Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
-
Autor tematuwojtek916
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
Witam,
Zakupiłem moto na dojazdy pomiędzy miastami.
Jest to Aprilia RS 125 z 2004 roku.
Jej przebieg to tylko 5000km, lecz po tym czasie bardzo długo stała w złych warunkach w UK.
Silnik działa pięknie, jedyne co to sprzęgło wyregulować lub wymienić olej.
I mam takie pytanie, jako że silnik jest praktycznie nowy ( pierwszy remont robi się w nich przeciętnie 20-30kkm )
To zwracam się do was, ruszać go czy nie ?
Myślałem żeby otwierać górę i cały silnik, ale czy jest taka potrzeba ?
Fakt, stał długo ale działa bardzo dobrze, ma kompresję, świetnie kręci.
Chciałem wymienić tłok ale nie wiem czy jest sens.
W nadchodzącym sezonie zamierzam zrobić ok. 10kkm, czyli nawet jeśli to mi się uda to nawet wtedy bym miał 15kkm i wsadził nowy tłok.
Cylinder oczywiście na nicasilu, w silniku nie odkręcany nawet dekiel sprzęgła od nowości.
Co polecacie mi w nim zrobić przez całą zimę ?
Cała buda jest w trakcie przebudowy, nowy lakier, wymiana łożysk, polerka ramy i wszystko czego potrzeba.
Oczywiście zdolności mam do robienia całego silnika ale jak wyżej "czy jest sens" ?
Pozdrawiam
Zakupiłem moto na dojazdy pomiędzy miastami.
Jest to Aprilia RS 125 z 2004 roku.
Jej przebieg to tylko 5000km, lecz po tym czasie bardzo długo stała w złych warunkach w UK.
Silnik działa pięknie, jedyne co to sprzęgło wyregulować lub wymienić olej.
I mam takie pytanie, jako że silnik jest praktycznie nowy ( pierwszy remont robi się w nich przeciętnie 20-30kkm )
To zwracam się do was, ruszać go czy nie ?
Myślałem żeby otwierać górę i cały silnik, ale czy jest taka potrzeba ?
Fakt, stał długo ale działa bardzo dobrze, ma kompresję, świetnie kręci.
Chciałem wymienić tłok ale nie wiem czy jest sens.
W nadchodzącym sezonie zamierzam zrobić ok. 10kkm, czyli nawet jeśli to mi się uda to nawet wtedy bym miał 15kkm i wsadził nowy tłok.
Cylinder oczywiście na nicasilu, w silniku nie odkręcany nawet dekiel sprzęgła od nowości.
Co polecacie mi w nim zrobić przez całą zimę ?
Cała buda jest w trakcie przebudowy, nowy lakier, wymiana łożysk, polerka ramy i wszystko czego potrzeba.
Oczywiście zdolności mam do robienia całego silnika ale jak wyżej "czy jest sens" ?
Pozdrawiam
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
wg mnie zestaw uszczelek to groszowa sprawa. Zrzuciłbym głowicę i cylinder - to dużo Ci powie. Silnik może chodzić dobrze przez chwilę. Okaże się, że pierścień jest zapieczony i porysuje Ci nicasil.
Masz czas, więc 100 pln na uszczelki możesz poświęcić.
Dodatkowo oczywiście, zmiana oleju, sprawdzenie filtru powietrza itd.
Masz czas, więc 100 pln na uszczelki możesz poświęcić.
Dodatkowo oczywiście, zmiana oleju, sprawdzenie filtru powietrza itd.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
Przy długich postojach bywa nawet tak, że łożyska wału rdzewieją na tyle, że nie da się go kopnikiem ruszyć.
Z innymi stalowymi elementami jest podobnie.
Poleciłbym rozebranie góry i diagnozę, żebyś się mógł dłużej cieszyć tym nicasilem.
Z innymi stalowymi elementami jest podobnie.
Poleciłbym rozebranie góry i diagnozę, żebyś się mógł dłużej cieszyć tym nicasilem.
-
Autor tematuwojtek916
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
Silnik działał bardzo dobrze, przynajmniej przez tyle co się kawałek przejechałem i rozgrzałem.
Komplet uszczelek oczywiście że będzie, żaden sylikon.
Łożyska powinny być okey bo chodził cicho, sprawdzę czy nie ma luzów na wale jak zdejmę górę.
Żadnego problemu w stylu zapieczonych/zardzewiałych łożysk czy niepoprawnej pracy silnika nie było.
Silnik to Rotax 122
No o oleju, filtrze, świecy to nawet nie wspominam bo to oczywista sprawa
Komplet uszczelek oczywiście że będzie, żaden sylikon.
Łożyska powinny być okey bo chodził cicho, sprawdzę czy nie ma luzów na wale jak zdejmę górę.
Żadnego problemu w stylu zapieczonych/zardzewiałych łożysk czy niepoprawnej pracy silnika nie było.
Silnik to Rotax 122
No o oleju, filtrze, świecy to nawet nie wspominam bo to oczywista sprawa
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
Góra może wytrzyma 20-30 tys.kilometrów,ale wcześniej i tak zmienisz łożyska na wale taka przypadłość tego silnika,że szybko padają.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuwojtek916
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Moto o przebiegu 5k km - Ruszać czy zostawiać ?
Tak wygląda cylinder w środku.
Ślady honowania są, tylko na zdjęciu jakoś tak wyszło.
Tłok jak nowy, rysek brak, czysty, nie przepalony po bokach.
Zostawiać ? Jeśli wymieniać to znacie może kogoś kto by Dobrze dobrał tłok ?
Ostatnio robiłem szlif w innym moto i luz montażowy "specjalistów" wynosił 5mm pomimo ze pare razy mowilem im o wlasciwym..
Ślady honowania są, tylko na zdjęciu jakoś tak wyszło.
Tłok jak nowy, rysek brak, czysty, nie przepalony po bokach.
Zostawiać ? Jeśli wymieniać to znacie może kogoś kto by Dobrze dobrał tłok ?
Ostatnio robiłem szlif w innym moto i luz montażowy "specjalistów" wynosił 5mm pomimo ze pare razy mowilem im o wlasciwym..
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]