Luz lożysk

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Luz lożysk

Post autor: Enduros70 » pn, 2 wrz 2013, 13:23

Witam. Wie ktoś jakie pasowanie mają łożyska od strony magneta w stosunku do czopów wału ? Wydaje mi się, że jest na zero, lecz chciałbym otrzymać potwierdzenie.

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: wojtek916 » pn, 2 wrz 2013, 15:18

Chodzi ci o łożysko wału po zazwyczaj lewej stronie ? ( Strona magneta )

Autor tematu
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: Enduros70 » pn, 2 wrz 2013, 17:31

Dobra, udało się pomierzyć.
Tak dla potomnych:
- Czop od strony magneta jest 0.02 węższy od łożyska (Łożysko nie wejdzie ręką)
- Czop od strony sprzęgła jest 0.04 węższy od łożyska (Łożysko wejdzie ręką, wszystkie wałki silnika są na tyle pasowane)

GALA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
Motocykl: rm 125 95'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: GALA » sob, 28 wrz 2013, 20:47

Witam, wydaje mi sie ze wszystkie walki na ktore maja byc nabite lozyska powinny miec pasowanie H7.

Oznacza to ze luz max=-0.03 a luz min=0.00
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia ;)

LOL !!!! Z motodriver.eu :d

Autor tematu
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: Enduros70 » sob, 28 wrz 2013, 21:05

Tobie się wydaje, a ja mierzyłem wszystko :) Jakby wałki skrzyni na zero były to powodzenia przy składaniu karterów

Awatar użytkownika
Dekadent
VIP
VIP
Posty: 252
Rejestracja: wt, 26 cze 2007, 15:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: Dekadent » ndz, 29 wrz 2013, 13:07

O ile pamietam ze szkoły to lożyska jeżeli wiruje wał to pierścień wew. pasuje się ciasno, jeśli np obudowa wiruje to pierścien zew. ma pasowanie ciasne, więc to co piszesz może świadczyć o złych pomiarach lub zużytych elementach...
"A tak naprawdę za plecami wszyscy życzą Ci porażki."

Autor tematu
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz lożysk

Post autor: Enduros70 » ndz, 29 wrz 2013, 13:19

Jak jest spasowane na 2 setki to łożyska nie włoży na wałek bez mocnego nabijania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”