniez ok1500-2000zl od posiadanej przez Ciebie kwoty,zeby zostalo na ewentualne naprawy i poprawki,a za te 7000 na pewno cos zdrowego znajdziesz.Nie napalaj sie przed kupnem i zabierz ze soba koniecznie kogos kto zna sie na rzeczy zeby nie kupic padliny. Pamietaj tez, ze odpowiedni ubior do jazdy jest wazny i na to tez musisz miec srodki, bo nie jeden raz ocali Cie przed zlamaniami, czy innymi urazami. Jezeli nastawiasz sie na jazde enduro, to szukaj motocykla enduro i jezeli niechcesz wozic banki z wacha na plecach, to w tym przypadku najlepiej 4t cos w stylu dr czy klx...

Awatar użytkownika
maciekk225
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 15:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mogilno
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: maciekk225 » ndz, 29 cze 2014, 14:58

No własnie, jestem laikiem pod tym względem, ale szukam typowo w teren nie na tor, i chciałbym coś w 4T. Jak zauważyłeś cena zabiera tylko motocykl, więc z całością plus ochraniacze chciałbym wydać tak 10 tyś +/- 500 zł, uważam że do tej kwoty i dobrze się ubiorę i znajdę coś w miarę odpowiedniego dla mnie. Mam znajomego który się interesuje Crossami ale to on mi poleca na sam początek KTM 450 EXC albo Yamahę YZF 400, jak dla mnie to moc jest chyba na początek nie do ogarnięcie przeze mnie, myślałem bardziej coś 250 4T albo może 300. Jest sporo osób na tym form które maja więcej do powiedzenia w tym temacie, jak Ty kolego robsztix. Stawiam dobrą flaszkę za pomoc w tym temacie, tylko zaznaczam jestem jeszcze na etapie zbierania sianka ale chciałbym mieć całość, żeby nie czekać z kupnem całego sprzętu ochronnego. Ale chciałbym zebrać jak najwięcej informacji na co mam zwracać uwagę, co ile mh trzeba zmieniać olej i części eksploatacyjne, i właśnie kupno gdzie szukać, myślę że lepiej przez forum bo często ludzie szukają czegoś kto wcześniej dbał o ten Motocykl a na różnych stronach aukcyjnych można trafic na bubel.

Awatar użytkownika
Kasjan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: śr, 9 kwie 2014, 08:00
Motocykl: YZ250f 11'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Augustów
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: Kasjan » ndz, 29 cze 2014, 22:55

Siema! Mialem taka sama sytuacje wiec sie wypowiem. Doswiadczenie na moto mialem ( wczesniej cb500, kawa 636, honda f4i sport ) ale cross nigdy. Chcialem koniecznie 450, troche do lasu i na tor. Ale po kilku wizytach na okolicznym torze kupilem 250, i powiem ze to jest szał, mocy Ci nie zabraknie, pomimo mojej wagi (105kg) moto zasowa jak pojeb&^/. Jesli bedziesz w stanie utrzymac 4t to 250 bedzie dla Ciebie ok. Ale i tak nie mozna przesadzac, wiadomo ze po przesiadce z 600na250 wydaje sie ze to pikuś, ale nic bardziej mylnego, jak cos to napisz do mnie wiadomosc podam Ci moj numer i pogadamy. Podziele sie swoimi doswiadczeniami.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 689
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: robsztix » pn, 30 cze 2014, 12:51

Jezeli nastawiasz sie na jazde enduro to kup motocykl enduro 4t, myslales moze o KTM, bo ma dosc dobra oferte takich sprzetow? Rozrusznik w blocie to znaczna wygoda, jak juz nie masz sily sie zmagac z moto, a tu jeszcze trzeba kopac, to uwierz mi, ze napewno nie raz zabraknie Ci na to sil. Za ta kwote napewno kupisz cos fajnego i w dobrym stanie, tylko tak jak pisalem musisz wziac ze soba kogos kumatego, zeby potrafil ocenic faktyczny stan techniczny, a nie tylko wyglad. Enduro maja to do siebie, ze z wiekszej pojemnosci maja mniejsza moc, wiec nie sa tak wysilone, wymiany oleju, regulacje itd. sa rzadsze i liczone w KM a nie MTH i lepiej znosza dlugie wyprawy. Typowy cross 250 w 4T nie nada sie za bardzo (mocy napewno ma pod dostatkiem), ale krotkie przelozenia w skrzyni, wiec na dlugich prostych silnik dostaje mocno w d***, mozna pokombinowac z wymiana zebatek, ale i tak inna charakterystyka zawieszenia (twardsza) bedzie przeszkoda w pokonywaniu przeszkod typu enduro...

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 822
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: andrzej555 » pn, 30 cze 2014, 21:54

Jeżdziłem głównie po lesie 250 i 450 tylko 4t,2t miałem ,ale pomijam ten stracony czas.Na początek i wogóle najlepiej sprawuje sie 250,bardzo mało pali,bardzo łatwo ją odpalić,potem miałem 450 jazda tym sprzętem to bajka,ale jak zaczniesz ją sprowadzać na podjazdach albo zakopiesz sie w błocie -porażka no i spalanie sporo wyższe,nie zauważyłem aby moto specjalnie sie szybciej zużywało od jazdy po lesie na torze dobry kozak ciśnie do odcinki także czy to las czy tor to chyba dla tego silnika nie wiele zmienia,mi nie udało sie go zajezdzić.Kupuj 250 dla amatora to super sprzęt do zabawy.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 689
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: robsztix » pn, 30 cze 2014, 22:21

A ja zajezdzilem korbe w 29mth ganiajac po lesie za kumplami na 450tkach :) Dodam, ze nie ma tu mowy o zlej obsuldze, oleju, wadzie pompy oleju itd...nowa korba wraz z walem zakuta, przed zalozeniem dokladnie pomierzona, a jednak jak zmienilismy pagorkowaty las na duzo wiekszy, gdzie bylo poprostu duzo wiecej prostych odcinkow i nie jednokrtonie zeby nie zostac sam, gonilem ich na 5 czesto dluzszymi chwilami na odcieciu i sie zesralo. Im w Wr450, czy LCkach takie rzeczy sie nigdy nie zdarzyly, ba mam kolesia ktory lata dinozaurem KLX650r i oprocz tego, ze jest poprostu dinozaurem nic mu nie dolega...Do lasu tylko enduro/hard enduro ;)

Awatar użytkownika
maciekk225
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 15:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mogilno
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: maciekk225 » czw, 3 lip 2014, 15:20

To w końcu co lepiej kupić 450 czy 250-300 ? Zważając uwagę na to jacy ludzie są poje##ni nie chciałbym ryzykować jazdy po lesie, nadziać się na jakąś rozwieszoną linkę, cross robi tyle samo hałasu co piła mechaniczna i jakoś to nikomu nie przeszkadza. Licząc strój i wszelkiego rodzaju ochraniacze to będzie jakieś 2 tyś?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 689
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: robsztix » czw, 3 lip 2014, 20:55

Jak nie zamierzasz ujezdzac lasow i tam gdzie jest wiecej "przelotowek" to bierz 250tke, bardziej poreczna i latwiejsza do ogarniecia (chociaz i tak nie bedzie latwo, bo mocy ma naprawde duzo), jezeli nie nastawiasz sie na to szukaj hard enduro w stylu WR250 itp itd ;)

Awatar użytkownika
maciekk225
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 15:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mogilno
Status : Offline

Re: Kilka porad w zakupie motocykla

Post autor: maciekk225 » sob, 5 lip 2014, 01:27

Chcę typowo do lasu, pola itp nie szukam niczego na tor

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości