I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Luki888888
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 18 lip 2013, 18:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: Luki888888 » pt, 19 lip 2013, 17:11

Witam. Poszukuje motocykla który będzie mocny na asfalcie i mocny w terenie. Ale tu zaczyna się problem :) Ponieważ na asfalt mam upatrzonego KTM 525 EXC i koła SM lecz jestem pewien ze nie poradze sobie z nim w terenie i czy nada sie do nauki skoków i wogóle to hardcorowego latania po wszystkich możliwych gruntach,czasem na torze w Boguszowicach który mam nie opodal. Teraz troche o mnie. Mam 190cm i 80kg wagi i kwota do przeznaczenia to ze 12.000. Aktualny motocykl to Honda Dominator NX500 ale za slaby juz na asfalt a do terenu to sie zbytnio nie nadaje,ewentualnie szutry i jakies kamieniste drogi. Mam go już 4 sezon ale chce sie z nim rozstac i mam nadzieje ze pomożecie bo chce w latac po terenie a nie bloczyć :)

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: tobiasz86 » pt, 19 lip 2013, 18:28

Jak 525 nie spełni Twoich oczekiwań to żaden nie spełni, zostaje jedynie opcja dwóch motorów.

Autor tematu
Luki888888
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 18 lip 2013, 18:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: Luki888888 » pt, 19 lip 2013, 19:20

no własnie 525 spełni na asfalcie doskonale ale w terenie nie wiem czy bedzie dobry do nauki jazdy bo to podobno zapier...dala tak że pupe urywa:) troche krzepy mam ale jak widzialem wiekszych ode mnie i co te motory robia z nimi to przeraza mnie ta nauka :)

KULEK.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 193
Rejestracja: śr, 18 lip 2012, 11:41
Styl jazdy: Super Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: KULEK. » pn, 29 lip 2013, 10:39

Jeździłem KTM'em EXC 525 i wrażenia z jazdy były :) Motocykl na pewno nie jest dla amatora, który chce się nauczyć jazdy po torze. Waga i moc mówi sama za siebie. Zbyt pochopne odkręcenie manetki kończy się glebą :D Do jazdy enduro-przeprawowej może być szczególnie gdy chcemy ją połączyć z jazdą po asfalcie ale o nauce mx ja bym nie myślał bo się zrazisz.

Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: Jaro5 » pn, 29 lip 2013, 21:35

O jakim terenie mowa?,Jak leśne dukty itp. , plus mały rozsądek to 525 super sprawa.

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: Ciechu » wt, 5 lis 2013, 21:17

Jak wygląda trwałość takiego SM na bazie EXC 525 w użytkowaniu miejskim? Można to porównać do trwałości nowszych LC4 (mały Duke, czy SM 690) czy to zupełnie inna bajka?
Pomysł jest odrobinę szalony, ale gdyby ktoś miał ambicje jeździć do pracy żwawo, w stylu supermoto, to czy da się jakoś oszacować trwałość silnika (częstotliwość większych napraw) w przełożeniu na przebieg w kilometrach?
Czy przy założeniu uczciwego serwisu trzeba się liczyć z wymianami zaworów lub korby w połowie sezonu (przy codziennej jeździe) czy dobrze przygotowane moto można potraktować jako trwały sprzęt?

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: I na asfalt i do terenu ale nie całkiem... :)

Post autor: major000 » wt, 5 lis 2013, 22:22

Ciechu pisze:Jak wygląda trwałość takiego SM na bazie EXC 525 w użytkowaniu miejskim? Można to porównać do trwałości nowszych LC4 (mały Duke, czy SM 690) czy to zupełnie inna bajka?
Pomysł jest odrobinę szalony, ale gdyby ktoś miał ambicje jeździć do pracy żwawo, w stylu supermoto, to czy da się jakoś oszacować trwałość silnika (częstotliwość większych napraw) w przełożeniu na przebieg w kilometrach?
Czy przy założeniu uczciwego serwisu trzeba się liczyć z wymianami zaworów lub korby w połowie sezonu (przy codziennej jeździe) czy dobrze przygotowane moto można potraktować jako trwały sprzęt?
Exc 525 dobrze sobie radzi jako SM. Interwały wymian zależą od tego ile km będziesz robił a będą podobne jak przy jeździe enduro a nawet dłuższe. Silnik 525 exc jest w stanie wytrzymać bez grubych remontów do 15tys km. Do jazdy po mieście należało by założyć wiatrak na chłodnicę i ja osobiście pomyślałbym o powiększeniu ilości oleju w silniku przez dodatkowy zbiornik oleju(jednak nie jest to koniecznością). Porównywać 525 do LC4, duke czy innych nie ma sensu bo to całkiem inna konstrukcja, bardziej wysilona, mniej trwała ale za to dająca potężną frajdę z jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”